کد خبر: ۱۳۳۵۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
مردم ساکن منطقه الدراز در غرب شهر منامه در محکومیت شکنجه‌گری رژیم آل خلیفه در کشورشان تظاهراتی را تحت عنوان «ملت جلوی شکنجه مقاومت می‌کند»، برگزار کردند.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، منطقه الدراز شاهد عملیات تعقیب نیروهای امنیتی بحرین علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیزی بود که اهالی این منطقه خواهان برگزاری آن تحت عنوان «ملت جلوی شکنجه مقاومت می‌کند» شده بودند.

خودروهای پلیس در اطراف منطقه و داخل کوچه‌ها برای یافتن جوانان برگزار کننده تظاهرات مستقر شدند  نیروهای مزدور رژیم برخی از جوانان را در این کوچه‌ها تعقیب و اقدام به بازرسی برخی محل‌ها و اعمال محددیت برای عابران کردند.

این درحالی است که برنامه جمعیت‌های سیاسی مخالف بحرینی تحت عنوان «منامه پایتخت شکنجه» برای افشای شکنجه گری رژیم بحرین ادامه دارد.

این برنامه از هشتم ماه جاری میلادی آغاز شده و با استقبال گسترده مردمی و بازتاب رسانه‌ای جهانی روبرو شده است و در آن تصاویر و داستان‌های شکنجه گری رژیم به نمایش در آمده و بیانیه‌های سازمان‌های جهانی در محکومیت شکنجه مطرح شده است و این برنامه تا 16 ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها