کد خبر: ۱۳۵۱۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: به عنوان كانديداي رياست جمهوري به نفع هيچ فرد ديگري كناره گيري نمي‌كنم.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "عليرضا علي احمدي" کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در نشست پرسش و پاسخ دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير که عصر روز دوشنبه30 ارديبهشت برگزار شد، در پاسخ به اين سوال که آيا بهتر نبود در حمايت از جليلي ثبت نام نمي‌کرديد اظهار داشت: من از جليلي شناختي ندارم، ضمن اين كه صحنه رقابت بايد شکل بگيرد.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه رويکرد شما در خصوص پرونده هسته‌اي چيست؟ گفت: پرونده هسته‌اي به بن بست نرسيده، اين يک جدال ميان غرب جهان اسلام است که با توقف 20 درصدي فعاليت‌ها هم مذاکره حل و فصل نخواهد شد، ما نمي‌خواهيم مثل بلوک شرق مضمحل شويم ما بايد هرچه زودتر اقتصاد دانش بنيان را شکل دهيم.

علي احمدي تاكيد كرد: 50 سال است که وابسته غرب هستيم و بايد تلاش کنيم که به استقلال برسيم و نياز به غرب نداشته باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا جنابعالي که در کابينه دولت کار مي کرديد حالا بعد از اتمام دوره احمدي نژاد منتقد دولت شديد گفت: انتقاد من از احمدي نژاد از زمان انحراف ايشان از خط رهبري آغاز شد همه آدم ها محدوديت هاي خودشان را دارند و بنده تا آن موقعي که احساس خطر نکرده بودم و انتقاد را شروع کردم.

وي ادامه داد: رحيمي عامل حضور بعضي نامحرمان در دولت نهم و دهم است رحيمي، مشايي و کردان را وارد دولت کردم، رحيمي از من پول خواست و من ندادم بنابراين من را اخراج کردند.
كانديداي احتمالي رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که آيا به نفع زاکاني کنار مي‌رويد يا خير گفت: بنده تا اين لحظه تصميم ندارم که به نفع کسي عقب بروم.

علي احمدي در پاسخ به اين سوال که دکترين سياست خارجي شما چه کساني هستند؟ گفت: در حال حاضر راجع به افراد نمي‌شود صحبت کرد يک بخشي از اعتبار دولت به ياري خداوند از بين خود مردم انتخاب خواهند شد در خصوص سياست خارجي هم بايد با هماهنگي مقام معظم رهبري باشد.

وي در پاسخ به اين سوال که نظر شما در خصوص رجل سياسي چيست؟ گفت: رجل سياسي در قانون آمده است و حکمش نافذ است دوستان شوراي نگهبان بايد با دقت و بررسي خوب صلاحيت را تاييد و رد کنند.

وزير سابق آموزش و پرورش كشورمان در پاسخ به اين سوال که آيا اصلاح طلبان تغيير رويکرد داده‌اند که شروع به حمايت از عاليجناب سرخ پوش کرده‌اند گفت: حمايت اصلاح طلبان به خاطر خروج از فضاي سياسي خودشان است، ولي به نظر من اشتباه کردند، اصلاح طلبان از بن بست بيرون نخواهند آمد هاشمي در تبيين رويکرد خودشان در گذشته اشکالاتي داشته که در صورت حضور دوباره ايوي بار ديگر شاهد رشد تک بعدي در جامعه خواهيم بود.

وي در پاسخ به اين سوال كه موضع وي در خصوص جريان فتنه و جريان انحرافي چيست؟ گفت: جريان فتنه تبعات خودش را نشان داد ولي جريان انحرافي دولت فعلي به نوعي مانند جعبه سياه مي‌ماند و ادعاهاي آنها با آموزه‌هاي ديني ما جور در نمي‌آيد؛ اينها ادعاي ظهور امام زمان(عج) را مي‌کنند.

علي احمدي در پاسخ به اين سوال که رفاقت شما با احمدي نژاد رويکرد بگم بگم را در شما نمايان نمي‌سازد گفت: بنده مانند احمدي نژاد نخواهم بود، احمدي نژاد مطيع مشايي شده است.

کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به اينکه نظر شما در مورد اصل 15 قانون اساسي چيست؟ گفت: در برنامه درس ملي آمده است که ما حداقل 10 درصد و حداکثر 20 درصد منابع درسي‌ مان را بر اساس اقتضاهاي جغرافيايي طراحي كنيم و ان شاالله عملي خواهيم کرد.

وي در پاسخ به اين سوال که وضعيت اقتصاد فعلي را چگونه کنترل خواهيد کرد، گفت: تورم موجود به اين دليل است که تحريم‌ها جلوي فروش نفت را گرفته و ارز حاصل از فروش نفت به موقع به کشور منتقل نشد، در داخل بدون اينکه ارز وارد شود بانک مرکزي اسکناس چاپ کرد و نقدينگي بالا رفت و توليد وجود نداشت و در نتيجه تورم شکل گرفت.

علي احمدي ادامه داد: بايد سطح بهره‌وري دولت را بالا ببريم و پروژه‌ها را الويت بندي کنيم و پروژه‌هاي عمراني را در قالب اصل 44 بررسي کنيم و اقتصاد را مبتني بر سازماندهي ماليات و توسعه صادرات غير نفتي گسترش دهيم.

کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پايان در پاسخ به اين سوال که نظر شما در خصوص هدفمندي يارانه‌ها جيست، گفت: بحث هدفمندي يارانه‌ها از سال‌هاي پيش مطرح بود ولي کسي اجرا نمي‌کرد که در دولت احمدي نژاد به اجرا درآمد؛ به هر حال ايراداتي هم داشت سهم توليد که 30 درصد بود شارژ نشد و تخصيص پيدا نکرد منابع درآمدي از گاز، برق و آب وصول نشد منابع پيش بيني شده با 30 درصد تطابق نداشت.

اين كانديداي احتمالي رياست جمهوري خاطرنشان كرد: هدفمندي کار خوبي بود ولي وقتي شيب قيمتي بالا رفت قدرت خريد مردم هم كاهش پيدا كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها