کد خبر: ۱۳۳۱۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
رهبر جنبش عدالت و برابری دارفور که توافقنامه صلح با دولت خارطوم را در دوحه به امضا رسانده بود به همراه شش تن دیگر از رهبران این جنبش در مسیر بازگشت به دارفور در کشور چاد ترور شدند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرویس امنیت و اطلاعات سودان اعلام کرد که نیروهای جنبش شورشی عدالت و برابری گروه جبریل ابراهیم دیروز یکشنبه «محمد بشر» و «ارکو سلیمان ضحیه» دو فرمانده جنبش عدالت و برابری که از این جنبش جدا شده و در آوریل گذشته توافقنامه صلح با دولت خارطوم را در دوحه امضا کردند ترور کردند.

رئیس بخش اطلاع رسانی سرویس اطلاعات سودان در بیانیه ای گفت: کاروانی مرکب از بشر و تعدادی از فرماندهان جنبش عدالت و برابری که توافقنامه صلح دوحه را امضا کرده است در مسیر حرکت از انجامنا، پایتخت چاد به سوی پایگاه های این جنبش در شمال دارفور کشته شدند.

این کاروان که رئیس اداره امنیت منطقه الطینه چاد نیز در آن بود در منطقه بامنا زمانی که برای استراحت و صرف ناهار توقف کرده بود مورد حمله گروه شورشی جبریل ابراهیم قرار گرفت.

محمد بشر، ارکو سلیمان ضحیه و پنج تن دیگر در این حمله در دم کشته شدند.

رئیس اطلاع رسانی سرویس امنیت سودان این اقدام گروه شورشی جبریل را تروریستی خواند و گفت: جنبش شورشی جبریل به نام مبارزه مرتکب جنایت های تروریستی می شود  این جنایت جدید به فهرست سیاه جنایات شورشیان که روند صلح دارفور را هدف گرفته اند اضافه می شود.

وی افزود: این اقدام شورشیان نه تنها سودانی ها را از پیگیری روند صلح باز نمی دارد بلکه آنان را در این راه ثابت قدم تر می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها