کد خبر: ۱۳۴۹۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
معاون سياسي اجتماعي فرماندار قم از طراحي و توزيع لباس متحدالشكل ويژه فروشندگان زن در قم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، عبدالحسين بليلي پيش از ظهر امروز در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان قم كه در محل فرمانداري قم برگزار شد، مسئله اوقات فراغت دانش‌آموزان را يكي از دغدغه‌هاي اصلي تمام دستگاه‌ها به ويژه آموزش و پرورش شمرد و اظهار داشت: هم‌اكنون سازمان‌هاي بسياري اقدام به انجام كارهايي در اين زمينه مي‌كنند كه به دليل هماهنگ نبودن، نتيجه لازم گرفته نمي‌شود.
وي ادامه داد: امسال بحث تجميع فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي مختلف در زمينه اوقات فراغت مطرح شده كه تنوع خوبي نيز در فعاليت‌ها وجود دارد و در صورت تامين اعتبار لازم موجب استقبال دانش‌آموزان مي‌شود.
معاون فرماندار قم افزود: اين موضوع بايد توسط تمام دستگاه‌هاي مسئول به عنوان متولي امر به شوراي آموزش و پرورش استان ارائه شده و با تصويب در اين شورا و موافقت استاندار كميته‌اي از دستگاه‌ها تشكيل شود و پس از تامين اعتبار برنامه‌ريزي كرده و به صورت متمركز در اين زمينه عمل شود.
بليلي بيان داشت: در اين جا بحث برنامه‌ريزي و عملكرد صحيح مطرح است؛ وقتي در يك مكان كلاسي تشكيل مي‌شود اگر تمام ارگان‌ها در اين كار به طور هماهنگ سهيم باشند زماني كه دانش‌آموز صرف شركت در اين كلاس‌ها مي‌كند مفيد بوده و برآيند مفيدي از اين هماهنگي به دست مي‌آيد.
معاون فرماندار قم خاطرنشان كرد: تجميع در فعاليت‌ها موجب مديريت بهتر بر منابع و هزينه‌هاي جاري شده و برداشت بهتري نيز از برنامه‌ها صورت خواهد گرفت.
بليلي در ادامه با بيان اينكه شهر قم به عنوان يكي از پنج شهر نمونه براي اجراي امر به معروف و نهي از منكر انتخاب شده است، عنوان داشت: يكي از موضوعات مهم در اين زمينه بحث پوشش به ويژه لباس بانوان است.
وي اضافه كرد: در اين زمينه كارهاي بسيار خوبي در سطح شهر انجام شده كه يكي آن‌ها بحث لباس متحد‌الشكل فروشندگان خانم در سطح شهر و همچنين مجتمع‌هاي بين‌راهي در محدوده استان است.
وي گفت: بكارگيري بانوان در دو زمينه فروشندگي و خدماتي صورت مي‌گيرد كه شاهد برخي ناهنجاري‌ها در اين زمينه هستيم.
معاون فرماندار قم افزود: ‌لباس متحد‌الشكل با ظاهري اسلامي و مناسب طراحي شده و به تصويب رسيده است و با جلساتي كه با مديران فروشگاه‌ها و مراكز خريد برگزار شده است در بسياري از اماكن از اين لباس استفاده مي‌شود و اميدواريم به زودي در سطح استان استفاده از اين لباس فراگير شود.
وي با اشاره به اجراي موفقيت‌آميز پروژه انتقال آب شيرين به قم اين مسئله را يكي از دغدغه‌هاي هميشگي مسئولان به ويژه رهبر معظم انقلاب دانست و بيان داشت: با همت تمام دستگاه‌ها به ويژه دولت اين مشكل عظيم شهر قم حل شده است.
وي مسئله بعدي را نزديكي ايام سالگرد ارتحال امام راحل (قدس سره) و قيام عظيم 15 خرداد دانست و اظهار داشت: اين مراسم هر ساله با شكوه بسيار برگزار مي‌شود و امسال نيز باشكوه‌تر از هميشه برگزار ميشود.
بليلي خاطرنشان كرد: حركتي در زمينه ثبت 15 خرداد به عنوان روز ملي در يونسكو توسط سازمان ميراث فرهنگي انجام شده كه اميدواريم به نام مردم شهر قم به ثبت برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها