کد خبر: ۱۳۴۲۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر دفاع سودان با اشاره به اینکه نیروهای مسلح این کشور در حال مبارزه شدید با شورشیان در دو استان کردفان شمالی و کردفان جنوبی هستند گفت: سرکوب نهایی شورشیان نزدیک است.

به گزارش 598،  فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وزیر دفاع سودان اعلام کرد که نیروهایش در حال مبارزه شدید با شورشیان در استان کردفان جنوبی هستند و نیروهای مسلح سودان مراحل پایانی برای سرکوب کامل شورشیان را پشت سر می‌گذارند.

وزیر دفاع سودان که به همراه رئیس ستاد مشترک و تعدادی از فرماندهان یگان‌های ارتش سودان برای جویا شدن از روند عملیات درگیری با شورشیان در استان‌های کردفان شمالی و کردفان جنوبی به کردفان شمالی رفته بود بر آمادگی کامل و عزم جدی سودان در پاکسازی این مناطق از حیث شورشیان تاکید کرد.

وی افزود: با وجود اینکه شورشیان مورد حمایت بزرگ خارجی هستند اما نیروهای مسلح قادر به سرکوب کامل همه اشکال شورش در سودان هستند.

عبدالرحمن الخضر، فرماندار استان خارطوم سودان نیز گفت: خارطوم امن است و امن باقی خواهد ماند و اجازه نمی‌دهیم که هیچ طرفی ضربه‌ای بر نیروهای مسلح ما وارد کند و ما متعهد به حمایت از جان و مال و ناموس شهروندان خود هستیم.

شورشیان سودان تهدید کرده بودند که با پیشروی به سوی مرکز سودان خود را به خارطوم، پایتخت این کشور خواهند داست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها