کد خبر: ۱۳۴۱۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیت‌الله نمازی:
نماینده ولی‌فقیه در کاشان با بیان اینکه انتخابات پیش رو آزمون بزرگ سیاسی ملت ایران است، گفت: از نظر فقه انتخابات، حضور در عرصه انتخابات برای همه افراد واجد شرایط یک واجب عینی محسوب می‌شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مدیران عامل کانون‌های سنگرسازان بی‌سنگر سراسر کشور اظهار داشت: در فقه انتخابات حضور در انتخابات واجب است به این معنا که بر تمامی واجدان شرایط رأی لازم است تا در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی با بیان اینکه در فقه انتخابات، باید و نبایدهای انتخاباتی بر پایه سه عنصر مهم فقه، اخلاق و قانون انتخابات استوار است ابراز داشت: در فقه انتخاباتی حضور واجدین شرایط رأی در انتخابات واجب عینی محسوب می‌شود.

امام جمعه کاشان نقش رسانه‌ها را برای تبیین باید و نبایدهای انتخابات مهم دانست و گفت: بیان ابعاد مختلف شرکت مردم در انتخابات به عنوان واجب عینی و نه در حد یک واجب کفایی می‌تواند توسط رسانه‌ها مورد تحلیل و تبیین قرار گیرد.

نمازی خاطرنشان کرد: در فقه انتخابات واجب‌ها و حرام‌ها باید هم مورد توجه مردم و هم در دستور کار نامزدهای انتخابات قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه انتخابات، مشارکت حداکثری، بعد قانونی انتخابات است عنوان کرد: دشمن آن دسته از افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند را دوست خود و دشمن نظام می‌داند به عبارت دیگر دشمن روی افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند حساب ویژه‌ای باز کرده و آنها را یاران خود می‌پندارد.

وی،  آماده شدن ملت ایران برای خلق یک حماسه دیگر در انتخابات را آزمون بزرگ سیاسی دیگری از سوی خداوند دانست و گفت: در آزمون انتخابات پیش رو که هم نامزدهای ریاست جمهوری و هم مردم در این امتحان شرکت دارند تحقیق، به عنوان مهم‌ترین وظیفه مردم برای انتخاب نامزد اصلح از بین تمامی نامزدهایی است که خود را واجد شرایط می‌دانند.

به گفته وی در صورت اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح توسط علما و اساتید دانشگاه‌ها به طوری که همه متوجه اهمیت حضور در انتخابات باشند، شاهد حضور همگانی تمامی واجدین شرایط رأی در پای صندوق‌ها بوده و این امر عقب‌نشینی دشمن را از تمامی مواضعی که بر آن پافشاری می‌کند را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان اذعان داشت: حماسه سیاسی در انتخابات موضوع استراتژیکی است که ثمره این حضور را می‌توان در عرصه بین‌المللی مشاهده کرد.

وی در ادامه از حضور در میدان انتخابات به عنوان شرکت در آزمون الهی نام برد و گفت: سنت الهی بر اساس آزمایش است و خداوند در آزمون انتخابات پیش رو، بندگانش را می‌سنجد.

به گفته وی ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا‌کنون در آزمون‌های مختلف الهی شرکت داشته و خداوند این بندگانش را در کنکورهای متعددی مورد سنجش قرار داده است.

نمازی افزود: پست و مقام‌هایی که به برخی افراد رسیده است نتیجه شرکت در آزمون‌های الهی است که رایگان به دست نیامده است.

وی در ادامه معادپروری در جامعه توحیدی را برای حل مشکلات اجتماعی حائز اهمیت دانست و تأکید کرد:  معادپروری در جامعه توحیدی باید به صورت سازمانی و کار تشکیلاتی توسط نهادهای فرهنگی، روحانیت، حوزه‌های علمیه، آموزگاران، دبیران و اساتید دانشگاه‌ها به جامعه منتقل شود.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که معادباور باشند هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت گفت: برخی از بداخلاقی‌ها در جامعه اسلامی و توحیدی مبتنی بر وحی و کتاب و سنت، نشانه ضعف اعتقادی به معاد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر نهادینه کردن معادباوری به عنوان یکی از اصول اعتقادی اسلام توسط نهادهای فرهنگی در جامعه تأکید کرد.

امام جمعه کاشان در ادامه نقش مهم جهادگران در هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: تعداد بسیاری از شهدا، جانبازان و ایثارگران از دوستان جهادی و جهادگران جبهه و جنگ هستند که با عنوان سنگرسازان بی‌سنگر برای دفاع از اسلام به شهادت رسیدند و یا افتخار جانبازی داشتند.

وی افزود: جانبازان، ایثارگران و خانواده آنان و شهدا از ذخائر ارزشمندی هستند که در دوران کهنسالی باید به مسائل بهداشتی و درمانی آنان رسیدگی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها