کد خبر: ۱۳۵۵۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۱۱ خرداد ۱۳۹۰

بولتن نیوز : فرآيند تسلط بلامنازعه لابي صهيونيسم بر ساختارهاي سياسي، امنيتي و اقتصادي ايالات متحده آمريكا از چنان شدتي برخوردار است كه تاكنون تمامي رؤساي جمهور اين كشور اعم از جمهوري‌خواه و دموكرات مجبور به كرنش و همراهي با آن شده‌اند.

ايپك به عنوان بزرگترين لابي حامي رژيم غاصب اسرائيل و انديشه صهيون در آمريكا با بيش از يكصد هزار عضو كه عمدتاً مجموعه‌اي از افراد متنفذ سياسي،‌ اقتصادي آمريكا هستند، در واقع يك سن تئاتر ارزيابي براي دولتمردان آمريكا مي‌باشد.

در اجلاس‌هاي سالانه يا دوره‌اي ايپك بالاترين مقامات اجرايي آمريكا و رئيس جمهور آن در جمع اعضا سخنراني مي‌نمايند و ايده‌ها، ديدگاه‌ها، و تحليل خود در قبال دولت جعلي اسرائيل و صهيونيسم را به معرض نمايش مي‌گذارند. اما نكته اساسي اين اظهارنظرها لزوم حركت و اقدام در مسير آن است.

چنانچه اين لابي شيطاني رضايت‌مندي لازم را از نوع موضع‌گيري مقاومت حاصل كند،‌ قوام ار آن مستدام و ايام به كام اوست و در غير اين صورت در يك فرايند فشار، محدوديت و حذف غيرشفاف، همهجانبه و قدرتمند، تيرهروزي حاصل سخن ناسنجيده گفتن است.

توانمندي اين لابي در حدي است كه در انتخابات كنگره، سنا و رياست جمهوري موضع ايپك مؤلفه‌اي مؤثر در تعيين نتيجه انتخابات خواهد بود. اخيرا طي سخنراني‌هاي انجام شده توسط مقامات ارشد دولت آمريكا و نخست‌وزير رژيم جعلي اسرائيل مواضعي در قبال ايران مطرح گرديده است كه جمع‌بندي و ارزيابي اين مواضع به لحاظ تحليل بيانگر تسلسل، تغيير ماهيت و پيچيدگي تهديدات رژيم شيطاني صهيونيستي در قبال ايران و لزوم هوشياري ملي در قبال آن است.

چنانچه كه در ادامه خواهيم گفت، اگر از اشتباهات گذشته درس نگيريم و علل كاميابي‌ها را درك و حفظ نكنيم، تهديدات مورد اشاره مرحله به مرحله شرايط و امكان دستيابي به موفقيت را طي خواهند نمود و نظام جمهوري اسلامي ايران دچار دشواري‌هاي بسياري خواهد شد.

-
موضع‌گيري 1
همه اميدها به براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران از طريق سركوب اغتشاشات سال 1388 به يأس تبديل گرديد و ما شكست خورديم. سخنان مذكور اظهار نظر بنيامين نتانياهو ظرف چند روز گذشته در كنگره آمريكا بود در اين ارتباط آنچه قابل ادراك سياسي و امنيتي مي‌باشد توجه به اين نكات است كه:

اولا: همانطور كه طي بيانات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و اقرار بازداشت شدگان اغتشاشات طي دادگاه‌هاي علني بيان شد، زمينه‌‌سازي و برنامه‌ريزي اغتشاشات پس از انتخابات يك تهديد فرآيند و با برنامه‌ريزي قبلي از سوي دشمنان داخلي و خارجي نظام بوده است كه رژيم صهيونيستي اسرائيل و دولت‌هاي همسو با آن تدارك دهنده قبلي آن بوده‌اند و توصيف آني و غيربرنامه‌ريزي شده آن ساده‌انگاري است چرا كه اذعان به شكست پس از اجراي پروژه براندازي نرم ايران طي فرآيند اغتشاشات پس از انتخابات توسط نخست وزير اسراييل در حضور نمايندگان ملت آمريكا پرده‌برداري از عقبه اين تهديد عميق و ريشه‌دار امنيتي توسط پرده‌داران آن مي‌باشد.

ثانيا:‌ چنانچه به تحليل مواضع و عمليات رواني شخصيتها و شبكه‌هاي اجتماعي وابسته به كشورهاي بدخواه نظام به طور واقع‌بينانه بپردازيم به روشني آشكار است كه شبكه جهاني صهيونيسم با تسلط بر كشورهايي كه محوريت آنها را آمريكا به عنوان يك هژمون امپرياليستي بدست گرفته است، تهديدات طراحي شده بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران را به شيوه عمليات رواني و فريب استراتژيك طراحي و اجرا مي‌كنند. بدين نحو كه با به كارگيري سلسله‌اي از عمليات‌هاي رواني، سياسي، ديپلماتيك و اطلاعاتي، كشور هدف را اقدام عليه منافع و مصالح خود وادار مي‌كنند به نحوي كه كشور هدف بدون توجه به حركت در مسير موردنظر دشمن يا به اصطلاح بازي به نفع دشمن، تصور مي‌نمايد در جهت مقابله با تهديدات برآمده است. در حوادث پس از انتخابات و شروع به كار دولت دهم نقطه آسيب پذيري برخي چهره‌هاي نظام عدم درك اين واقعيت بود كه آنچه غرب و صهيونيسم مطالبه مي‌كند، سوق دادن نظام و مسئولين در مسير فرآيند فريب استراتژيك است. به عنوان نمونه تحت تأثير اخبار،‌ مصاحبه‌ها و گزارش‌هاي خبري اعلام شده توسط روزنامه‌ها، شبكه‌هاي تلويزيوني، ماهواره‌اي و سايتها در مورد يك حادثه غيرعمدي ناشي از قصور در بازداشتگاه كهريزك نيز اتهامات ناروايي كه برخي كانديداهاي رياست جمهوري به نظام وارد ساختند برخي نمايندگان مجلس بدون اينكه خبر جديدي پيرامون موضوع داشته باشند، به طور هفتگي در اين خصوص مصاحبه خبري مي‌نمودند. در همين ارتباط چنانچه دستورات جين شارپ جهت براندازي را بررسي نماييم پي خواهيم برد كه منويات دشمنان را ناخواسته عملياتي ساخته‌ايم. از جمله راهكارهاي 98 گانه جين شارپ جهت اجراي پروژه براندازي نرم در كشورهاي هدف كه در كتاب از ديكتاتوري تا دموكراسي آمده است عبارتند از:
1-
اعلاميه‌هاي كيفرخواست
2-
بازخواست از شخصيتها و مأموران
3-
تعقيب و مراقبت مأموران
4-
انجام مراسم سوگواري سياسي
5-
تشييع جنازه‌هاي غيرواقعي و ظاهري
6-
تجمع و تظاهرات در محل‌هاي خاكسپاري افراد و شخصيتها
7-
طرد و تكفير شخصيتها
8-
تحمل مصيبت و آزارغيرخشونت آميز
9-
خرد كردن اعصاب
10-
افشاي هويت مأموران و سازمان هاي مخفي و اطلاعاتي

-
موضعگيري2:
«
تعهد آمريكا براي تأمين امنيت اسراييل ريشه عميقي دارد. من آنجا را از نزديك ديده‌ام. وقتي با دستم ديوار غربي را لمس كردم و تسجيم را بين سنگ‌هاي باستاني آن گذاشتم، به قرن‌هايي فكر كردم كه كودكان اسراييلي در آرزوي بازگشت به سرزمين كهن خود بوده‌اند. من و دولتم امنيت اسراييل را اولويت اول خود قرار داده‌ايم» اظهارات مزبور سخنان باراك اوباما در گردهمايي 11 هزار نفري ايپك ظرف چند روز گذشته بود. رئيس جمهور كشوري كه محور رويكرد تبليغات رياست جمهوري وي در انتخابات تضادي بسيار آشكار با مواضع اخير وي دارد. چنانكه در آن زمان ناخرسندي بسياري را در لايي صهونيزم آمريكايي برانگيخت. اين سخنان در حالي ايراد مي‌شود كه همزمان جان بينز رئيس مجلس نمايندگان آمريكا در همين اجلاس ايپك اظهار نمود: كساني كه فكر مي‌كنند مي‌توانند جلوي اهداف يك ايران اتمي را در منطقه بگيرند دچار توهم شده‌اند» و از سوي ديگر مارك كراك سناتور جمهوريخواه آمريكا در يك مصاحبه تلويزيوني اعلام مي‌كند. طرح موسوم به قانون تثبيت تحريم‌هاي ايران، كره شمالي و سوريه در سال 2011 در سناي آمريكا با هدف تضعيف صنعت نفت، گاز، بانك و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تهيه گرديده است. حال با نگاه به وضعيت نظم نوين در حال شكل‌گيري منطقه خاورميانه و تغييرات فرارو، آنچه قابل برآورد مي‌باشد اين است كه:

اول: صهيونيزم كانون تمامي تحركات، اقدامات و طراحي تهديدات انجام شده و در حال شكل‌گيري از سوي كشورهاي غربي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران است و رژيم اسراييل در حال حاضر در ايجاد و شكل‌گيري تهديدات عليه نظام ما از تأثيرگذاري بر كشورهاي غربي در وضعيت مسلط و مطلوب قرار گرفته است.

دوم: اغتشاشات و حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 يكي از محوري‌ترين تهديدات طراحي شده توسط كانون رژيم صهيونيستي و كشورهاي پياده نظام آن بوده است كه به شكست انجاميد. اما چنانچه صفحات تاريخ را مرور نماييم اشتباهات فاحشي دركارنامه برخي از تصميم‌گيرندگان داخلي مشاهده مي‌نماييم كه حركت ناخواسته در مسير اجراي تهديدات مزبور بوده و نشان مي‌دهد كه غافل‌سازي استراتژيك با عمليات رواني دفاع از حقوق بشر و آزادي‌هاي سياسي در برخي مسئولين كارساز بوده است اما كليت اين تهديد به فضل الهي خنثي گرديده است.

سوم: در حال حاضر رژيم صهيونيستي و كشورهاي همسو با او با درك اين واقعيت كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در دستيابي به اهداف خود غيرقابل توقف است، فاز جديد و سهمگين‌تر تهديدات را در دستور كار قرار داده و طراحي نموده‌اند. اما رقابت‌هاي سياسي بين نيروهاي اصولگرا و خودي در نظام چندان فضاي غفلتي ايجاد نموده است كه در اين برهه سرنوشت‌ساز به جاي تدبير و مقاوم‌سازي نظام در مقابل تهديدات فرارو، تخريب، تضعيف و حذف از درون و خود به خودي نيروهاي نظام بدون تلاش و مشقت دشمنان ما در حال شكل‌گيري و طي مسير خطرناك خود است و چنانچه تقابل بين قوا حتي اگر به اندازه روزنه‌اي كوچك تداوم يابد با دست خود در مسير خواست دشمنان آن هم در دشوارترين مرحله تهديدات اقدام كرده‌ايم لهذا آنچنانكه مقام معظم رهبري در آغازين ثانيه‌هاي شروع سال جديد راهبرد و تكليف شرعي و ملي همگان را ابلاغ و اعلام نموده‌اند جهاد در راه توسعه و تعالي اقتصادي كشور و مديريت اوضاع در حال تغيير منطقه بايد سرلوحه و كار شبانه‌روزي همگان باشد و بدون شك هرگونه فاصله گرفتن از اين مسير و پرداختن به اقدامات نابجاي حذفي و تخريبي و تفرقه افكنانه داخلي تيشه بر ريشه نظام و كشور زدن با دست و تيشه خود است.

* علي‌اكبر حيدري فرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها