کد خبر: ۱۳۸۲۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی صبح امروز در مراسم بیست و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که در محل مسجد صاحب‌الزمان شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: اگر مسئولان به دنبال اشرافی‌گری باشند این خود سرآغاز انحراف است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه ابراز کرد: جاه‌طلبی در نزد امام جایگاهی نداشت و امروز هم رهبری همه را با توصیه‌های خود از این صفات برحذر می‌دارند.

میرتاج‌الدینی زهد و ساده‌زیستی امام راحل را در دنیا نمونه دانست و گفت: همه در برابر این ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی امام خاضع شدند.

وی به اهتمام امام راحل به مردمسالاری گفت و افزود: از روز نخستی که آن حضرت پای به میهن گذاشت سرنوشت را به دست خود مردم سپرد و تا امروز این تفکر در کشور نهادینه شده است.

وی انتخاب رهبر در نظام اسلامی را برآمده از رأی مردم معرفی کرد و افزود: نباید با گفتار و رفتار خود این حضور و رأی مردم را در نظام اسلامی مردم‌سالار خدشه‌دار کنیم.

عده‌ای با 20 هزار رأی خود را نماینده مردم می‌دانند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد از کسانی که امروز رأی 24 میلیونی به رئیس‌جمهور را برنمی‌تابند، گفت: کسی می‌آید و با 20 هزار رأی خود را نماینده مردم می‌داند اما به رأی 24 میلیونی مردم که با آن رئیس‌جمهور انتخاب کردند اهمیتی نمی‌دهد.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که در قانون اساسی و در اصل 75 به وظایف دولت و مجلس اشاره شده است، عنوان کرد: مجلس مستقیما نمی‌تواند بودجه بنویسد بلکه دولت باید لایحه ببرد و مجلس طبق اصل قانون اساسی نمی‌تواند طرحی تصویب کند که بار مالی داشته باشد چراکه دولت بار مالی را بر عهده می‌گیرد و امضا می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که امکانات کشور در دست دولت است، افزود: اگر طرحی را مجلس بیاورد که بار مالی جدید داشته باشد شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

تورم 40 درصدی در برخی دولت‌ها با تحریم‌های خفیف اتفاق افتاد

میرتاج‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: گرانی‌های کنونی در گذشته هم وجود داشته و این تورم 30 درصد کنونی روزگاری با تحریم‌های سبک آن روزها تا مرز 40 درصد هم رسید.

وی سیاه‌نمایی از کارهای گذشته را ناپسند دانست و گفت: سیاه‌نمایی به معنای آن است که در این هشت سال کاری انجام نشده و امروز مردم به عینه می‌بینند که در چه دوره‌ای بیشتر و در چه دوره‌ای کمتر کار شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تولید 70 هزار مگاواتی برق در کشور خبر داد و گفت: تا پیش از این دولت تنها 36 هزار مگاوات در برق تولید داشتیم و اکنون صادرات سالانه دو میلیارد دلاری برق داریم.

میرتاج‌الدینی از افتتاح مسکن در گذشته و حال گفت و افزود: در گذشته وقتی می‌خواستند افتتاحیه مسکن داشته باشند 300 و نهایتا 400 واحد را افتتاح می‌کردند و امروز در یک قلم و در یک روز 40 هزار واحد مسکونی افتتاح می‌شود که این نشان دهنده تفاوت کار است.

اگر مردم به دولت اعتماد ندارند چرا 24 میلیون رأی دادند

وی به گزارش چند روز اخیر وزیر علوم در دولت راجع به اسناد علمی ثبت شده سخن به میان آورد و گفت: وزیر محترم علوم گزارشی دادند مبنی بر این که از مجموع 175 هزار اسناد علمی ثبت شده در کشور 80 درصد آن یعنی 150 هزار سند در طول دولت نهم و دهم به ثبت رسیده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به این آمارها گریزی به تبلیغات کاندیداهای فعلی ریاست‌جمهوری زد و گفت: برخی در شاخه نشسته‌اند و بن را می‌برند به امید این که توفیقی برای آینده خود حاصل کنند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: اگر گذشته را سیاه‌نمایی می‌کنید چگونه می‌خواهید به آینده امیدوار باشید و مردم اگر به هشت سال گذشته اعتماد نداشته باشند چگونه می‌توانند به آینده اعتماد داشته باشند.

میرتاج‌الدینی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم شهر یاسوج با ذکر این مطلب که عده‌ای از عدم اعتماد میان مردم و دولت حرف می‌زنند، تصریح کرد: چطور است مردم به دولت اعتماد ندارند اما به همین دولت 24 میلیون رأی می‌دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها