کد خبر: ۱۳۴۸۵۷
زمان انتشار: ۰۲:۲۰     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران غلامعلي حدادعادل عضو ائتلاف سه‌گانه پيشرفت عصر (يكشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر  با بيان اينكه شرط موفقيت کشور همراهي ملت با آن حکومت است، گفت:اگر يک حكومت فاقد همراهي ملت با خودش باشد قطعا مقابل هجمه‌هاي دشمن شکست خواهد خورد و اين در حاليست كه در صورت حضور مردم در تمامي صحنه‌ها هيچ خطري کشور را تهديد نمي‌کند.

حدادعادل در ادامه افزود: احترام حاكميت به عقايد و ارزشهاي مردم و وجود حکومت ديني در يک کشور از جمله دلايلي است که باعث مي‌شود مردم يک کشور احساس بهتري از همراهي خود با حکومتشان داشته باشند.

وي اضافه كرد: زندگي در حکومت ديني و اسلامي راحت‌تر از زندگي در حکومت غير ديني است و البته بايد گفت ديني‌حکومت‌کردن به معناي سختگيري بيجا و فشار غير معقول بر جامعه نيست.

عضو ائتلاف سه‌گانه پيشرفت با اشاره به طرح مباحثي درباره مذاکره با آمريکا و لغو تحريم‌ها عليه ايران تصريح كرد: شرط آمريکايي‌ها اين است که جمهوري اسلامي از استقلال خود دست بردارد و تنها فعاليت‌هاي هسته‌اي را بهانه قرار داده‌اند و آنچه که مسلم است اينکه آمريکايي‌ها هيچ وقت با ملت ايران دوست نخواهند شد.

وي همچنين افزود: بنا بر ادعاي آمريکايي‌ها مبني بر عدم اعتماد به ايران در فعاليت‌هاي هسته‌اي بايد گفت که مذاکره با چنين کشوري فايده ندارد چراکه لازمه مذاکره، وجود اعتماد است.

حداد عادل در ادامه اظهار داشت: آمريکايي‌ها خودشان را آقاي دنيا مي‌دانند و براي همه تعيين تکليف مي‌کنند بايد پرسيد مگر شما چه کاره‌ايد که مطرح مي‌کنيد که بشاراسد بايد از حکومت کناره‌گيري کند؟

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با برنامه اقتصادي دولت آينده‌اش در صورت پيروزي در انتخابات گفت: بايد به حکم دين به فکر معيشت مردم باشيم و عدالت و تامين معيشت را به عنوان يک اصل مهم قلمداد کنيم.

وي افزود: تمامي دولت‌ها از ابتدا تا کنون به نوعي سعي داشته‌اند که کشور را به نحوي اداره کنند که هيچگونه مشکلي در آنها وجود نداشته باشد اما در يک سال اخير شاهد اعمال تحريم‌هاي شديد از سوي غرب عليه ايران بوده‌ايم كه متاسفانه فشارهاي زيادي را به اقتصاد کشور وارد ساخت.

حدادعادل ادامه داد: دولتي که بر سر کار مي‌آيد بايد بداند که حل تمامي مشکلات تابع مديريت نيست اما مي‌توان با همت و مديريت اين وضعيت را بهبود بخشيد چرا كه شرايط به گونه‌اي نيست که دولتي بيايد و بگويد که صرف سه ماه همه چيز بهبود مي‌يابد.

وي ادضافه كرد: دولت يازدهم بايد با احترام به نظر کارشناسان اقتصادي و تغيير سبك زندگي به شيوه اسلامي، مشکلات اقتصادي کشور را حل و فصل کند تا بتواند از اين طريق اقتصاد مقاومتي را در کشور محقق کند.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري همچنين درباره تعامل ايران با کشور روسيه تصريح کرد: در عرصه بين‌الملل زماني که مورد حمله و هجمه يک کشور قرار مي‌گيريم مسلما بايد با ساير کشورها روابط مسالمت‌آميز و نزديک برقرار کنيم و اينكه بتوانيم در يک معامله برد- برد به تداوم روابط بپردازيم به معناي وابستگي نيست.

حدادعادل در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت کنوني گفت: اين دولت در اين هشت سال حال يکساني نداشته اما از جمله نقاط مثبت آن مي‌توان به پرکار بودن، ساده‌زيستي، ارتباط با مردم، پافشاري بر مسئله هسته‌اي و پيشرفت‌هاي علمي اشاره كرد اما متاسفانه اين دولت به اندازه کافي تن به قانون نمي‌داد.

عضو ائتلاف سه‌گانه بيان داشت: يکي از مشکلات دولت کنوني، تفسير نادرست از قانون اساسي بود که باعث تنش ميان قواي مجريه و مقننه شد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف پیشرفت گزینه نهایی خود را انتخاب کرده است، اظهار داشت: منتظر هستيم ببينيم که با تعيين صلاحيت‌ها چه کساني مي‌مانند و اين مهم است که بر حسب شرايط تصميم جديدتري اتخاذ كرد.

وي افزود: بعد از اعلام صلاحیت‌ها تصمیم می‌گیریم که آیا از فرصت تبلیغات استفاده کنیم و یا بعد از اعلام صلاحیت‌ها فرد نهایی را انتخاب کنیم. البته ممکن است ما 3 نفر بحث تبلیغات را پیگیری کنیم و تا فاصله 10 روز قبل از انتخابات فرد نهایی معرفی شود.

حدادعادل همچنين در پاسخ به سوالي درباره کانديداتوري مشايي و آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري گفت: من در مقام شوراي نگهبان و مسئول تائید صلاحیت‌ها نيستم که بخواهم در اين باره جوابگو باشم.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم در پاسخ به سوالي درباره حبس خانگي موسوي و کروبي تصريح کرد: اين حبس خانگي به سود آنها و جامعه است و خود آنها هم نسبت به اين وضعيت راضي‌تر هستند.

وي در ادامه در خصوص عملکرد احمدی‌نژاد و انطباق آن با گفتمان اصولگرایی گفت: ما هميشه از گفتمان اصولگرايي دفاع کرده‌ايم اما احمدي نژاد هيچ‌وقت خود را اصولگرا معرفي نکرده است و در تمام این 8 سال صحبتی از احمدی‌نژاد ندیده‌ایم که گفته باشد اصولگرا هستم.

حدادعادل با بيان اينكه احمدی‌نژاد سال 84 با احمدی‌نژاد 88 و احمدی‌نژاد 88 با احمدی‌نژاد 92 فرق دارد، افزود: ما امروز بر اساس کارنامه 8 ساله و رفتار یکسال اخیر دولت صحبت می‌کنیم و در آن زمان نیز براساس اطلاعات آن روز صحبت می‌کردیم، اما این دلیل نمی‌شود به خاطر اشکالات از آرمان‌های اصولگرایی دست بکشیم.

نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احتمال معرفی یک کاندید از سوی اصولگرایان وجود دارد، گفت:  اين احتمال وجود دارد، بايد تلاش کرد و ما سعي مي‌کنيم که در شرايط فعلي اينگونه باشد.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس از رسیدن به قدرت چه اقدامی برای آزادی مطبوعات و آزادی زندانیان سیاسی انجام می‌دهید، گفت: آزادی مطبوعات در حال حاضر وجود دارد.

وی ادامه داد: حکومتی که فاسد نباشد، از آزادی مطبوعات هراسی ندارد و اگر مطبوعات بخواهند مفاسد را بیان کنند، هیچ مشکلی برای آنها وجود نخواهد داشت، حالا شما بگویید کدام روزنامه خواسته انتقادی داشته باشد و جلوی آن را گرفته‌اند؟ شما حتی می‌توانید اندیشه‌های رهبری را نقد کنید، اما توهین نکنید.

حداد عادل همچنين درباره وجود فضاهاي باز آزادانديشي در دانشگاه‌ها بيان داشت: همين جلسه شما حکايت از وجود آزادي در دانشگاه‌ها دارد و معلوم است که شما نمي‌ترسيد و خيلي راحت حرف خود را مي‌زنيد.

وي افزود: پيشرفت و استقلال ايران براي آمريکا خطرناک است و در شرايط کنوني اين بهاي آزادي است که شما مي‌پردازيد و آنچه که مسلم است اين است که در هرجاي دنيا از جمله ايران اگر بيان غيرقانوني در کشور صورت بگيرد با آن برخورد مي‌کنند.

حدادعادل درباره کانديداتوري سعيد جليلي در انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان کرد:بعد از اینکه سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد او را ندیده‌ام، اما قصد دارم با وی دیدار کنم.

عضو ائتلاف پيشرفت تاکید کرد: اگر آرای جلیلی بالا برود فرقی میان خودمان و او از نظر ائتلاف قائل نیستیم، چرا که بنای ما جلوگیری از تکثر کاندیداها در میان اصولگرایان است نه اینکه فقط بنده، ولایتی و قالیباف انتخاب شویم. فلسفه ائتلاف ایجاب می‌کند که اگر آرای کسی بالا برود به آن توجه کنیم.

حداد عادل درباره کانديداتوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: بنا به گفته قاليباف بعد از آمدن هاشمي به عرصه انتخابات مسئله مهمتر براي اصولگرايان اتحاد ميان آنها است.

اين کانديداي انتخابات رياست جمهوري درباره حمايت ايران از مردم سوريه و فلسطين گفت: ما به عنوان يک ملت مسلمان نمي‌توانيم شاهد ظلم‌هاي واردشده دشمن به مردم اين دو کشور باشيم ،  آنچه که مهم است ايستادگي ملت سوريه است و از بشاراسد هم براي ادامه حکومت در کشور قاطعانه حمايت مي‌كنيم.


حداد عادل همچنين درخصوص سوءاستفاده سه هزار میلیاردی اظهار کرد: اين يک اختلاس بانکي نبود بلکه یک سوءاستفاده مالی از بانک‌ها بود که شرکتی فعال بدون وثیقه مبلغ زیادی وام گرفته بود و این موضوع ربطی به دولت نداشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها