کد خبر: ۱۳۶۶۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
ویژگی مهم آقای جلیلی این است که کاملاً گفتمانی حرف می‏‌زند و همراهان و حامیانش را نیز به گفتمانی عمل کردن دعوت می‏‌کند؛ این ویژگی بزرگی است بدین جهت که گفتمان تعیین‏‌ کننده است.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس وبلاگ نبات تلخ نوشت:

* ویژگی‏‌های دکتر جلیلی

- برخورداری از ظرفیت‏‌هایی که آشنا با گره‏‌های کور مسائل کشور هستند؛ نظیر مجموعه ایتان (شبکه تحلیل‏گران تکنولوژی ایران) و دست‏اندرکاران برنامه ثریا، برخورداری از ظرفیت جریاناتی نظیر جنبش عدالتخواه دانشجویی و نخبگان و جوانان دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شریف؛ همچنین حمایت چهره‏‌هایی چون دکتر فیاض، وحید جلیلی، دکتر زاهدی‏وفا و دکتر درخشان.

گفتنی است طرح تحول اقتصادی از بستر دانشگاه امام صادق(ع) برخواست و دکتر زاهد ی‏وفا از چهره‏‌های جدی در این صحنه بود که اشراف کافی به مسائل این طرح و مشکلات کنونی آن دارد.

اشراف سعید جلیلی به مسائل کشور به جهت درگیر بودن با دستگاه‏‌ها و وزارتخانه‏‌های مختلف در حوزه‏‌های متنوع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در شورای عالی امنیت ملی.

توضیح اجمالی آنکه در زمان ایشان شورای عالی امنیت ملی کمی فراتر از گذشته عمل کرد و در موضوعاتی نظیر فتنه و کنترل تحریم‏‌ها مسئولی‌ت‏هایی کلیدی و محوری را عهده‏‌دار شد؛ اقتضای این مسئولیت‏‌ها جلسه گذاشتن با دستگاه‏‌ها و وزارت‌خانه‏‌های مختلف و مدیریت فضای کشور در حوزه مربوطه بود؛ این ورود ایشان در موضوعات مختلف موجب شکل‏‌گیری نوعی اشراف به مسائل گوناگون کشور شده است.

- برخورداری از برنامه شسته و رفته؛ ویژگی برنامه سعید جلیلی چنان که گفته می‏‌شود شسته و رفته بودن آن است؛ در واقع برنامه ایشان انشاء نیست؛ مجموعه مسائلی کلیدی و تعیین‏ کننده است که حاصل بررسی‏‌های گسترده‏‌ای است.

ممکن است حاصل برخی آسیب‏‌شناسی‏‌ها در یک خط بیان شده باشد؛ این ویژگیِ برنامه، آن را همه‏ فهم می‏‌کند.

- جدی بودن در کلام؛ اولیه‏‌ترین ویژگی یک کاندیدا این است که مردم این اطمینان را پیدا کنند که او می‏‌تواند و می‏‌شود کار را به دست او سپرد؛ در واقع اولیه‏‌ترین ویژگی، جدی بودن است که این ویژگی در کلام و نوع سخن گفتن کاندیدا تبلور پیدا می‏‌کند؛ نوع بیان یک کاندیدا تأثیر بالایی بر میزان رقبت مردم به آن کاندیدا دارد؛ آقای جلیلی جدی است.

-گفتمانی سخن گفتن؛ ویژگی دیگر مهم آقای جلیلی این است که کاملاً گفتمانی حرف می‏‌زند و همراهان و حامیانش را نیز به گفتمانی عمل کردن دعوت می‏‌کند؛ این ویژگی بزرگی است بدین جهت که گفتمان تعیین‏‌ کننده است.

-پرهیز از ورود به مجادلات سخیف سیاسی؛ ویژگی مثبت دیگر آقای جلیلی این است که نگاه کلان‏‌تر نسبت به جریانات سیاسی کشور دارد و اساساً علاقمند به ورود به بسیاری از دعواهای کنونی کشور که به مجادلاتی خرد و سطحی بدل شده‏‌اند نیست.

این ویژگی او می‏‌تواند در صورت پیروزی‏اش فضای جدیدی را در کشور حاکم کند و کشور را از فضای سیاست‏‌زده کنونی خارج کند؛ همچنین او در مناظرات نیز می‏‌تواند تعیین کننده زمین بازی باشد؛ این ویژگی نیز در مجموع ویژگی مهمی است.

-مدیری تحولی است؛ بدین معنی که جسارت تحول و بر هم زدن بنیان‏‌های نادرست و اسلوب‏‌های کلیشه‏‌ای گذشته را دارد؛ از روحیه‏‌ای انقلابی برخوردار است.

-ساده‏ زیست است؛ بنا به موقعیتی که اکنون ایشان دارد می‏‌توانست شاید باید بیش از 20 محافظ و همراه می‏‌داشت؛ او اما یک راننده ساده دارد و گاه خود سوار بر پراید رانندگی می‏‌کند.

-یک چهره علوم‏ انسانی و آشنا با مباحث دینی است؛ پایان‌نامه کارشناسی ارشد او با موضوع «سیاست‌خارجی پیامبراکرم‌(ص)» و پایان‌نامه دکتری‏‌اش با موضوع «پارادایم اندیشه‌ سیاسی اسلام در قرآن» نوشته شده که این توانایی دکتر جلیلی در فهم اجتهادی نصوص دینی و پیگیری مقوله تحول در علوم انسانی را می‏‌رساند.

-دنبال خدمت است نه حاشیه، مصاحبه و خودنمایی؛ معتقد است اگر مدام خدمتمان را در بوق کنیم حسود پیدا می‏‌کنیم و همان خدمت‏‌ها به محل دعوا تبدیل می‏‌شود؛ او به خدمت همراه با گمنامی معتقد است؛ معتقد است باید هدف را دید نه خود را و باید در این مسیر سربازی و جانبازی کرد.

-برخورداری از نگاهی باز که تأکید می‏‌کند همه ظرفیت‏‌ها را آزاد کنید؛ این نگاه باز که احمدی‏‌نژاد نیز در شکل‏‌گیری ستادهای انتخاباتی‏‌اش داشت، نگاهی مثبت و قابل توجه است؛ این نگاه فرصت‏ محور و مثبت‏‌نگر به ظرفیت‏‌های اجتماعی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها