کد خبر: ۱۳۸۳۲۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرفیت‌های کشور و مدیریت انقلابی می‌تواند در حل مشکلات کشور مؤثر باشد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از زاهدان، سعید جلیلی سه‌شنبه‌شب در ورزشگاه امام علی (ع) دندانپزشکی زاهدان در جمع مردم شیعه و سنی این منطقه ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: 50 سال پیش در چنین روزهایی مردی در کشور ما پرچم دین رسول خدا (ص) را بلند کرد و امام خمینی (ره) توانست این پرچم را با موفقیت به سرمنزل مقصود برساند. 

وی افزود: امام خمینی (ره) دو باور اساسی داشت؛ یکی باور اندیشه‌های اسلام و دیگری باور مردم، ایشان باور داشت که هردوی اینها در کنار هم باشند، می‌توانند یک حماسه بزرگ خلق کنند که امام توانست حماسه بزرگ انقلاب اسلامی را ایجاد و در طول حیاتش به خوبی آن را دنبال کند. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امام (ره) پرچم وحدت مسلمین را بلند کرد و با وحدت تمامی امت اسلامی، فریادی را بلند و فضایی را ایجاد کرد که روزبه‌روز پیروزی‌های پی‌درپی را برای امت اسلام رقم زد و وحدت امت اسلام یک اصل برای امام بود. 

جلیلی گفت: در گفت‌وگوهای 1+5 این مطلب را به ما گفته‌اند که آنچه امروز اختلاف جهان است، فلسطین است. 

وی اضافه کرد: امام (ره) بیان کرد ما از برادران اهل سنت فلسطین حمایت و دفاع می‌کنیم و هزینه‌هایش را هم می‌پذیریم، چراکه آنها مسلمان هستند. 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: شعارهای دوم امام (ره) عدالت بود که به آن عمل کرد؛ امام پرچم عدالتخواهی بلند کرد تا تمام انسان‌ها و آحاد جامعه فرصت‌ پیدا کنند، در خدمت جهان اسلام باشند. 

وی گفت: امام مانند پیامبر اسلام (ص)، بیشترین غمخواری را نسبت به مردم داشت. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: پرچمی را که امام آن زمان بلند کرد، یعنی عدالت و ایستادگی و به مقام معظم رهبری سپرد، چگونه می‌شود آرمان‌های امام را محقق کنیم. 

جلیلی خاطرنشان کرد: امام توانست در 8 سال دفاع مقدس، ظرفیت‌ها را به گونه‌ای تقسیم کند که پیروز شویم و حاصل آن نیز اتحاد و همدلی و مدیریت بود. 

وی اذعان داشت: حماسه فقط منحصر به دفاع مقدس نیست، رئیس جمهور نیز می‌تواند با مدیریت مدبرانه خود در کشور حماسه ایجاد کند. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت سیستان و بلوچستان گفت: جوان سیستانی و بلوچستانی نه تنها به دنبال کار نباید باشد، بلکه باید کارآفرین باشد. 

جلیلی ادامه داد: اگر ما دولت را به یک ماشین بزرگ تبدیل کنیم این ماشین باید مردم را به اهداف و نیازها برساند، اما امروز شاهدیم که این ماشین هزینه‌هایش بیشتر از کارآیی است، سرعت آن کم است و آنقدر که برای آن هزینه می‌شود جوابگو نیست؛ حال ما وظیفه داریم تا مشکلات آن را حل کنیم تا رشد و پیشرفت آن را شاهد باشیم. 

وی افزود: اینکه چرا امروز باوجود ظرفیت‌ها و منابع غنی کشور، بیکاری و فقر مردم را رنج می‌دهد به خاطر نبود مدیریت صحیح است، مردم ضمن اینکه قدردان خدمات ارزشمند نظام هستند، گلایه‌هایی در زمینه فقر و اشتغال دارند. 

جلیلی اضافه کرد: من معتقدم که ظرفیت‌های کشور و مدیریت انقلابی می‌تواند مشکلات را حل کند. 

وی گفت: اینکه در دفاع مقدس پیروز شدیم نتیجه مدیریت انقلابی امام خمینی (ره) بود؛ این مدیریت انقلابی امام، خدمت را وظیفه می‌دانست. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید امروز در دستگاه‌های دولتی و اداری باید مدیریت انقلابی را ایجاد کنیم تا در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و اشتغال بهره گیریم. 

* در سیستم اداری کشور باید عدالت ساختاری ایجاد شود

جلیلی افزود: باید در سیستم اداری کشور، مدیریت انقلابی تشکیل شود و یک عدالت ساختاری شکل گیرد. 

وی بیان کرد: در کشور ایران نباید نقطه‌ای را ببینیم که از اروپا هم پیشرفته تر باشد و در جایی باز نقطه‌ای را ببینیم که فقرزده باشد؛ بلکه باید پیشرفت و توسعه متوازن را رقم بزنیم. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: باید به گونه‌ای عدالت را رعایت کنیم که در کشور تمام افراد جامعه، ظرفیت‌های خود را به کار گیرند و از ظرفیت‌های خود برای توسعه کشور استفاده کنند، نباید ارباب رجوع در اتاق مدیران منتظر باشد. 

جلیلی ادامه داد: شهدای هسته‌ای ما هیچ یک تحصیلکرده خارج از کشور نبودند، بلکه در همین ایران توانستند رشد و نمو پیدا کرده و برای کشور سودمند باشند؛ به گونه‌ای که دشمن چشم توانایی‌های آنان را نداشت و نسبت به شهید کردن آنها اقدام کرد. 

وی یادآور شد: در همین سیستان و بلوچستان اگر ظرفیت جوانان، بازاریان و نخبگان و غیره از حالت تعلیق درآید و بروز پیدا کند برای کشور پیشرفتی را رقم می‌زند که چشم جهانیان را خیره سازد. 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های کشور وظیفه کسی است که خادم و خدمتگزار مردم می‌شود، مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه باید به کسی که رأی می‌دهند فردایش از کاندیدای خود مدیریت انقلابی را مطالبه کنند. 

جلیلی افزود: مدیریتی که دستگاه‌های دولتی را به گونه‌ای بچرخاند که مشکلی برای ارباب رجوع درست نکرده و رفع دغدغه‌های ارباب رجوع در اولویت باشد. 

وی گفت: اگر امروز شعار پیشرفت و عدالت سر می‌دهیم برگرفته از آموزه‌های اسلام و نگاه عادلانه به تمام ظرفیت‌های کشور است. 

جلیلی در راستای لبیک به فرامین رهبری، حضور همه مردم در پای صندوق‌های رأی را خواستار شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها