کد خبر: ۱۳۵۵۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
درحالیکه رئیس جمهور آمریکا اخیرا باز هم وعده بستن گوانتانامو را در واکنش به اعتصاب غذای زندانیان آن مطرح کرده، پنتاگون از کنگره آمریکا خواسته است که 450 میلیون دلار به حفظ و ارتقا زندان گوانتانامو تخصیص دهد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، جدیدترین گزارش ها نشان می دهند که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از کنگره این کشور درخواست بودجه ای 450 میلیون دلاری را با هدف حفظ و ارتقاء زندان گوانتانامو مطرح کرده است.

این در حالیست که پیشتر گزارش هایی با استناد به برآورد پنتاگون منتشر شده مبنی بر اینکه هزینه سالانه نگهداری هر زندانی در گوانتانامو برابر با 900 هزار دلار است و همین امر منجر شده که گوانتانامو به یکی از گران ترین زندان های جهان تبدیل شود.

علاوه بر این، خبر درخواست بودجه پنتاگون از کنگره برای حفظ گوانتانامو در حالی مطرح می شود که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا 5 سال بعد از اینکه در تحقق وعده انتخاباتی سال 2008 میلادی خود مبنی بر تعطیل کردن گوانتانامو ناکام ماند، اخیرا باز هم وعده بستن این زندان را مطرح کرده است.

آسوشیتدپرس نوشت: جزئیات این اقدام پنتاگون و درخواست بودجه جدید برای گوانتانامو روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد و تاکیدی است بر تضاد آنچه رئیس جمهور آمریکا می گوید که از طرفی با طرح وعده بستن گوانتانامو یک جنگ سیاسی به راه می اندازد و این در حالیست که از طرف دیگر ارتش آمریکا مشغول برآورد بودجه لازم برای حفظ عملیات جاری در این زندان است.

علاوه بر این، پنتاگون درخواست 200 میلیون دلار دیگر را نیز برای ساخت و سازهای نظامی خود به منظور ارتقاء تاسیسات موقتی اش مطرح کرده است که این ساخت و سازها 8 تا 10 سال احتمالا طول خواهد کشید زیرا ارتش باید کارگران خود را به جزیره کوبا منتقل کند و مصالح ساختمانی را با هواپیما به آنجا برساند.

زندان گوانتانامو در خلیج کوبا در شرایط فعلی 166 زندانی دارد که بیش از 100 نفر از آنها در اعتراض به شرایط بد زندان، حبس های نامحدود و بازرسی های مکرر نگهبانان زندان از وسایل شخصی اشان و بی حرمتی های صورت گرفته به قرآن اعتصاب غذا کرده اند.

همین اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو باعث شد که اوباما بار دیگر بعد از 5 سال ناکامی در تحقق وعده انتخاباتی سال 2008 خود، مدعی شود که تلاش می کند تا گوانتانامو را ببندد و انتظار می رود که بحث درباره آینده این زندان در سخنرانی روز پنج شنبه هفته جاری اوباما با محور سیاست های مبارزه با تروریسم دولت واشنگتن مطرح شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها