کد خبر: ۱۳۸۲۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۱۴ خرداد ۱۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه امروز ثمره تدبیر امام خمینی (ره) در آغاز حکومت اسلامی است و امروز رأی به سازش به منزله قبول استکبار و قدم نخست برای نابودی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عصر امروز در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در جمع فرزندان و خانواده‌های شاهد در مشهد اظهار داشت: به یقین اعلام می‌کنم که امام با رحلت خود از جمع ما نرفته است؛ تدابیری که امام بعد از پیروزی انقلاب به مدت 12 سال اندیشید و در جامعه احیا کرد، هنوز هم ادامه دارد و رحلت ایشان هرگز به منزله نابودی امامت و ولایت در نظام اسلامی نبوده است.

وی با اشاره به سخنان یک محقق آمریکایی که یک سال بعد از رحلت امام(ره) گفته بود: «خمینی از دنیا نرفته و فقط پایگاه حکومت و رهبری او از جماران به آرامگاهش تغییر کرده است»، ادامه داد: نسل امروز ما که امام (ره) را ندیده‌اند و از نزدیک لمس نکرده‌اند، اما هنوز هم امام را رهبر و ولی خود می‌دانند که این به دلیل حاکمیت سیاسی و بزرگ امام بود که امروز به همه ثابت شده و قابل لمس است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه امروز پایداری  مردم به اصول از روزی که امام زنده بودند، بیشتر است، خاطرنشان کرد: مردم ما امروز ولایت فقیه و رهبری را یک رهبری عمیق و آمیخته با اصول اسلام می‌دانند که ادامه‌دهنده راه امام راحل (ره) است.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تأکید بر این موضوع که ارتباط و شیفتگی عمیق مردم با رهبری در ارتباط با درایت ایشان در برابر استکبار است، افزود: امروز مقام معظم رهبری چنان در برابر ‌آمریکا می‌خروشند که امام(ره) در برابر آمریکا و مستکبران جهان می‌خروشید و مردم همان دیدگاه و قدرت امام را در برابر استکبار امروز شاهد هستند.

* فرزندان شاهد وارثان اصلی انقلاب هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری با تشریح اینکه شما فرزندان شاهد وارثان و پرچمداران اصلی انقلاب هستید، تأکید کرد: امام(ره) و رهنمودهای او هنوز هم برای ما زنده است و ما باید حافظ آن رهنمودها و اصول بوده و نگذاریم راه شهادت و تداوم خط فکری امام کمرنگ شود.

وی افزود: اصول امام باید در مدیریت اجرایی ما حاکم باشد و شما باید میراث‌بران و ادامه‌دهندگان راه پدران شهید خود باشید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تشریح این نکته که پدران شما هیچگاه برای پر کردن شکم و امرارمعاش به جنگ نرفته‌اند و هدف آنها برای مکانی مقدس‌تر بود، اضافه کرد: اگر عده‌ای امروز با شعار سازش برای جبران و رهایی از سختی و پر کردن شکم خود به میدان آمده‌اند، نباید گذاشت کار به جایی ببرند و با سازش با استکبار نظام و انقلاب اسلامی را تخریب کنند.

* دولت سازندگی با فرمول اشتباه غربی روی کار آمد

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: با گذشت 35 سال از انقلاب کشور و جامعه روزگار پرنوسانی را گذرانده که از آن جمله می‌توان به هشت سال دولت سازندگی اشاره کرد که در آن یک فرمول سازندگی غربی با الگوی غلط خارجی روی کار آمده و تحت عنوان بازسازی اقتصادی ارائه شد.

وی افزود: این شیوه بازسازی آسیب‌های زیادی به بعضی ارزش‌های ما به‌ویژه در حوزه عدالت اجتماعی وارد کرد.

علم‌الهدی یادآور شد: نتیجه این نوع حکومت برای مردمی که هنوز یاد امام و تفکرات او برای آنها زنده بود و کنار آمدن با یک الگوی اقتصادی غربی که ارزش‌های عدالت اجتماعی در آن در حال سقوط و ارزش‌ها و قدرت‌ها در دست یک اقلیت کم قرار داشت و قشر آسیب‌پذیر در فقر زندگی می‌کرد، سبب خواسته‌های جدید مردم از حکومت شد.

وی عنوان کرد: این طرز فکر در پایان دولت سازندگی تبدیل به یک موج ضد اشراف‌گرایی و ضد سرمایه‌داری برای اقلیت‌های خاص شد.

* دولت اصلاحات، تهاجم و شبیخون فرهنگی

عضو مجلس خبرگان با اشاره به روی کار آمدن دولت اصلاحات بعد از دولت سازندگی افزود: در این دولت نیز بسیاری از منکرات اسلامی به راحتی در جامعه نفوذ کرد و روی کار آمد؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یک شبیخون فرهنگی یاد می‌کنند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: در این دوران بسیاری از ارزش‌ها زیر پا گذاشته شد و در کشور تهاجم فرهنگی عمیقی سایه افکند که این مشکلات مردم را به تنگ آورد و مطالبه مردم را به سوی یک دولت حق‌سو با ارزش‌های دینی سوق داد.

وی افزود: پس از 8 سال دولت اصلاحات و نارضایتی مردم و تمایل آنها برای داشتن یک حکومت اسلامی ناب و عدالت‌محور سبب روی کار آمدن دولتی با شعار اسلامی و عدالت‌محور بود که این دولت نیز با یک سلیقه و شیوه مدیریتی خاص دولت خود را اداره کرد.

عضو مجلس خبرگان افزود: البته در این دولت بسیاری از ارز‌ش‌ها و اصول حفظ و برخی از اصول نیز لطمه خوردند که البته این حکومت خاص که با یک نوع برخورد قهرآمیز از سوی مسئولان همراه بود، سبب بروز مشکلات معیشتی فراوانی برای مردم شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن اشاره به تهاجم اقتصادی دشمن در این زمان از یک سو و مدیریت قهرآمیز مسئولان از سویی دیگر گفت: برای کنترل این فشار مردم را در یک مضیقه از نظر مسائل اقتصادی و معیشتی قرار داد.

* خواست امروز مردم یک حکومت معیشتی و اقتصادی است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز مطالبه مردم از دولت یک حکومت معیشتی اقتصادی و ضد تورم است که این موضوع برای کاندیداها تبدیل به یک شعار تبلیغاتی شده است، عنوان داشت: هرگز نباید راه‌حل‌های پیشنهادی کاندیداها بر خلاف احکام و ارزش‌های اسلامی باشد.

وی تأکید کرد: نباید بگذاریم کسانی با شعارهای مذاکره برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی روی کار بیایند و با این سازش انقلاب را زیرسئوال ببرند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه انتخابات یک امتحان و آزمایش برای مردم است تشریح کرد: نباید بگذاریم کسانی روی کار بیایند که خون شهیدان و هدف آنها پایمال شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها