کد خبر: ۱۳۷۰۵۲
زمان انتشار: ۱۸:۵۲     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
امروز چهارشنبه، طبق روال همیشگی اعضای هیئت دولت مهمان خبرنگاران و پاسخگوی سئوالات آنان بودند.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، امروز چهارشنبه بر طبق روال همیشگی اعضای هیئت دولت مهمان خبرنگاران و پاسخگوی سئوالات آنان بودند.

انتخابات، پیشرفت‌های نظامی کشور و موضع گیری‌های هسته‌ای مهم‌ترین محور خبرهای امروز بود.

*سفرهای استانی ادامه می یابد

سیدحسن موسوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان جلسه هیئت دولت و در پاسخ به سؤالی درباره متوقف شدن سفرهای استانی گفت: این سفرها متوقف نشده است و تا آخرین استان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تنها به دلیل مشغله کاری استانداران برای برگزاری انتخابات قرار شده که روند سفرهای استانی به بعد از انتخابات موکول شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: قطعا این سفرها پس از انتخابات طبق روال قبلی خود ادامه می‌یابد.

*هیچ موردی برای پنهان کردن وجود ندارد

فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره گزارش اخیر رسانه‌های غربی و همچنین رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش تعداد سانتریفیوژها گفت:‌ تمام پیشرفت‌های ما که در حوزه سانتریفیوژها و چه در بحث رآکتور اتمی اراک طبق نظارت آژانس بوده است و هیچ موردی برای پنهان کردن وجود ندارد.

وی افزود: در گزارش آژانس نیز مقدار مواد غنی شده و همچنین تعداد سانتریفیوژها ذکر شده است و در گزارش آقای آمانو به دقت تشریح شده است.

*همچنان به لطف خدا امیدواریم

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی درباره نتیجه رایزنی‌های خود برای تایید صلاحیت اسفندیار رحیم مشائی گفت: ما همچنان به لطف خداوند امیدواریم.

وی در پاسخ سوال دیگری درباره اینکه آیا دولت از سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود در انتخابات بعدی حمایت می‌کند، تنها سکوت کرد.

همچنین احمدی نژاد در واکنش به درخواست عکاسان برای گرفتن عکس تکی بدون حضور همراهان گفت: ما همیشه تنها بودیم!

*تاسیس معاونت پرستاری در وزارت بهداشت

محمد طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره بحث اجرایی شدن پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواده به صورت صد در صد اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: این طرح نزدیک به 18 سال معطل مانده است و باید اجرا شود چرا که تنها راه ساماندهی مشکلات عرصه پزشکی در کشور همین مسئله است.

وی درباره اجرای این طرح در استان تهران نیز گفت: این طرح در ابتدا در دو استان اجرا شد تا معایب و مشکلات آن رفع شود.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ ما در حال بررسی اجرای این طرح در استان تهران هستیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک این طرح را در استان تهران اجرا کنیم.

طریقت‌منفرد درباره اینکه گفته می‌شود پزشک کافی برای اجرای این طرح وجود ندارد،‌ گفت: ما 70 هزار پزشک در کل کشور داریم که در صورت اختصاص 35 هزار پزشک به این طرح، در ماه به ازای هر دو هزار نفر یک پزشک داریم که تعداد قابل قبولی است.

همچنین منفرد در ادامه از تصویب ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت با مصوبه دولت خبر داد و افزود:‌ انشاءالله آموزشگاه‌های پرستاری زیر نظر این وزارتخانه تاسیس خواهد شد.

*رونمایی از موشکها و زیردریایی جدید در آینده نزدیک

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران از رونمایی قریب‌الوقوع موشک‌های جدید هوا پایه و یک زیردریایی بومی و نیز افتتاح مرکز مراقبت فضایی خبر داد.

وزیر دفاع لغو تحریم تسلیحاتی تروریست‌ها در سوریه از سوی اتحادیه اروپا را محکوم کرد و گفت: اینکه اتحادیه اروپا بخواهد به تروریست‌ها در یک کشور سلاح برساند تا زیرساخت‌های یک ملت را تخریب کنند، اقدامی زشت و ناپسند است.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های تروریستی مورد قبول هیچکس نیست و نشانگر سقوط است و برخی کشورهای اروپایی می‌خواهند دیگران را نیز با خود به گرداب سقوط ببرند.

سردار وحیدی متذکر شد که چنین اقداماتی ممکن است رویکرد و تصمیمات کشورهای دیگر در منطقه را نیز تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد که باید نسبت به تحولات با هوشیاری کامل برخورد کرد تا هرچه زودتر بحران پایان یابد.

*روسیه نیاز به سلاح ندارد

وزیر دفاع در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص ادعای غربی‌ها مبنی بر صدور سلاح از ایران به سوریه اظهار داشت: سوریه کشوری قوی است که در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است.

وحیدی افزود: نیازی به صدور سلاح به سوریه نیست و ضرورتی ندارد و ارتش سوریه قدرتمند است و در این روزها دیدیدم که نقش مهمی در پاکسازی مناطق مختلف این کشور از وجود تروریست‌ها داشته است.

وی در خصوص روابط ایران با روسیه در خصوص همکاری در بحث دریای خزر اظهار داشت: روابط ما در چارچوب نگاه صلح‌آمیز جمهوری اسلامی به دریای خزر است که در حال گسترش است.

*رضایت احمدی‌نژاد از نقد دولت/قرار نیست مجری مناظره‌ها معرفی شود

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز دولت درباره برنامه‌های تلویزیونی نامزدها صحبت شد.

وی افزود: از آنجا که بسیاری از نامزدها در گفت‌وگوها تلاش می‌کنند دولت را مورد نقد قرار دهند و این به نوعی برای دولت مظلومیت ایجاد می‌کند، مطالبی در اینباره گفته شد اما به هر حال در هر دوره این اتفاق می‌افتد.

رئیس صدا و سیما گفت: بهترین موضع را آقای احمدی‌نژاد گرفت و گفت که این برنامه‌ها بسیار خوب است و نشان‌دهنده آزادی در کشور ماست و حتماً مفید است و حتی تأکید کردند که اگر می‌شود این برنامه‌ها چند بار تکرار شود.

ضرغامی با بیان اینکه قانوناً نمی‌توانیم برنامه نامزدها را تکرار کنیم، گفت که دولت بعد از انتخابات هم می‌تواند هرجا نیاز به پاسخگویی بود، پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: اینکه نامزدها به راحتی حرف‌های خود را بزنند و تحلیل ارائه دهند و هرجا لازم شد در ارائه برنامه‌ها و وضع موجود آسیب‌شناسی کنند، موضوعی است طبیعی و فرصت هم برای روشن کردن جامعه نسبت به برخی ادعاها وجود دارد.

خبرنگار فارس از رئیس رسانه ملی درباره مجری مناظره‌های انتخاباتی سؤال کرد که وی پاسخ داد: قرار نیست مجری مناظره‌ها معرفی شود.

ضرغامی افزود: اجازه دهید هرگاه وقت آن رسید هم با مجری و هم با فضا و دکوربندی جالب این مناظره‌ها مواجه می‌شویم.

وی با رد طرح موضوع اجرای مناظره‌ها توسط خودش از سوی برخی رسانه‌ها، آن را یک شوخی دانست.

رئیس صدا و سیما،‌ درباره میزان رضایتمندی نامزدها ار برنامه‌های انتخاباتی شان گفت: آنطور که خود نامزدها به ما گفتند، خیلی رضایت دارند؛ هم از نظم برنامه‌ها و هم همکاری که با آنها صورت گرفته است.

ضرغامی افزود: ما هم با آنکه نامزدها برنامه فشرده‌ای دارند، از آنها رضایت داریم و تا اینجا کارها بسیار خوب پیش رفته است.

رئیس‌ صدا و سیما درباره قطع برنامه انتخاباتی محمدرضا عارف، گفت: کمیته نظارت بر تبلیغات ریاست‌جمهوری  متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف است و ربطی به صدا و سیما ندارد.

ضرغامی افزود: این کمیته با سعه‌صدر برنامه‌های نامزدها را رصد می‌کنند و تا جایی که می‌دانم فضا را طوری حفظ می‌کنند که نامزدها بتوانند نظراتشان را بدهند.

وی ادامه داد: قطع برنامه یکی از نامزدها مشکل فنی بود که اگر همانجا دوستان سؤال می‌کردند می‌گفتم که با چند دقیقه تأخیر ادامه یابد.

ضرغامی اضافه کرد: در عین حال برای اینکه عدالت رعایت شده و تفاوتی بین افراد به وجود نیاید، به خاطر چند دقیقه تأخیر رئیس شبکه برنامه را به طور کامل بازپخش کرد.

رئیس صدا و سیما در خصوص حذف بخش‌هایی از برنامه محسن رضایی نیز توضیح داد: آنچه از برنامه یکی از نامزدها حذف شد یک کلمه بود که بیشتر جنبه امنیت ملی داشت و به نفع خود او بود که این کلمه پخش نشود.

ضرغامی تصریح کرد: قومیت‌ها در کشور ما جایگاه بسیار بالایی دارد چرا باید گفته شود که بین آنها تبعیض وجود دارد؟ به نظر من حذف آن مطلب کمک بسیار بزرگی به این فرد بود.

رئیس صدا و سیما با اشاره به برگزاری مناظره‌های کارشناسی، به نامزدها توصیه کرد که خود را واقعاً برای طرح کارشناسی مسائل آمده کنند.

وی افزود: در برخی گفت‌وگوها نامزدها یک‌طرفه صحبت می‌کنند و با وجود طرح برخی سؤالات، بنا نیست که مجری آنها را به چالش بکشد.

ضرغامی اضافه کرد: در فضای مناظره به مجری اجازه دادیم که در مورد مطالب نامزدها سؤالات دقیق‌تری مطرح کنند و برنامه اجرایی از آنها بخواهد.

«در این مناظره‌ها خود نامزدها نسبت به هم مطالبی را طرح می‌کنند و برنامه‌های همدیگر را نقد می‌کنند و توصیه می‌کنم که برای مناظره وقت مطالعه بگذارند و آمار و ارقام دقیق بیاورند و بدانند که ما درباره مهمترین مسائل کشور از آنها سؤال خواهیم کرد و برنامه آنها را دقیقاً ارزیابی می‌کنیم.»

ضرغامی ادامه داد: معتقدم که برنامه‌های مناظره بسیار سازنده خواهد بود و جلوه‌ای از یک دانشگاه عمومی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم بخصوص جوانان با دیدن این برنامه‌ها آگاهی‌شان بالا می‌رود و نسبت به بسیاری از موضوعات اطلاعات خوبی کسب خواهند کرد.

ضرغامی تأکید کرد: مطمئنم این مناظره ها جزو پربیننده‌ترین و جذاب‌ترین و آگاهی‌بخش‌ترین برنامه‌ها خواهد بود و لذا از نامزدها می‌خواهیم که با آمادگی به تلویزیون بیایند.

رئیس صدا و سیما درباره استقبال عمومی از برنامه‌های انتخاباتی نامزدها که تا کنون از رسانه ملی پخش شده، گفت: استقبال خوبی از این برنامه‌ها شده اما باید کمی جلوتر برویم تا آمار دقیقی را از طریق نظرسنجی‌ به دست آوریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها