کد خبر: ۱۳۳۱۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
مجمع همبستگی مردم آسیا با فلسطین(APSP) اعلام کرد در سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی موسوم به «روز نکبت» از سئول تا کابل و در سطح آسیا مراسم‌های ضداسرائیلی برگزار می‌کند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که کمپین جهانی بازگشت به فلسطین (Global campaign to return to Palestine) با مشارکت بیش از صد شهر مختلف دنیا، خود را برای برگزاری مراسمات ضد اسرائیلی در سالروز تشکیل این رژیم اشغال‌گر آماده می‌کند؛ مجمع همبستگی مردم آسیا با فلسطین (APSP) نیز برنامه‌های خود را در آستانه این سالروز اعلام کرد.

بنابر اعلام سایت رسمی مجمع همبستگی مردم آسیا با فلسطین، برنامه‌های تفصیلی این مجمع در 15 شهر بزرگ آسیایی برگزار خواهد شد.

کوالالامپور، سئول، جاکارتا، دهلی‌نو، اسلام‌آباد، کابل و تهران پایتخت‌های بزرگ کشورهای آسیایی هستند که به همراه دیگر شهرهای بزرگ آسیایی چون بمبئی، کراچی، هرات و ... شاهد برپایی برنامه‌های متنوعی در سال روز نکبت خواهند بود.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس، اکران فیلم، برپایی سمینارها و کنفرانس‌های مردمی، تجمعات اعتراض‌آمیز در مقابل دفتر سازمان ملل، تظاهرات‌های مردمی، مطرح کردن مساله فلسطین در نماز جمعه روز 17 می از جمله مراسماتی است که تشکل‌های مردم نهاد عضو مجمع همبستگی مردم آسیا با فلسطین برگزار خواهند کرد.

امسال تمرکز مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان خواهد بود و از این رو شعار مشترک تمامی اقدامات در حال انجام در سرتاسر دنیا از سوی کمپین جهانی بازگشت به فلسطین: «مردم بازگشت به فلسطین را خواستار هستند» (الشعب یرید العوده الی فلسطین) تعیین شده است.

بنابر این گزارش در تهران این مراسم روز سه‌شنبه این هفته مصادف با 14 می، ساعت 5 بعد از ظهر با همت ستاد پاسداشت شهدای جهان اسلام در محل دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و با حضور فعالان عرصه فلسطین در آستانه سالروز روز نکبت و نیز یادبود مادر مقاومت ام‌نضال فرحات برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها