کد خبر: ۱۳۵۹۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
بی بی سی فارسی در یادداشتی با موضوع مانداگاری و پایایی اپوزیسیون فرمان تغییر راهبرد مبارزه با نظام را از "مبارزه برای تغییر ساختار" به "مبارزه برای تغییر سیاست ها و روش ها" را صادر کرده است.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، بی‌بی‌سی فارسی در یادداشتی با موضوع ماندگاری و پایایی اپوزیسیون فرمان تغییر راهبرد مبارزه با نظام را از "مبارزه برای تغییر ساختار" به "مبارزه برای تغییر سیاست ها و روش ها" را صادر کرده است.

در این یادداشت که به قلم عبدالرضا تاجیک یکی از فعالان سیاسی ملی مذهبی و عضو حلقه پاريس نوشته شده، سیاست مبارزه، برای تغییر ساختار و فتح حکومت ناکارآمد خوانده شده است.

به گفته تاجیک این سیاست که در طول سی و چند سال گذشته از طرف اپوزیسیون پیگیری شده است ناکارآمدی خود را به اثبات رسانده است. وی در ادامه مدعی شده است که استفاده از روش‌های بدون خشونت در سال 88 موفق بوده و باید در ادامه نیز بر اساس همین روش­ها به مبارزه ادامه داد.



تاجیک در بخش دیگری به ضد انقلاب فعال در داخل و خارج کشور توصیه کرده است تا با تغییر هدف خود از مبارزه برای تغییر ساختار حکومت به مبارزه مدنی برای تغییر سیاست‌ها روی بیاورند و در این روند بر مردم تمرکز کرده و خواسته‌های آنها را مدیریت کنند. به نظر تاجیک سیاست مردمی از سیاست قدرت اثر گذارتر است.

حلقه پاریس متشکل از افرادی نظیر اردشیر امیرارجمند (عامل گروهک تروریستی منافقین)، مرتضی کاظمیان (عضو گروهک ملی مذهبی)، تقی رحمانی (عضو گروهک ملی مذهبی)، رجبعلی مزروعی (عضو حزب منحله مشارکت ( و عبدالرضا تاجیک (گروهک ملی مذهبی) است. این گروهک قبل از این نیز راهبردهای مختلفی را برای آشوب و فتنه در کشور تدارک دیده بود. از جمله راهبردهای پیشنهادی این حلقه به خاتمی که در هفته های گذشته و به قلم تقی رحمانی بر روی وب سایت ملی مذهبی قرار گرفت می توان به این نکته اشاره کرد: "حالا نوبت خاتمی است که باید شروع کند و متوقف نشود او نقش جدیدی را باید ایفا کند اگر می‌خواهد ایران ویران نشود، خاتمی در دو عرصه می‌تواند نقش‌آفرین شود:

*    در عرصه بین‌الملل برای کسب اعتبار بیشتر برای هاشمی

*   در عرصه داخلی برای افزودن بر سبد رای هاشمی و کاستن از آرای منفی وی

تاجیک با اشاره به راهبردی که چندی پیش توسط "تقی رحمانی" برای بازتولید فتنه ارائه شده بود اشاره می‌کند و آن را عاملی برای خبرسازی برای روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌داند. وی ضمن اشاره به همان راهبرد ارائه ‌شده مبنی بر اختلاف در بالا و ایجاد فضای دو قطبی و هیجانی که منجر به اغتشاش و آشوب در کف خیابان می‌شود، عملی شدنش را محملی خوب برای خبر رسانی معرفی می‌کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها