کد خبر: ۱۳۶۱۶۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
دو نفر از مأموران اف‌بي‌آي كه در انفجارهاي بوستون حضور داشتند، هفته گذشته از بالگرد سقوط كرده و جان باختند. آيا اين حادثه كاملاً اتفاقي بود؟

به گزارش 598 به نقل از رويداد:

روز جمعه 17 مي 2013 (27 ارديبهشت 92) دو تن از مأموران اف‌بي‌آي در آموزش تمرينات نخبگان در تيم امداد و نجات گروگان‌ها و ضدترور، جان خود را از دست دادند. اين خبر، تازه روز دوشنبه 20 مي در روزنامه "واشنگتن‌پست" منتشر شد.

اما اين دو نفر، درست همان دو نفري بودند كه در صحنه انفجارهاي ماراتن بوستون (15 آوريل 2013) حضور داشتند و اكنون بعد از حدود يك ماه و نيم، به طرز مشكوكي از هلي‌كوپتر سقوط كرده و جان باخته‌اند. آن‌ها در عمليات دستگيري "تيمورلنگ تسارنايف"، برادر جوهر، مظنونين اصلي انفجارهاي بوستون، شركت داشتند؛ ‌البته از قول رسانه‌هاي آمريكايي!

*** چرا تلاش بر اين است كه مرگ اين دو مأمور، كاملاً اتفاقي جلوه كند؟

طبق گزارش اف‌بي‌آي، اين مأمورين، تصوير سمت چپ، "كريستوفر لورك" (Christopher Lorek) و تصوير سمت راست "استفن شاو" (Stephen Shaw) در 12 مايلي ساحل ويرجينيا، از ارتفاع زيادي به دريا افتاده، جان خود را از دست داده‌اند و گفته مي‌شود آب و هواي نامساعد،‌ علت اين حادثه بوده است.

"گلن مك‌برايد" (Glenn McBride) سخنگوي پزشكي قانوني ايالت ويرجينيا گفت كه تشخيص علت مرگ اين دو نفر، ماه‌ها طول خواهد كشيد؛ نخست بايد نتيجه تحقيقات سم‌شناسي حاصل شود.‌

"دني كالسون" (Danny Coulson)،‌ برپاكننده تيم امداد و نجات گروگان‌ها روز دوشنبه طي مصاحبه‌اي، تيم نخبگان را داراي تحصيلات حرفه‌اي دانست و گفت: «آنان مي‌آموزند كه در عرض چهار ساعت، در اقصي‌نقاط ايالات متحده، در سخت‌ترين شرايط عمليات را به انجام رسانند. قابليت‌هاي ايشان برابر با نيروي ضدتروريستي دلتا است. اين دو نفر، از بهترين مردان آموز‌ش‌ديده دنيا بودند.»

چطور ممكن است مأموراني به اين ارزشمندي، به طور همزمان از هلي‌كوپتر سقوط كنند؛ آن هم در فاصله‌اي آنچنان دور، 12 مايلي از ساحل كه هيچ تصويري از آنان بدست نيايد؟!

از آن روزي كه جوهر تسارنايف، اين برادر كوچكتر غيرمسلح و غيرزخمي،‌ خود را به تيم اف‌بي‌آي تسليم نمود، اما مدتي بعد در حالت نزديك به مرگ و با عدم توانايي تكلم، محكوم به اعدام گرديد، حدود يك ماه مي‌گذرد. خبر ترديدبرانگيز ديگر اينكه يك هفته پيش، اعتراف كتبي جوهر بر ديواره قايقي كه خود را در آن مخفي كرد، يافت شد كه در آن، وي به دست داشتن در انفجارهاي بوستون اذعان كرده بود.

روز چهارشنبه 22 مي 2013، مأمورين اف‌بي‌آي، مردي به نام "ابراگيم توداشو" (Ibragim Todashev) را به جرم ارتباط با تيمورلنگ به قتل رساندند. طي بازجويي كه از وي در منزلش به عمل آمد، وي اعتراف نمود كه در سال 2011 با همكاري تيمورلنگ، در تبادل مواد مخدر شركت كرده است. به گفته اف‌بي‌آي، درست زماني كه قرار بود "توداشو" برگه اعترافات خود را امضاء كند، به يكي از مأموران حمله كرد و آن مأمور براي دفاع از خودش مجبور شد به وي شليك كند.

عجيب آنكه مأموران مسلح اف‌بي‌آي در مقابل يك فرد غيرمسلح، نتوانستند حتي با استفاده از حركات رزمي، گاز فلفل، اسپري بيهوشي،... از خود دفاع كنند و مجبور شدند متهم را نه فقط زخمي، بلكه به قتل برسانند!

*** اين حادثه،‌ يادآور كدام واقعه مشابه در گذشته است؟

در تاريخ 1 مي 2011 اوباما، ‌رئيس‌جمهور آمريكا اعلام كرد يگان ويژه نيروي دريايي آمريكا (Navy SEALs) موفق شده "اسامه بن لادن"، رهبر القاعده و عامل اصلي حملات يازده سپتامبر را در پاكستان دستگير و به قتل برساند. اما هيچ فيلم يا حتي عكسي از جسد بن لادن منتشر نشد و قتل بن لادن، تا هميشه به يك "راز حكومتي" تبديل شد.

سه ماه از اعلام اين خبر نگذشته بود كه 30 نفر از افراد اين يگان از ارتش آمريكا، در حادثه سقوط يك هلي‌كوپتر در افغانستان كشته شدند. خانواده و وابستگان كشته‌شدگان، تحقيق درباره حادثه را خواستار شده اما پاسخي دريافت نكردند.

به هرحال حادثه انفجارهاي بوستون، مرگ‌هاي متعددي را در پي خود به همراه داشت. نخست قتل تيمورلنگ توسط نيروهاي پليس، مرگ مشكوك يكي از دوستان تيمورلنگ و سپس اين دو مأمور اف‌بي‌آي، همگي يك وجه مشترك دارند و آن هم ابهام در واقعه و زمينه‌چيني براي چيدن آجرهاي بعدي بر روي شالوده‌اي واهي است.


منابع:

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Navy_SEALs

http://articles.washingtonpost.com/2013-05-20/local/39391175_1_5-year-old-boy-hostage-fbi-agents-stafford-county

http://www.usatoday.com/story/news/2013/05/19/fbi-agents-killed-in-training-accident/2324687/

http://skeptics.stackexchange.com/questions/16400/did-the-fbi-agents-responsible-for-killing-tamerlan-tsarnaev-die-together-during


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها