کد خبر: ۱۳۷۱۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
598 به نقل از کیهان: «در هفته‌اي که پليس شهر استکهلم، از نيروهاي پليس شهرهاي ديگر از جمله يوتبوري و مالمو براي فرو نشاندن اعتراضات و آشوب‌هاي خياباني تقاضاي نيروهاي کمکي کرده بود، حدود شصت و پنج عضو اپوزيسيون بعد از کنفرانس‌هاي استکهلم1، بروکسل و پراگ در سالن ساختمان جنبي پارلمان سوئد جمع شدند.»

عبدالستار دوشوکي از مخالفان مقيم خارج با انتشار اين مطلب اعتراضي درباره نشست گروهي از عناصر ضد انقلاب در استکهلم نوشت: باني نشست حزب محافظه‌کار و دست راستي «مردم سوئد» است که شديداً از تشديد تحريم‌ها و بر روي ميز بودن گزينه‌هاي مختلف دفاع مي‌کند.

وي در اين نوشته که توسط برخي رسانه‌هاي اپوزيسيون نظير گويانيوز، راديو کوچه و اخبار روز منتشر شده تأکيد مي‌کند: حقيقت اين است که برگزارکنندگان اين کنفرانس از جمله شهريار آهي مدت‌هاي مديدي است که با شخصيت‌هاي سياسي سوئد از جمله فردريک مالم جهت تبيين اهداف پروژه «اتحاد براي دمکراسي در ايران» گفتگو و مذاکره داشته‌اند.

طبيعتاً آقاي مالم نمي‌تواند بدون آگاهي از اهداف دست‌اندرکاران اين پروژه، هدف اين مجموعه کنفرانس‌ها را «آماده کردن بخشي از اپوزيسيون» براي روزي که تغيير فرا رسد، توصيف کند از منظر بسياري اين يعني پروژه «کرزاي‌پروري» و يا «چلبي‌سازي» به زبان ديپلماتيک و عرف سياسي مي‌باشد.

وي مي‌افزايد: شهريار آهي در اين نشست مدعي شد که «امروز شاهد اين هستم که سوئدي‌ها دلشان براي اين مي‌سوزد که در (ايران) و جاهاي ديگر اين (آزادي) و ارزش‌ها وجود ندارد.»وي سوئد را نمونه نادري از دموکراسي در جهان خواند. در هفته‌اي که فرزندان پناهندگان و مهاجران به همراه هزاران جوان غيربومي که در سوئد به دنيا آمده‌اند، دست به شورش و قيام بر عليه «تبعيض» و «نابرابري» زده‌اند، شايد براي اداي مطلب متوسل به ادبيات متفاوتي مي‌شدم.

وي ادامه داد: گزارش‌هاي متعدد در مورد تبعيض و نابرابري در سوئد را مي‌توانيد در سايت بخش فارسي راديو بين‌المللي اين کشور بخوانيد. علاوه بر شورش‌هاي ضد تبعيض و نابرابري، تظاهرات، اعتراضات و اعتصاب غذاي پناهندگان در سوئد امري عادي و روزمره شده است.

شهريار آهي که خود در سوئد زندگي مي‌کند نمي‌تواند از شورش و اعتراض و اعتصابات و تظاهرات (از جمله اخراج پناهجويان ايراني) بي‌خبر باشد. نگارنده براي شرکت‌کنندگاني که از کشورهاي ديگر خوشبختانه با تقبل هزينه توسط حاميان مالي نامعلوم و نامشخص در اين سلسله کنفرانس‌هاي زنجيره‌اي حضور بهم رسانده‌اند، احترام قائلم. اما بين دنياي اين ميهمانان خوشبخت در پارلمان سوئد و شوربختي و دنياي تلخ و تجربه روزمره قربانيان تبعيض و اعتصاب‌کنندگان تفاوت از زمين تا آسمان است.

يادآور مي‌شود در نشست اخير ضد انقلاب در استکهلم چهره‌هاي بد سابقه‌اي نظير شهريار آهي، رضا خادم، حسن شريعتمداري، محسن سازگارا، رمضان‌پور، فريدون احمدي، مجيد محمدي، عبدالله مهتدي (رئيس گروهک تروريستي کومله) نوري‌زاده و... حضور داشتند.
در همين حال روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي ضمن اشاره به پيروزي‌هاي بزرگ ارتش سوريه در منطقه القصير نوشت: حزب‌الله يار کليدي ارتش سوريه در پيشروي‌هاي بزرگ و شکست گروه‌هاي مسلح است.

نيويورک تايمز افزود: بدون حمايت حزب‌الله، پيروزي در نبرد اخير امکان‌پذير نبود.شبکه تلويزيوني فرانس 24 نيز در گزارشي تأکيد کرد: حزب‌الله نقش کليدي در عمليات القصير ايفا کرده و نقش پررنگي در پيروزي جديد ارتش سوريه داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها