کد خبر: ۱۳۵۲۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر در گزارشی دولت روسیه را متهم به نقض آزادی اقلیت‌های مذهبی کرده و در عین حال به رشد تمایلات ضدیهودی در کشورهای جهان اعتراف کرده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، در گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا در مورد «آزادی‌های مذهبی در جهان در سال 2012» یادآوری شده است که در بسیاری از کشورهای جهان وضعیت در خصوص تامین آزادی‌های مذهبی وخیم تر از قبل شده است.

نویسندگان این گزارش بعد از بررسی وضعیت در 200 کشور در مناطق مختلف جهان به رشد تمایلات ضد یهودیت در جهان اشاره کرده و یادآور شده‌اند که در کشورهایی همچون روسیه، چین، ایران، عربستان سعودی و جمهوری‌های آسیای مرکزی، همچنان آزادی‌های مذهبی بشدت نقض می‌شود.

در این گزارش آمده است که قدرت حاکمه در روسیه، نمایندگان اقلیت‌های مذهبی و سازمان‌های فعال در این زمینه را مورد تعقیب قرار داده و برای انجام مراسم و گردهم آیی از سوی آنان ممانعت ایجاد می‌کند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با خواندن این گزارش، این وضعیت را بسیار نگران کننده ارزیابی کرده است.

پیش از این نیز اعلام شده بود که به عقیده مقامات آمریکایی، بلاروس در زمره کشورهایی قرار دارد که حقوق و آزادی‌های فردی و مذهبی در پایین ترین سطح قرار دارد و این کشور در «فهرست سیاه» گزارش سالانه کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین المللی آمریکا جای گرفته است.

«کنستانتین دالگوف» نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و ارجحیت قانون بارها در واکنش به این قبیل گزارشات منتشره در آمریکا، با اشاره به شواهد و مدارک، در خصوص موارد متعدد نقض حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی در ایالات متحده  گوشزد کرده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها