کد خبر: ۱۳۲۸۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک وزیر سابق لبنانی با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به خاک سوریه، تاکید کرد: بی‌تردید ایران، عراق ، روسیه و چین و سایر کشورها در برابر هرگونه جنگی که هدف از آن نابودی نظام سوریه باشد، خواهند ایستاد.

«فایز شکر» یک وزیر سابق لبنانی و دبیر ملی حزب بعث عربی سوسیالیسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت اظهارداشت: ناکامی کامل طرح سرنگونی نظام سوریه موجب شد اسرائیل به حمله هوایی به سوریه متوسل شود؛ اقدامی که بی شک بدون پاسخ نخواهد ماند و دمشق در فرصت مناسب به آن واکنش نشان خواهد داد.

طرح اردوغان در سوریه، به بن‌بست رسیده است

وی تاکید کرد: بیش از دو سال است که نقشه آمریکا و اسرائیل و برخی مزدوران عرب و نیز طرح اردوغان در سوریه ناکام مانده و به بن بست رسیده است و در واقع اقدامات آنان چیزی جز خونریزی بیشتر برای سوری ها به ارمغان نیاورده است.

شکر تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا در پی این ناکامی ها و نیز سرازیر کردن مقادیر فراوانی پول و سلاح کشنده به سوریه از تحقق هرگونه نتیجه ای ناتوان ماندند تا جایی که اسرائیل ناچار  به تجاوز به خاک سوریه روی آورد و پیش بینی می شود حملات هوایی آن به سوریه ادامه یابد.

وی تاکید کرد: در این شرایط جنگ در آستانه آغاز است و مردان خدا آماده اند به آن پاسخ دهند.

این وزیر سابق لبنانی در مورد پاسخ سوریه به تجاوزات اسرائیل اظهار داشت: به نظر می رسد سوریه در تلاش برای از بین بردن تنش ناشی از این حملات است و در هر حال باید در انتظار گذر عقربه‌های ساعت بود و با وجود جنگ داخلی در سوریه باید هر احتمالی از جمله آمادگی برای آغاز جنگ را در نظر داشت.

شکر در مورد اینکه در صورت حمله به سوریه موضع مخالفان و ارتش آزاد سوریه چگونه خواهد بود؟ پاسخ داد: خطر مخالفان بیش از خطر صهیونیست ها است زیرا آنان تلاش کردند با کشتار و ویرانی در سوریه روحیه ملت عرب را که تشنه پیروزی در برابر اسرائیل هستند، نابود کنند.

ارتش آزاد به زباله دان تاریخ می پیوندد

وی تاکید کرد: ارتش آزاد سوریه به زباله دان تاریخ می‌رود زیرا چطور می توان آن را ارتش آزاد نامید در حالی که آرزوی حمله اسرائیل به سوریه را در سر دارد و  با هر حمله اسرائیل آن را بزرگنمایی می کند.

این وزیر سابق لبنانی در مورد احتمال بروز جنگی فراگیر با مشارکت ایران و سایر کشورها گفت: در این صورت ما با جنگ گسترده و فراگیری روبه رو خواهیم بود و همانطور که سید حسن نصرالله دبیر کل لبنان اظهار داشت سوریه دوستانی دارد که آن را تنها نخواهند گذاشت.

وی در توضیح این مطلب افزود: سخنان نصرالله در این خصوص معانی زیادی دارد  و بی تردید ایران، عراق و روسیه و چین و سایر کشورها در برابر هرگونه جنگی که هدف از آن نابودی نظام سوریه باشد، خواهند ایستاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها