کد خبر: ۱۳۸۳۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
مجموعه تحولات و حوادثی که درجامعه ایران از سالهای دور تا به حال اتفاق می افتد،به دنبال تغییر مسیر مردم به سمت مدرنیزاسیون می باشد. علمای دین و فقهای پرچمدار جامعه با شناخت ماهیت ضد دین این تمدن و تحولاتی که از سوی آن به ارمغان آمده بودبرای مقابله با حملات این تمدن برای تغییر و اصلاح فرهنگ مذهبی مردم ایران به میدان آمده و مردم را برای این مبارزه آماده نمودند.
598: از جمله این مبارزات می توان به  فتوای تحریم تنباکو و توتون میرزای شیرازی، حرکت جهادی میرزا مسیح و همه علمای مبارزی که در مقابل این تحولات ضد دین قد علم کرده و شهید شدنداشاره کرد . علمای اسلام به مرجعیت امام خمینی ره در پانزده خردادماه سال هزار و سیصد و چهل و دو، به این جمع بندی رسیدند که مقابله و مبارزه با تحولات و حوادثی که دائماً توسط تمدن مدرنیته و به دست حاکمیت وقت، علیه اسلام عزیز بوجود می آید با برخوردهای انفعالی  حل شدنی نیست و برای تغییر مسیر نیازمند به دست گرفتن سررشته تحولات اجتماعی هستیم.
 

به گزارش بولتن نیوز، قیام پانزده خردادماه سال هزار و سیصد و چهل و دو مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در واقع نقطه عطفی در مبارزات دویست ساله علمای اسلام علیه تحولات مدرن در جامعه ایران می باشد. زیرا مبارزات علماء علیه تحولات مدرن تا قبل از قیام پانزده خرداد در واقع پاسخی به حملات تحولات مدرن برای تغییر هویت اسلامی مردم ایران و در واقع حالتی تدافعی در مقابل هجوم این تمدن به فرهنگ مردم ایران برای اصلاح این فرهنگ بوده است و از آنجا که فرهنگ مردم ایران با مذهب پیوستگی و آمیختگی عمیق دارد این تحولات برای به سرانجام رسیدن مدرنیزاسیون در ایران می باشند، به دنبال اصلاح هویت اسلامی به عنوان عنصر اصلی فرهنگ بومی مردم ایران است.

یکی از تحولات مدرنی که در جامعه ایران برای تغییر هویت اسلامی و اصلاح آن به نفع مدرنیزاسیون در حال شکل گیری بود، اصلاحات شاهنشاهی ایران با نام «انقلاب سفید» یا «انقلاب شاه و مردم» برای استحکام پایه های حکومت استبدادی و شاهنشاهی پهلوی و تضعیف و اصلاح هویت اسلامی مردم ایران می باشد که مانند گذشته با اعتزاض و مخالفت شدید علما و روحانیون دین به رهبری امام خمینی (ره) و حمایت مردم مسلمان ایران مواجه شد.

روز پانزدهم خردادماه هزار و سیصد و چهل و دو این اعتراضات به اوج خود رسیده و با تقدیم 15 هزار شهید نهال انقلاب سیاسی سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت را آبیاری کرد. امام خمینی با مدیریت پانزده ساله ی خویش توانست نظام تا دندان مسلح شاهنشاهی را ساقط کرده و بنیان انقلاب اسلامی ایران را بنا نهد.

امام خمینی ره با مدیریت قیام مردم ایران به محوریت عینیت بخشی به تئوری ولایت فقیه در عمل خویش پیروزی انقلاب مردم ایران در بهمن ماه سال پنجاه و هفت را رقم زده و با رأی مردم به جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین ماه سال پنجاه و هشت امید مستکبران عالم از تشکیل یک حکومت لیبرال دموکراتیک، ناامید شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی، امام خمینی عظیم الشأن با درایت و مدیریت الهی خویش هشت سال جنگ تحمیلی برای نابودی تنها نظام اسلامی و الهی عالم را به سرانجام رسانده و سکان هدایت کشتی نجات بخش انقلاب اسلامی را برای تحقق «دولت اسلامی» به دست باکفایت جانشین خلف خویش یعنی آیت الله امام خامنه ای سپردند.
 
 
حال بیست و چهار سال از رحلت جانگداز پیر و مراد و ولی فقیه مردم ایران و جانشینی خلف صالح ایشان می گذرد، امروز و پس از گذشت بیست و چهار سال از فراغ میان مردم و امام خویش، عهدی با او بستیم با خامنه ای جانشین و خلف صالح او هنوز نگسستیم.

در بیست و چهارمین سال پس از رحلت امام عزیز و در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و به رهبری امام خامنه ای در گام دوم تحقق دولت اسلامی هستیم. اسلامی شدن دولت یعنی توانمند شدن ساختارهای اجرایی، نظارتی، قضائی و اجتماعی برای تحقق شاخصه های هویت اسلامی مانند عدالت، مبارزه با فساد و تبعیض، حمایت از مظلوم و خانواده اسلامی و ...، توانمندسازی ساختارهای کشور با تولید الگوی پیشرفت اسلامی امکانپذیر می باشد.

الگوی پیشرفت اسلامی یعنی تولید معادلات اجرایی که منجر به تحقق شاخصه های هویت اسلامی می شود. پس می توان گفت که انقلاب اسلامی ایران از دویست سال پیش از پیروزی آن در سال پنجاه و هفت شروع شده و همچنان با سرعتی پرشتاب در مسیر تحقق اسلام به رهبری امام خامنه ای زید عزه در حال حرکت به سمت ساخت تمدن عظیم و عزیز اسلامی ست.

اینک از نامزدهای انتخابات یازدهم می پرسیم شعارهای انتخاباتی و برنامه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شما برای دولت آینده چه ربطی به تحقق دولت اسلامی و توانمندسازی ساختارهای اجتماعی دارد؟

برنامه دولت یازدهم برای تولید الگوی پیشرفت اسلامی به عنوان اصلی ترین موضوع مرحله کنونی یعنی تحقق دولت اسلامی چه برنامه ای دارد؟

آیا شعارهای برخی نامزدها مبنی بر تعامل با مستکبرین عالم با آرمانها و اهداف عالیه اسلام و امام خمینی عظیم الشأن ره همخوانی دارد؟ و آیا برخی اظهارات نامزدهای محترم در تضاد با خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و مقام معظم رهبری نیست؟

یادمان باشد، ادامه راه امام خمینی و شهدای انقلاب یعنی ادامه آرمانهای انقلاب اسلامی و الگوی پیشرفت اسلامی ابزار تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی ست.
 

حجت الاسلام مجید گودرزی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها