کد خبر: ۱۳۷۹۴۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی بیان داشت:
بنده تعصب خاصی نسبت به اشخاص ندارم و ملاک آن است که بر محور ولایت قدم بردارند و با ملاک هایی که حضرت آقا فرمودند و مناظره ی برگزار شده اصلح مشخص می شود و بنده جناب آقای جلیلی را انتخاب نموده ام و به نظر بنده سیری که در جامع در حال حرکت است میل به سمت آقای جلیلی است و البته ابه این معنا نیست که کاندیداهای جریان اصولگرایی مشکلی دارند و من این بزرگواران را شخصیت های ارزشمندی می دانم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی خطیب توانمند و استاد و مدرس حوزه های علمیه در این گفتگو به تبیین الزامات حضور حداکثری در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و بیان ویژگی های کاندیدای اصلح پرداخته است که متن این گفتگو در ادامه می آید.

نظر حضرتعالی درباره انتخابات و شرکت در انتخابات چیست؟

راجع به شرکت در انتخابات پرواضح است که تکلیف و فرض است همانطور که حضرت آقا و علما و مراجع ما فرمودند هر کسی که شرایط حضور در انتخابات را دارد تکلیف و فرض است که در انتخابات شرکت کند. گذشته از آنکه ما باید بدانیم پشتوانه این نظام مردم هستند و از صدر این نظام تا ذیل این نظام را مردم  با واسطه یا بی واسطه و مستقیم یا غیر مستقیم تعیین میکنند مردم به خبرگان رای میدهند و خبرگان هم رهبر را تعیین می کند و لذا غیر مستقیم مردم در انتخاب رهبر دخیل هستند.

مردم مستقیم برای تعیین ریاست جمهور و برای تعیین نماینده مجلس اقدام می کنند  یعنی مردم سالاری مصداق اتمّ واکملش را در ایران شاهد هستیم و دشمن در صدد است که این پشتوانه عظیم را از ما بگیرد یعنی حضور مردم را در انتخابات کمرنگ نماید حضور مردم را درصحنه اجرا وتصمیم گیری ضعیف بکند و متاسفانه با کمال تاسف باید گفت که بعضی از این آقایان که کاندیدا شده اند درحال کمک به این فکر دشمن هستند و بیان می کنند که مردم را به صحنه اجرا و تصمیم گیری برگردانیم . مگر تا حالا چه بوده و مگر غیر این بوده است این کم لطفی و کم محبتی است و عمدتاً این حرف از کاندیداهای جریان اطلاحات شنیده شد که حالا این آقایان سابقه شان مشخص است و می شود رفت و تحقیق کرد.

بنابراین شرکت در انتخابات واجب است و هر کدام از این آقایانی که بخواهند به نحوی مردم را نسبت به این امور سست کنند شرعاً مسئولند و روز قیامت در پیشگاه خداوند متعال و معصومین و شهدا و باید جواب بدهند حضور در انتخابات و شرکت درانتخابات با اندک تاملی بر هر فرد عاقل متعصب نسبت به دین و نسبت به کشورش مشخص و واضح است که باید بر خودش یک فرض و یک واجب بداند.

در مورد اقدام شورای نگهبان درمورد احراز صلاحیت کاندیداها و عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیداها یک نظرات و نقدهایی می شود. نظر شما در مورد این نظرات و نقدها و هچنین اقدام شورای نگهبان چیست ؟

اگر شورای نگهبان غیر از این عمل میکرد ما باید یک تامل جدی می کردیم. من نسبت به بعضی از این افراد که نگاه می کنم کاملا دقیق بوده است و آنهایی که شورای نگهبان را مورد سوال قرار می دهند و ممکن است که خودشان را از ذریه و نسل امام هم بدانند واقعا جای تاسف دارد و شورای نگهبان کاملاً بر اساس قانون و ضوابط عمل کرده است و فقهای شورای نگهبان و حقوقدانهای شورای نگهبان کاملاً بر اساس ضوابط عمل کردند و اگر غیر این عمل می کردند ما باید تعجب می کردیم.

در مورد کاندیداها نظرتان چیست؟ و بهترین کاندیدای مورد نظر شما کیست؟

من نسبت به کاندیدای مورد نظرم دقت می کردم و از بیان برخی از سخنان واقعاً متاسف شدم. آقای عارف در آن دورانی که به معاونت ریاست جمهوری رسیده بودید تمام افتضاحاتی که در انرژی هسته ای ما به وجود آمده به خاطر ناپختگی دوران شما بوده است مشکلات اقتصادی که الان دچار آن شده ایم و و مشکلاتی که در تورم داریم بخشی از آن به علت بدهی های قبلی ماست. آقای عارف می گوید شما به دولت آقای خاتمی مجال صحبت ندادید شما این همه محال صحبت داشتید الان وزیر ارشادتون آنطرف به اندازه کافی صحبت میکند که مغز متفکر شما بود.

 امید داشتیم که اصولگراها به یک کاندیدای واحد می رسیدند و معرفی می کردند نه اینکه سه چهار نفری ورود کنند و همه هم احساس تکلیف کنند من الان نظر خودم اینست که چرا آقای هاشمی وقتی وارد وزارت کشور می شود حدود هزار نفر جلوی وزارت کشور اجتماع می کنند و این شعار مرگ بر جلیلی درود برخاتمی سلام بر هاشمی سر می دهند. چرا نمی گویند مرگ بر دیگری آنموقع که دیگری بیشتر بود این جای تعجب ندارد؟ پس معلوم است دشمن با آمدن آقای جلیلی احساس خطر میکند لذا در این بحث هایی که فعلا در تلویزیون میبینم البته این به این معنا نیست که دیگر کاندیداهای اصولگرا ناتوان هستند ولی برای من واقعا یک سوال است که چرا دشمن خط تخریبش را بر روی آقای جلیلی قرار داده است است و جهتش چیست؟ دشمن همیشه از ما جلو بوده است و بنده تعصب خاصی نسبت به اشخاص ندارم و ملاک آن است که بر محور ولایت قدم بردارند و با ملاک هایی که حضرت آقا فرمودند و مناظره ی برگزار شده اصلح مشخص می شود و بنده جناب آقای جلیلی را انتخاب نموده ام و به نظر بنده سیری که در جامع در حال حرکت است میل به سمت آقای جلیلی است و البته ابه این معنا نیست که کاندیداهای جریان اصولگرایی آقایان ولایتی قالیباف و حداد عادل مشکلی دارند و من این بزرگواران را شخصیت های ارزشمندی می دانم.

امکان وقوع فتنه ای دیگر در انتخابات اتی را تا چه حد محتمل می دانید؟

فتنه گران دیگر نخواهند توانست کاری کنند اما بصیرت مردم ما بالاست و با تمام مشکلات به وجود آمده باز می بینیم که جامعه به سمت اصولگرایان می آیند.

اگر آقایان اصولگرا به یک ائتلافی دست پیدا نکنند اختلاف شدیدی بین نیروهای ارزشی و اصولگرا به وجود خواهد آمد و بچه مذهبی ها و هیئتی که که سرباز واقعی نظام هستند و در فتنه 88 جان فشانی های بسیاری از خود نشان دادند باید با تدبیر عمل کنند که تعدد کاندیداها موجب اختلاف بین آنان نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها