کد خبر: ۱۳۳۷۳۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
بسکتبالیستی که بی سروصدا از امریکا بازگشت و در نخستین حرکت خود به استادیوم آزادی رفت تا در جشن قهرمانی تیم محبوبش استقلال حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، دلمان برایش تنگ شده بود، همان طور که او دلش برای ایران و ایرانی. تحمل دو سال دوری از کشور و مردمت کار آسانی نیست، آن هم برای کسی که خونگرم است و مردم دوست. حامد حدادی، همان بازیکنی که لقب نخستین بسکتبالیست ایرانی در NBA را از آن خود کرده و همان بلند قامت پرافتخار بسکتبال کشورمان با اینکه شایعه های زیادی مطرح بود که نمی تواند به ایران بیاید و باید در تمرینات تیم فینیکس حضور داشته باشد، بی سروصدا از امریکا بازگشت و در نخستین حرکت خود به استادیوم آزادی رفت تا در جشن قهرمانی تیم محبوبش استقلال حضور داشته باشد. حامد که گوشی همراهش را هنوز روشن نکرده ابتدا از اینکه توانستیم او را پیدا کنیم تعجب می کند و بعد هم با ما از همه جا سخن می گوید. این هم از دلتنگی ها و گلایه های پسر بسکتبال ایران.

*به ایران خوش آمدید.

ممنونم. باورت نمی شود چقدر دلم برای ایران تنگ شده بود، ثانیه شماری می کردم تا زودتر برگردم.
   
*تقریبا دو سال از ایران دور بودید؟

آره، دو سال شد ولی خوشحالم که بالاخره برگشتم و الان هم کنار پدر و مادرم نشسته ام. همه چیز خیلی خوب است و همه دورم می گردند و کلی خلاصه خودم رو لوس کردم، واقعا دوری از خانواده سخت است.

**بی مهری به ما غیرفوتبالی ها چیز جدیدی نیست

*در این دو سالی که نبودید مسوولان سراغی از شما گرفتند؟

نه خبری نبود، البته از فدراسیون بعضی اوقات پیگیری می کردند: اما از بقیه هیچ خبری نبود. انگار نه انگار که یکی از ورزشکاران شان در امریکاست: اما اشکال ندارد من که دیگر عادت کرده ام، بی مهری به ما غیرفوتبالی ها چیز جدیدی نیست.

*مسوولان اهواز هم خبری از ورزشکار خود نگرفتند؟

از اونها که اصلانگویید، من عاشق اهواز و همشهری هایم هستم و برای همین هم دو سال پیش که به ایران آمدم گفتم هر طوری باشد می خواهم برای شهرم بازی کنم اما باورتان می شود مسوولان این تیم هنوز با بچه ها تسویه حساب نکرده اند. من وقتی رفتم امریکا شنیدم که تیم حفاری منحل شده است، باورتان نمی شود گریه کردم آن هم به خاطر اینکه دلم برای هم تیمی هایم می سوخت و دوست داشتم که این تیم ادامه دهد. الان چرا نباید اهواز در بسکتبال تیم داشته باشد. مسوولان این تیم واقعا ظلم کردند و به جای تیم داری پول خواری کردند و تیم منحل شد که واقعا جای تاسف دارد. خواستم قدمی برای استان و شهرم بردارم، اما به ما نارو زدند. متاسفانه کاری کردند که پشیمان شوم.

*خدا را شکر حالابرگشتید و این در حالی است که شایعه شده بود شاید برنگردید؟

نه، شایعه بوده شنیدم که می گفتند فینیکس اجازه نمی دهد که بیایم و باید در تمرینات شان باشم ولی هیچ کدام از اینها درست نبود و من دنبال کارهای ویزا و گرین کارتم بودم تا وقتی می خواهم از ایران برگردم دوباره دچار مشکل نشوم و برای همین هم کمی کارهایم طول کشید.
   
*تا چه زمان در ایران خواهید ماند؟

تا بعد از بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا در ایران خواهم بود و بعد به امریکا بازخواهم گشت. 4 خرداد هم به تهران برمی گردم تا در تمرینات تیم ملی شرکت کنم.
   
*به نظرتان امسال می توانید ناکامی دوره قبلی جام ملت ها را جبران کنید؟

ما در دوره قبل درس بزرگی گرفتیم و آن هم اینکه نباید از قبل از بازی ها خودمان را قهرمان بدانیم. هر چقدر هم که قوی هستیم باید مرحله به مرحله جلو برویم و هر بازی برایمان حکم فینال را داشته باشد. من دوره قبل خیلی ناراحت شدم و این ناراحتی هنوز هم از دلم بیرون نرفته از همین رو برای انتقام این دفعه خواهیم رفت و هرچه که داریم رو خواهیم کرد و هیچ بازی ای را هم دست کم نمی گیریم.
   
*با بچیروویچ از نزدیک ملاقات داشتید؟

راستش فقط همین جمعه که به استادیوم آمدم یک سری هم به سالن بسکتبال زدم و با آرن داوودی کمی شوت کردیم، همانجا بچیروویچ را برای نخستین بار دیدم و درباره برنامه هایش و وضعیت من در NBA کمی صحبت کردیم. من یک هم تیمی اسلوونیایی داشتم که شاگرد بچیروویچ بوده و می گفت مربی خوبی است. به نظرم باید به او فرصت بدهیم.
   
*جریان مذاکره تان با ماهان برای بازی های غرب آسیا چه بود؟

اول مهرامی ها با من تماس گرفتند و بعد هم ماهانی ها که آنها را در عراق همراهی کنم ولی از آنجایی که هنوز با فینیکس قرارداد دارم نمی توانستم این کار را انجام دهم اما اگر بازی های جام باشگاه های آسیا در همین تابستان باشد و من هم در ایران باشم احتمال دارد که بتوانم تیم های ایرانی را همراهی کنم. به هر حال امیدوارم هر دو نماینده ما موفق باشند و ما هم شاهد یک فینال ایرانی باشیم.

*از جابه جایی که در NBA داشتید بگوید، این فصل از ممفیس به تورنتو و بعد به فینیکس رفتید؟

بله، با توجه به شرایطی که در «ممفیس» برایم ایجاد شده بود، با توافق هایی که سه باشگاه انجام دادند این اتفاق افتاد و جابه جایی انجام شد و در نهایت با تصمیم باشگاهم به «تورنتو» منتقل شدم. «ممفیس»، «تورنتو» و «دیترویت» به صورت پکیچ چند بازیکن خود را با یکدیگر عوض کردند که من و «رودی گی» باید به «تورنتو»می رفتیم که من به دلیل قوانین ویزای امریکا نتوانستم به تورنتو بپیوندم و به فینیکس آمدم.
   
*حالااز شرایط خود در این تیم راضی هستید؟

در ابتدا که به فینیکس رفتم سنترهای تیم مصدوم بودند و توانستم تایم خوبی را بگیرم و بازی های خوبی را هم انجام دادم اما بعد از مدتی مصدومیت شان برطرف شد و در کل 18 بازی برای این تیم انجام دادم.
   
*فرق فینیکس با ممفیس برای شما در چیست؟

از نظر بازی کردن فینیکس برایم بهتر بود اما از نظر تجربه ممفیس خیلی روی من تاثیر گذاشت. در ممفیس طرفدارهای بسیاری داشتم و یاد گرفتم که برای رسیدن به خواسته هایت باید صبور باشی و به قولی صبر ایوب داشته باشی.

*حالافصل بعد هم این تیم را همراهی خواهید کرد؟

هنوز تصمیمی نگرفته ام و وضعیتم تا یکی، دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

*حامد حدادی امروز با حامد حدادی شش سال پیش که تازه به NBA رفته بود چه فرقی کرده است؟

 اول از همه پیرتر شدم کمی موهایم ریخته است اما از نظر فنی باید بازی کنم و در بازی ها نشان دهم که چه فرق هایی کرده ام. یک چیز را باید بگویم و آن هم اینکه حضور در NBA باعث تغییر من شده اما مغرورم نکرده است. دوست نداشته و ندارم خودم را بگیرم که به NBAرفته ام. همیشه سعی کرده ام با مردم یکی باشم.

**دوست دارم که پرچم اهواز و ایران را بالانگه دارم

*این را همه ما که شما را می شناسیم می دانیم. حامد حدادی هنوز هم همان شماره موبایل اهواز را با کد0916 دارد؟

بله، دقیقا. من حتی شماره موبایل یا ماشینم را که برای اهواز است هم عوض نکرده ام به خاطر اینکه دوست ندارم گذشته ام را از یاد ببرم، اصالتم را دوست دارم و به آن افتخار می کنم و همیشه دوست دارم که پرچم اهواز و ایران را بالانگه دارم.

**کل کل استقلال - پرسپولیس را از حدادی بردم
   
*تیم محبوبتان هم قهرمان شد تا در کل کل با احسان حدادی پیروز باشید؟

آره دیگه من کری خوانی را از احسان بردم. همیشه وقتی در امریکا پیشم می آید یکی از بحث های اصلی مان استقلال و پرسپولیس است. برنامه ریزی کرده بودم زمانی به ایران بیایم که با قهرمانی استقلال یکی شود و برای همین هم به استادیوم رفتم و خیلی خوشحال شدم که قهرمان شدند.

منبع: اعتماد

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها