کد خبر: ۱۳۳۸۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
دوره محکومیت شهروند آمریکایی که اخیرا توسط دادگاهی در کره شمالی به ۱۵ سال حبس با اعمال شاقه محکوم شده بود آغاز شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، دوره محکومیت شهروند آمریکایی که سال گذشته در کره شمالی بازداشت و اخیرا به 15 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شده بود در یک زندان ویژه در کره شمالی آغاز شد.

هنوز جزئیات بیشتری از وضعیت «کنت بائه» در دست نیست اما پیونگ یانگ هفته گذشته اعلام کرد که بائه خانواده خود را از وضعیتش مطلع کرده و گفته است که حکم دادگاه را قبول ندارد.

کنت بائه از خانواده‌اش خواسته که به واشنگتن برای آزادی وی فشار بیاورد.

آمریکا پیش از این خواستار آزادی کنت بائه شده بود.

پیونگ یانگ، کنت بائه را متهم به اقداماتی برای براندازی حکومت کره شمالی کرده است و هفته گذشته مجموعه جرائم وی را اعلام کرد.

مقامات آمریکایی گفته بودند که کره شمالی قصد دارد از کنت بائه به عنوان کارت بازی برای مذاکره با آمریکا استفاده کند اما کره شمالی قویا این موضوع را رد کرد.

پیش از این چندین زندانی آمریکایی در کره شمالی با میانجیگری مقامات آمریکایی از جمله بیل کلینتون آزاد شده بودند.

«پی جون هو»، ساکن ایالت واشنگتن که در آمریکا از نام کنت بائه استفاده می کند، 44 سال دارد، در کره جنوبی متولد شده و به آمریکا مهاجرت کرده است. او در زمینه سازماندهی و اجرای تورهای جهانگردی فعالیت دارد.

پس از بازداشت بائه، دولت کره شمالی به دیپلمات‌های سفارت سوئد در آن کشور اجازه داد تا با این شهروند آمریکایی ملاقات کنند و سفارت سوئد هم گفت که اطلاعات خود را مستقیما در اختیار وزارت خارجه آمریکا قرار می‌دهد.

ایالات متحده و کره شمالی روابط دیپلماتیک ندارند و سفارت سوئد در پایتخت کره شمالی وظیفه حفاظت از منافع ایالات متحده را برعهده دارد. در جریان محاکمه نیز، نمایندگان سفارت سوئد در جلسه دادگاه حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها