کد خبر: ۱۳۳۰۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رابطه با آمریکا، دیالوگ نخبگانی و رابطه نخبگان را، راه‌اندازی می‌کنم.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، صادق واعظ‌‌ زاده در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در سالن آمفی تئا‌تر شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه بر پا شده بود با بیان اینکه دیالوگ نخبگانی با آمریکا راه می‌اندازم اظهار کرد: برای نخستین‌بار است که موضوع رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنم.

*گفتگوی سازنده

وی افزود: در سیاست خارجی ما ابتکار وجود ندارد باید در رابطه با جهان مبتکرانه عمل کرد و از نیروهای نخبه برای رابطه با دنیا استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی مبنی بر رابطه با آمریکا تصریح کرد: برای رابطه با آمریکا، دیالوگ نخبگانی و رابطه نخبگان را، راه‌اندازی می‌کنم که یک گفت‌وگوی سازنده است.

به گفته وی، شرط راه‌اندازی دیالوگ نخبگانی، توافق طرف مقابل است که باید به این کار تمایل داشته باشد.

*نگاه خصمانه آمریکا به ایران

رئیس سابق بنیاد ملی نخبگان با بیان این نکته که دولت من اجازه ارتباط نخبگان ایرانی با نخبگان آمریکا را خواهد داد تصریح کرد: برای رابطه دیپلماتیک با آمریکا، یک مباحثه چالشی خواهیم داشت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این مطلب که آمریکا رابطه دیپلماتیک را قطع کرده است اضافه کرد: باید ثابت شود که آمریکا به ما نگاه خصمانه‌ای ندارد، آن‌وقت می‌شود در موضوع رابطه با آمریکا تصمیم‌گیری کرد.

*رابطه با حفظ عزت و مصلحت

وی ابراز امیدواری کرد که طرح وی درباره رابطه با آمریکا به کاهش تخاصم و کم شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بیانجامد.

واعظ‌ زاده با بیان این که هیچ‌گاه عزت کشور را فدای رابطه با آمریکا نمی‌کنیم متذکر شد: با حفظ عزت، مصلحت و حکمت دو فاز رابطه با آمریکا را دنبال می‌کنیم.

*برگزاری امتحانات بر اساس روال عادی

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان درباره جلو انداختن امتحانات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اقدامات شما در این رابطه، گفت: من هم مثل شما در حیرتم، چه می‌شد دوستان مسئول امتحانات را در تیرماه برگزار می‌کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری اطلاعات خواست تا همین امروز تصمیمی بگیرند که امتحانات دانشگاه‌ها بر اساس روال خود برگزار شود.

*مهاجرت غیر طبیعی نخبگان

وی تاکید کرد: باید فضا را در دانشگاه‌ها باز بگذاریم زیرا هیچ ضرری نمی‌کنیم، این توانمندی را داریم که در مقابل آزاد اندیشی دانشجویان آسیبی نبینیم.

واعظ ‌زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر فرار مغزها و خروج نخبگان از کشور نیز گفت: در حال حاضر با مهاجرت غیرطبیعی نخبگان به خارج از کشور مواجه هستیم که البته میل به مهاجرت در بین آحاد مردم بویژه نخبگان از این خطرناک‌تر است.

*حذف قانون‌های دست و پاگیر

وی با بیان این نکته که برخی خیال می‌کنند در آن سوی مرزها فضای بهتری وجود دارد خاطرنشان ساخت: در خارج هم مشکلات خاص خودش وجود دارد که خیلی از آن مطلع نیستند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان برنامه‌های خود برای جلوگیری از خروج نخبگان از کشور عنوان کرد: باید فشارها از روی جوان‌ها برداشته شود که این کار را برداشتن قانون‌های دست و پاگیر می‌توان انجام داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها