کد خبر: ۱۳۵۶۶۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
برنامه مناظره دانشجویی طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی قم ، به همت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار گردید.

در این مناظره که با حضور نمایندگانی به طرفداری از هاشمی رفسنجانی ، باقر قالیباف و سعید جلیلی برگزار شد ، طرفین در مباحث مختلفی به بحث و بررسی هر یک از این افراد نشستند.

محمد حسن صادق پور ، نماینده طرفداران دکتر سعید جلیلی در این مناظره دانشجویی، دکتر جلیلی را به دلیل شجاعت ، تدبیر ، قدرت مدیریت بحران ، کم حاشیه بودن و ساده زیستی ، به عنوان اصلح شناخت و وی را یگانه پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات پیش رو دانست . وی در اعتراض به نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 92 ، وی را فاقد صلاحیت های اولیه برای حضور در عرصه رقابت دانست و با طرح این سوال که چرا امروز اصلاح طلبان از فردی حمایت می کنند که تا دیروز در کتاب ها و مقالات و روزنامه های خود وی را "قاتل" می نامیدند ، تصریح کرد :اصلاح طلبان در حمایت از هاشمی دچار اشتباه تاریخی هستند و هاشمی حتی اگر تایید صلاحیت شده و روی کار می آمد ، آنان را مانند یک دستمال کاغذی مچاله کرده و دور می انداخت.

وی هم چنین در نقد دکتر قالیباف به عمل گرایی افراطی وی اشاره کرد و گفت ، فعالیت های شهرداری تهران خصوصا در چند سال اخیر و شعارزدگی افراطی و خرج هزینه های سرسام آور جهت در معرض نمایش قرار دادن فعالیت های انجام شده توسط شهردار تهران ، نمایشگر روحیه پراگماتیست قالیباف است . وی همچنین در نقد مواضع قالیباف نسبت به هاشمی اظهار داشت : نقد هاشمی توسط قالیباف جای تشکر دارد ، اما جای سوال است که چرا اکنون که هاشمی وارد صحنه شده است ، همه نامزد ها برای ایجاد یک دوقطبی با هاشمی ، نقد عملکرد هاشمی یادشان آمده است؟

محمد رضا یکه فلاح که به نمایندگی از طرفداران قالیباف در مناظره حاضر شده بود ، قالیباف را انسانی شایسته تصدی ریاست جمهوری ایران دانست که نسبت به تمامی کاندیداهای حاضر در عرصه اصلح است. وی با بیان این که قالیباف در مدیریت شهرداری تهران توانسته است سابقه ای خوب از خود به جای بگذارد ، وی را انسانی معتدل دانست که نه مانند طیف طرفداران سعید جلیلی است که از اصولگرایان تندرو بوده و نه مانند طرفداران هاشمی است که از اصلاح طلبان تندرو هستند و چنین کسی است که می تواند آرامش را به کش.ر برگرداند.

وی همچنین در نقد ورود هاشمی به عرصه رقابت گفت : شاید طرفداران آقای رفسنجانی مدعی باشند که وی چشمه تجربه است ، اما ما معتقدیم که این چشمه خیلی وقت است خشکیده است.

یوسف سلیمانی که در این مناظره از هاشمی رفسنجانی حمایت می کرد ، نیز در ادامه هاشمی را مرد تجربه و عمل دانست و بیان داشت : تجربه امثال آقایان قالیباف و جلیلی در مقابل تجارب آقای هاشمی رفسنجانی هیچ نیست. وی هم چنین هاشمی را تنها فردی دانست که می تواند آن چه در این هشت سال نابود و مضمحل شده را به شرایط قبل برگرداند و با انتقاد از احمدی نژاد ساده زیستی و رفتارهای مردمی را از جمله فریبکاری های دولت برشمرد و با اشاره به این که ارزش سرمایه داران که ستون اصلی اقتصاد جامعه هستند در این دولت زیر سوال رفت ، سعید جلیلی را نیز ادامه دهنده راه و شعار های دولت احمدی نژاد دانست.

وی هم چنین به اتفاقات سال 88 اشاره کرد و اقدامات خلاف قانون رییس جمهور و نیز عملکرد بد شهردار تهران و شورای عالی امنیت ملی را مسبب آن چه سرکوب مردم خواند ، دانست.

در ادامه مناظره که با هیجان خاص و حضور پرشور دانشجویان دنبال می شد از میان دانشجویان نیز تعدادی از طرفداران هر یک از نامزدها ، مواضع خود را در حمایت از کاندیدای مورد نظرشان اعلام نمودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها