کد خبر: ۱۳۶۸۲۰
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۰۷ خرداد ۱۳۹۲
آیت الله حسینی بوشهری در قم:
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: جامعتین بنایی بر ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ندارد و بر اساس شرایط تصمیم‌گیری می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در نشست خبری اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: این اجلاسیه روز 9 خرداد ماه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این اجلاسیه آیت الله مکارم شیرازی و مدیر حوزه‌های علمیه سخنرانی کرده و برخی اساتید نیز در تریبون آزاد شرکت خواهند کرد.
مدیر حوزه‌های علمیه تعداد اساتید حوزوی در سراسر کشور را بیش از سه هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد:
370 نفر از اساتید در رشته‌های تخصصی در قم، 171 نفر از اساتید در رشته‌های تخصصی در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها، 700 نفر از اساتید در مدارس علمیه قم، 1412 نفر از اساتید در مدارس علمیه شهرستان‌ها و بیش از هزار نفر از اساتید در سوح عالی مشغول تدریس علوم دینی هستند.
وی به تجلیل از اساتید برتر حوزه‌های علمیه در این اجلاسیه اشاره کرد و یادآور شد: در این اجلاسیه از اساتید مراکز تخصصی و همچنین اساتید ایثارگر تجلیل به عمل می‌آید.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت تجلیل از اساتیدی که در شهرستان‌ها مشغول تدریس علوم دینی هستند بیان کرد: باید برای اساتید حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها نیز اجلاسیه ویژه‌ای برگزار کنیم هرچند مراسم‌های تجلیل از ایشان توسط مدیریت‌های استانی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مسئله تحول در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: ما اگر بر مبنای تحول حرکت نکنیم دچار ایستایی خواهیم شد و طلاب و فضلای حوزه اگر وضع امروز را با گذشته مقایسه کنند شاهد تحولات صورت گرفته و کارهای جدید انجام شده در بخش‌های مختلف خواهند بود.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه علمیه دارای عقبه سنگینی است تصریح کرد: انتظاراتی که از حوزه علمیه وجود دارد با سایر مراکز آموزشی تفاوت‌های چشمگیری دارد.
وی در خصوص حمایت از اساتید حوزه اظهار کرد: حوزوه‌های علمیه تفاوت ماهوی با دیگر مراکز آموزشی دارند و کسانی که به این عرصه وارد شده‌اند دور از مادیات در عرصه درس و بحث حضور می‌یابند و با چنین رویکردی طلاب و اساتید حوزوی کم توقع هستند ولی در همین راستا مرکز خدمات حوزه علمیه راه اندازی شده است و شرایط نسبی برای حمایت از طلاب و اساتید فراهم شده است.
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی حوزه در انتخابات ریاست جمهوری بیان کردک رهبر انقلاب در سال جدید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی تاکید داشته‌اند و روحانیت و نهادهای حوزوی باید در این عرصه به ایفای نقش بپردازند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مهیا شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: روحانیت باید در عرصه انتخابات همانند دیگر عرصه‌ها مروج اخلاق و معنویت باشد و مردم را از مسائل جنجالی دور نگه دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: مبادا طلاب و حوزویان در وادی قرار گیرند که شایسته لباس روحانیت نیست، روحانیت راهنمایان مردم هستند و همواره کنار انقلاب بوده و دغدغه داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه نظر جامعتین پرهیز از تکثر اصولگرایان در انتخابات بود و ائتلاف نیز اعلام کرده است که بر اساس نظرسنجی‌ها و نظر جامعتین عمل خواهند کرد گفت: جامعتین هنوز برای ورود مصداقی به انتخابات برنامه‌ای ندارد ولی اگر شرایط ایجاب کند بر روی مصداق خاص نظر می‌دهد و ورود مصداقی به انتخابات را نه تایید و نه رد می‌کند و بستگی به شرایط دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها