کد خبر: ۱۳۵۴۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۶     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
همين چند سال پيش، محتشمي‌پور در باره هاشمي چه گفت!؟
آقایان بگویند راهی که رفته ایم اشتباه بوده است. اقتصاد را نابود کردند. سیاست و فرهنگ را به جایی کشاندند و عده دیگری بودند که چوب لای چرخ گذاشتند...ما که کاری نکردیم، منزوی شدیم، کتک خوردیم، خانه نشین شدیم. آقایان جوانان را از انقلاب و نظام بری کرده اند، می گویند ما کاری نکرده ایم

598 به نقل از رجانیوز: در روزهاي گذشته و پس از اعلام كانديداتوري اكبر هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري، تشكل مجمع روحانيون مبارز كه سابقه منفي و سياهي در حوادث سال هاي حاكميت اصلاحات در كشور و همچينين حوادث 88 دارد، با انتشار بيانيه‎اي از همه مردم دعوت كرد تا به حمايت از هاشمي رفسنجاني بپردازند.

به گزارش رجانيوز،اين حمايت كه پيش از اين موسوي لاري يكي از چهره‎هاي موثر اين تشكل سياسي از  آ‌ن به عنوان رسيدن به «نقطه مشترك» با هاشمي رفسنجاني سخن گفته بود، در حالي صورت گرفت كه فعالان سياسي دهه هفتاد و حتي هشتاد خاطرات كاملا متناقضي از رفتار اين جريان با هاشمي رفسنجاني را در اذهان خود دارند.

اينكه چه شده كه اين روزها تشكل چپ گراي مجمع به دنبال حمايت از هاشمي رفسنجاني و برافراشتن علم اين پيرمرد هشتادساله در انتخابات رياست جمهوري افتاده است، امري است كه بايد ريشه‎هاي آنرا در رفتارهاي اين سال‎هاي هاشمي رفسنجاني جستجو كرد، با اينحال بازخواني برخي مواضع اعضاي اين تشكل در نقد هاشمي رفسنجاني در برهه دهه هفتاد خالي از لطف نيست.

 پس از اتفاقات تیرماه 78 و حادثه کوی دانشگاه بخشی از نیروهای ارزشی انقلاب با راه اندازی "گروه وفاق" کوشیدند بین نیروهای سیاسی وحدت و همدلی ایجاد کنند. تلاشی که با عدم استقبال اصلاح طلبان بی نتیجه ماند.در همین راستا با افراد متعدی از جناح های سیاسی مثل هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، ناطق نوری، موسوی خوئینی ها و آیت الله مهدوی کنی دیدارهایی صورت گرفت

 

علي اكبر محتشمي‎پور به عنوان يكي از چهره‎هاي شاخص مجمع روحانيون مبارز است كه پس از حوادث سال 88 در نجف رحل اقامت گزيده‎است. او يكي از افرادی بود که در‌ آن برهه با گروه وفاق دیدار کرد. او در این دیدار با انتقاد شدید از هاشمی رفسنجانی و اقدامات او می گوید: "باید تجدید نظر در روش، برخوردها، جامعه، جوان، دانشگاه و زن داشته باشیم. اختلاف نظر در روش برخورد است."

 

محتشمی پور در این دیدار با تاکید بر غلط بودن روش برخورد در دوران  هاشمی  و لزوم تجدید نظر در آنها می گوید: "بعد از جنگ اگر یک میلیون بسیجی جبهه رفته آب دیده مستعد داشتیم، بر اثر برخی سیاست ها که آقای هاشمی رفسنجانی گذاشت بخش عظیمی از آنها وارد وادی دیگری شدند. وقتی آقای هاشمی می گوید مانور تجمل! بسیجی باید پولدار باشد! تمام ارزش ها که امام آمد تجمل را منفی کرد. ساده زیستی روحیات معنوی را در بچه های مسلمان زنده کرد. یک دفعه آقای هاشمی اینها را به هم می زند و بچه های خوب ما وارد گردونه مادی شدند."

 

 

 

 

 او در بخشی دیگر از سخنانش با انتقاد از تغییر مواضع و روند افراط و تفریط هاشمی، برخی دیدگاه های او در سالهای ابتدایی انقلاب را یادآور شده و می گوید: "اخیرا گفتم در آخرالزمان همه مفاهیم و ارزش ها عوض می شوند. آنهایی که خشن و تند هستند، معتدل می شوند. آنان که معتدل هستند، خشن می شوند. پیشینه برخورد آقای هاشمی را نگاه کنیم. بعد از حادثه خونین مکه وقتی جنازه ها را آوردند، من آن موقع وزیر کشور بودم و آقای هاشمی در برابر مجلس صحبت کرد و گفت: آل سعود محکوم به اعدام هستند. همین آقای هاشمی رابطه خانوادگی با آل سعود پیدا کرده است. الان دسته جمعی، 20 نفره، 30 نفره میمان می شوند. ملک عبدالله با زن و بچه یک شب میهمان آقای هاشمی می شوند.این افراط و تفریط است و بنده می شوم تند!

 

 

 

این آقای هاشمی در خطبه های نماز گفت : "ثروت اندوزان زالو صفت! و باید از حسابهای بانکی به نفع دولت مصادره بشود." یک مرتبه پولدارها احساس خطر کردند که هرچه پول دارند ببرند و در دولت با بحران مواجه شدیم. همین آقای هاشمی گفت: "هرکسی می خواهد خارج برود ما درب بانک مرکزی را باز کردیم دلار هفت تومان به آنها دادیم....سیاست های ویرانگر، تند و خشن! آن موقع ایشان می شود معتدل و ما می شویم خشن! آقای هاشمی یک روز در نماز جمعه می گوید آنها که کراوات می زنند دم خر است. یک روز از مانور تجمل می گوید.

 محتشمی پور در پایان این جلسه با تاکید بر لزوم تصحیح روند گذشته توسط صاحبان آن می گوید: آقایان بگویند راهی که رفته ایم اشتباه بوده است. اقتصاد را نابود کردند. سیاست و فرهنگ را به جایی کشاندند و عده دیگری بودند که چوب لای چرخ گذاشتند...ما که کاری نکردیم، منزوی شدیم، کتک خوردیم، خانه نشین شدیم. آقایان جوانان را از انقلاب و نظام بری کرده اند، می گویند ما کاری نکرده ایم.

حالا اگر من که همه چیز را به جان خریده ام کنار آنها قرار بگیرم، من هم زیر سوال می روم. آقای هاشمی باید بپذیرد که اشتباه کرده است. آن وقت می شود کار کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
راد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ما نفهمیدیم اگه هاشمی مشکل داره چرا آیت ا.. شده
پاسخ
تاریخ نگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
یادآوری تلخی از واقعیتهای گذشته موجب رنجش روح می شود خدا عاقبت ما را نیز به خیر کند که دمدمی مزاج در رفتار نشویم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آزادی کجایی ؟
پاسخ
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
درود خدا بر علی اکبر محتشمی پور با ان بیانات بی غرضانه اش که حرف دل ما را زد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
نظرات را چرا قرار نمی دهید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها