کد خبر: ۱۳۷۴۴۱
زمان انتشار: ۰۱:۴۶     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲

رنگ و بویی مردمی و خاکی دارد. مردم را می‏فهمد. برای جلب آراء ژست‏ها و حرف‏هایش عوض نشده؛ همان است که بود؛ همان مرد انقلابی که روزی به جبهه رفت و یک پایش را جا گذاشت و امروز بیش از آنکه مرد حرف باشد مرد عمل است. مرد ادعا نیست؛ مرد تدبیر است. در شورای عالی امنیت ملی پیچ و خم مسائل امروز کشور را شناخته و با مسئولین کوچک و بزرگ در موضوعات مختلف نشست و برخواست داشته و اکنون آمده تا انقلابی‏تر از پیش ایران را بر قله‏های سربلندی و سرفرازی بنشاند. شاید اجماعِ این چنینی از سوی نخبگان و چهره‏های انقلابی بر روی یک کاندیدا بی‏سابقه باشد. دکتر سعید جلیلی کاندیدای متفاوت انتخابات یازدهم است.

امروز این تکلیف ماست که او را بهتر از قبل بشناسیم و به همه بشناسانیم. امروز این ماییم که آینده خود و کشورمان را رقم خواهیم زد. سکوت ما می‏تواند به بازگشت از آرمان‏های انقلابی و افزایش جرأت دشمن منجر شود و ایستادن ما پشت سر مرد هسته‏ای‏مان قطعا روی غرب را کم خواهد کرد. ما نباید پشت مرد هسته‏ای‏مان را خالی کنیم.

در خصوص جلیلی گفتنی‏ها بسیار است و در این مجال محدود نمی‏گنجد. برخی ویژگی‏های او را اجمالا می‏توان این‏گونه برشمرد:

+ برخورداری از اجماع بی سابقه نخبگان و ظرفیت‏هایی که آشنا با موضوعات مختلف فکری و گره‏های کور مسائل کشور هستند نظیر اساتید و جوانان داشگاه امام صادق(ع)، موسسه امام خمینی به سرپرستی آیت الله مصباح یزدی، مجموعه ایتان(شبکه تحلیل‏گران تکنولوژی ایران) و دست‏اندرکاران برنامه ثریا، برخورداری از ظرفیت جوانان عدالتخواه دانشجویی و نخبگان و جوانان دانشگاه‏های کشور و همچنین حمایت چهره‏هایی چون آیت الله مصباح یزدی، حجت الاسلام میرباقری، حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام آقاتهرانی، دکتر داوودی، دکتر زاهدی‏وفا، دکتر رزاقی، دکتر درخشان، دکتر فیاض، دکتر سعید زیباکلام، وحید جلیلی، دکتر درخشان، دکتر سلیمانی، دکتر زارعی، دکتر میرکاظمی، دکتر عادل پیغامی، دکتر لنکرانی، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی رامین، وحید یامین‏پور، دکتر فؤاد ایزدی، حجت الاسلام احمدعلی یوسفی، دکتر عبدالملکی و… گفتنی است طرح تحول اقتصادی از بستر دانشگاه امام صادق(ع) برخواست و دکتر زاهدی‏وفا و دکتر داوودی از چهره‏های جدی در این صحنه بودند که اشراف کافی به مسائل این طرح و مشکلات کنونی آن دارند. همچنین این دو بزرگوار بر روی طرح تحول نظام بانکداری نیز مطالعات کافی داشته‏اند و طی این سال‏ها پژوهش‏های مرتبط با این حوزه را انجام داده‏اند. دکتر میرکاظمی جمعی از اساتید اقتصادی کشور را از سال‏ها پیش در موسسه‏ای برای تشخیص مسائل اصلی کشور و ارائه راهکار برای این مسائل گرد هم جمع کرده است. وحید جلیلی یک چهره فعال فرهنگی به شمار می‏آید که تجربه برگزاری جشنواره عمار را یز در کارنامه دارد و تلاش‏هایش در حوزه فرهنگی مورد تجلیلی رهبرانقلاب قرار گرفته است و… در واقع بسیاری از چهره‏هایی که گرد سعید جلیلی حلقه زده‏اند خودشان در حد یک کاندیدای انتخاباتی‏اند!

+ اشراف سعید جلیلی به مسائل کشور به جهت درگیر بودن با دستگاه‏ها و وزارتخانه‏های مختلف در حوزه‏های متنوع فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… در شورای عالی امنیت ملی. توضیح اجمالی آنکه در زمان ایشان شورای عالی امنیت ملی کمی فراتر از گذشته عمل کرد و در موضوعاتی نظیر فتنه، کنترل تحریم‏ها و… مسئولیت‏هایی کلیدی و محوری را عهده‏دار شد. اقتضای این مسئولیت‏ها جلسه گذاشتن با دستگاه‏ها و وزارتخانه‏های مختلف و مدیریت فضای کشور در حوزه مربوطه بود. این ورود ایشان در موضوعات مختلف موجب شکل‏گیری نوعی اشراف به مسائل گوناگون کشور شده است. به عنوان مثال با جدی شدن مسئله ارز و فساد بانکی ایشان پیگیر این مسائل بود و اکنون اشراف خیلی خوبی به مسائلی از این دست در کشور دارد. یا در مسئله دور زدن تحریم ها که از مهمترین مسائل امروز ماست یا موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی ایشان نقش آفرین بوده اند. در حوزه های دیگر مثل فرهنگ و… نیز ایشان ورود داشته و با دستگاه ها طی این مدت جلسه داشته اند.

+ برخورداری از دو برنامه به جای یک برنامه! یک برنامه توسط جبهه پایداری طی ماههای گذشته تدوین شده است که با مسئولیت دکتر داوودی در اختیار دکتر سعید جلیلی قرار گرفت. یک برنامه هم پیش از این توسط خود آقای جلیلی و دوستانشان تهیه شده بود. ویژگی برنامه سعید جلیلی چنان که گفته می‏شود شسته و رفته بودن آن است. در واقع برنامه ایشان انشاء نیست. مجموعه مسائلی کلیدی و تعیین‏کننده است که حاصل بررسی‏های گسترده‏ای است. ممکن است حاصل برخی آسیب‏شناسی‏ها در یک خط بیان شده باشد. این ویژگیِ برنامه، آن همه‏فهم می‏کند.

+ جدی بودن در کلام. اولیه‏ترین ویژگی یک کاندیدا این است که مردم این اطمینان را پیدا کنند که او می‏تواند و می‏شود کار را به دست او سپرد. در واقع اولیه‏ترین ویژگی جدی بودن است که این ویژگی در کلام و نوع سخن گفتن کاندیدا تبلور پیدا می‏کند. آقای جلیلی جدی است.

+ گفتمانی سخن گفتن. ویژگی دیگر مهم آقای جلیلی این است که کاملا گفتمانی حرف می‏زند و همراهان و حامیانش را نیز به گفتمانی عمل کردن دعوت می‏کند. این ویژگی بزرگی است بدین جهت که گفتمان تعیین‏کننده است. او پیروزی‏اش را اصل نمی‏داند؛ گفتمان انقلاب را اصل می‏داند. رئیس‏جمهور یک کارپرداز یا پیمانکار نیست که چند پروژه را در کشور به دست او بسپاریم؛ چهره‏ای است که می‏تواند با تقویت یک گفتمان همه ظرفیت‏های کشور را به سمت‏و‏سوی جهشی انقلابی رهنمون شود.

+ پرهیز از ورود به مجادلات سخیف سیاسی. ویژگی مثبت دیگر آقای جلیلی این است که نگاه کلان‏تر نسبت به جریانات سیاسی کشور دارد و اساساً علاقمند به ورود به بسیاری از دعواهای کنونی کشور که به مجادلاتی خرد و سطحی بدل شده‏اند نیست. این ویژگی او می‏تواند در صورت پیروزی‏اش فضای جدیدی را در کشور حاکم کند و کشور را از فضای سیاست‏زده کنونی خارج کند. همچنین او در مناظرات نیز می‏تواند تعیین کننده زمین بازی باشد. این ویژگی نیز در مجموع ویژگی مهمی است.

+ مدیری تحولی است بدین معنی که جسارت تحول و بر هم زدن بنیان‏های نادرست و اسلوب‏های کلیشه‏ای گذشته را دارد. از روحیه‏ای انقلابی برخوردار است.

+ ساده‏زیست است. بنا به موقعیتی که اکنون ایشان دارد می‏توانست شاید می‏بایست ۲۲ محافظ و همراه می‏داشت. او اما یک راننده ساده دارد و گاه خود سوار بر پراید رانندگی می‏کند.

+ یک چهره علوم‏انسانی و آشنا با مباحث دینی است. پایان‌نامه کارشناسی ارشد او با موضوع "سیاست‌خارجی پیامبراکرم‌(ص)” و پایان‌نامه دکتری‏اش با موضوع "پارادایم اندیشه‌ی سیاسی اسلام در قرآن” نوشته شده که این توانایی دکتر جلیلی در فهم اجتهادی نصوص دینی و پیگیری مقوله تحول در علوم انسانی را می‏رساند. مقوله تحقق دانشگاه اسلامی جزو دغدغه های اوست.

+ دنبال خدمت است نه حاشیه و مصاحبه و خودنمایی. معتقد است اگر مدام خدمتمان را در بوق کنیم حسود پیدا می‏کنیم و همان خدمت‏ها به محل دعوا تبدیل می‏شود. او به خدمت همراه با گمنامی معتقد است. معتقد است باید هدف را دید نه خود را و باید در این مسیر سربازی و جانبازی کرد.

+ برخورداری از نگاهی باز که تأکید می‏کند همه ظرفیت‏ها را آزاد کنید! این نگاه باز که احمدی‏نژاد نیز در شکل‏گیری ستادهای انتخاباتی‏اش داشت، نگاهی مثبت و قابل توجه است. این نگاه فرصت‏محور و مثبت‏نگر به ظرفیت‏های اجتماعی است.

+ مردی است مردمی که از تبار احزاب نیست. او مستقل وارد انتخابات شد. وامدار هیچ حزبی و گروهی نیست. او تنها تعلق خود رابه مردم و آرمان‏های امام راحل(ره) و مسیر ترسیم شده از سوی رهبر انقلاب می‏داند. او یک ولایتمدار به تمام معناست. اصحاب قدرت و ثروت و کسانی که به دنبال فساد یا نفع شخصی خود یا حاشیه‏سازی باشند، در دولت او جایی ندارند و این البته خیلی‏ها را نگران کرده و خواهد کرد. آن‏قدر که همه تلاششان را بکنند که هر کس رأی می‏آورد بیاورد اما سعید جلیلی نه.

جلیلی مرد متفاوت میدان کنونی است. کسی که تأکید دارد مشی او و دولتش بر مبنای اسلام رقم خواهد خورد. هم در اقتصاد هم در فرهنگ و هم در سایر حوزه‏ها اساتیدی که وجهی دینی و خدایی دارند گرد او حلقه زده‏اند. اجماع نخبگان انقلابی و مذهبی و اهالی خدمت و کارآمدی بر گرد او شاید بی‏سابقه باشد. او معتقد است اگر به دین اسلام و دستورات دینی در همه حوزه‏ها عمل کیم و اگر خدایی باشیم و اگر مبتنی بر فرمایشات رهبر گرانقدر انقلاب پیش رویم همه موانع را از سر راه برخواهیم داشت. او می‏گوید موقعیت ما موقعیت بدر و خیبر است. کمی دیگر تلاش و استقامت کافی است. ما در پشت خیمه‏های دشمن هستیم نه در شعب ابیطالب و این مردمند که حضورشان روی غرب را می‏بایست کم کند و کار را یکسره نماید.

پیروزی او با رأی بالای مردم محاسبات جهانی را به هم خواهد ریخت. جهان درخواهد یافت انرژی هسته‏ای حق مسلم ماست، صرفا یک شعار نیست بلکه حرف دل فرد فرد مردم ایران است و مردم ایران پای این حق مسلم خود خواهند ایستاد. پیروزی جلیلی موجب خواهد شد غرب ناکارآمدی فشارهایش را بیش از پیش دریابد و در مواجهه با مردم بزرگ و غیور ایرانی درمانده شود. جلیلی باید بیاید تا این چند گام باقیمانده تا ظهور را به سوی تحقق جامعه‏ای دینی و جامعه‏ای مهدوی طی کنیم و خدایی شدن را تجربه نماییم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها