کد خبر: ۱۳۸۶۴۲
زمان انتشار: ۲۲:۴۶     ۱۷ خرداد ۱۳۹۲
آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری با موضوع مسائل سیاسی برگزار شد که از جذابیت بالاتری نسبت به دو مناظره قبلی برخوردار بود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری با موضوع مسائل سیاسی، بعد از ظهر امروز -جمعه 17 خردادماه- برگزار شد.

مناظره سوم در حالی برگزار شد که تنور این مناظره از دو مناظره قبلی گرم‌تر بود و توانست نظر بسیاری از مخاطبان را تامین کند.

-کاندیداها امروز در حالی مورد استقبال مدیران تلویزیون قرار گرفتند که علاوه بر سیدعزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، علی دارابی معاون سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و سید تقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، محمدحسین صوفی معاون صدا نیز به جمع استقبال کنندگان پیوسته بود.

-سیدمحمد غرضی اولین کاندیدایی بود که برای حضور در مناظره سوم به صداوسیما آمد. بعد از او نیز سعید جلیلی و محمدرضا عارف آمدند.

-غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی و حسن روحانی نیز کاندیداهای دیگری بودند که به ترتیب وارد سازمان صداوسیما شدند.

-محمد باقر قالیباف نفر هفتم و محسن رضایی آخرین کاندیدایی بود که برای حضور در مناظره به استودیو آمدند.

-در ابتدای مناظره عارف بهتر بود در این مناظرات به گونه‌ای عمل می شد که مردم برنامه‌ها را با هم مقایسه می‌کردند.وی افزود: برخی مردم به من اعلام کردند که در این مناظرات خیلی اختلاف برنامه‌ها مشخص نشد. بهتر است جهت‌گیری به سمتی باشد که مردم کاندیدای اصلح را بشناسند.  عارف تاکید کرد: توصیه می‌کنم به هر کدام از کاندیدا 10-12 دقیقه وقت داده شود تا خودشان، عملکردشان،سوابق شان و توانمندی‌شان را ارائه دهند. این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت هستیم و دیگر نمی‌توانیم روش سعی و خطا را امتحان کنیم. در این صورت مناظره پرشورتر می‌شود و مردم راحت‌تر می‌توانند کاندیدای اصلح را انتخاب کنند. حیدری مجری مناظره در پاسخ به عارف گفت: در حال حاضر تغییر شیوه و زمانبندی مناظرات امکان‌پذیر نیست مگر اینکه کمیسیون تبلیغات انتخابات آن را اعلام کنند. حیدری تاکید کرد: ضمن اینکه مردم نیز عکس این را درخواست می کنند و می‌گویند که برنامه نامزدها را در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شنیده‌اند.

-غرضی نیز به صداوسیما پیشنهاد داد که یک مناظره دیگر برگزار شود، چون هفت روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی مانده و احتمال دارد رویدادهای بیشتری به وقوع بپیوندد که حیدری در پاسخ به این کاندیدا نیز اعلام کرد که صداوسیما آمادگی برگزاری مناظرات دیگر را هم دارد و این پیشنهاد را بررسی می‌کنیم.

-این مناظره از دو مناظره دیگر گرم‌تر بود و کاندیداها ضمن رعایت ادب به نقد یکدیگر پرداختند.

-در بخشی از مناظره، حداد عادل خطاب به رضایی گفت: آقای رضایی طوری صحبت می‌کند که انگار فقط خودشان بین مردم زندگی کرده‌اند، ما غیرمردمی هستیم و فقط ایشان غصه مردم را می‌خورند.  

-در بخشی از مناظره، گفت‌وگو بین قالیباف و روحانی درباره عملکرد گذشته گرم شده بود که غرضی به میان گفت‌وگو آمد و ضمن اعتراض به این رویه گفت: این اتفاقات مربوط به گذشته است باید به آینده فکر کرد، این دو بزرگوار بین هم اختلاف دارند اینها چه به درد مردم می‌خورد که مطرح شود؟ از بحث‌های دوطرفه کسی سود نمی‌برد این بحث‌ها دعوای بین احزاب است چرا کسی برنامه‌اش را ارائه نمی‌دهد؟ همه برنامه‌های عرفانی و ادبی ارائه می‌دهند پس سیاست‌های داخلی و خارجی چه می‌شود؟

-در بخشی از مناظره قالیباف به نقد ولایتی پرداخت که رضایی در واکنش به این موضوع گفت: سوال من از آقای حداد، ولایتی و قالیباف این است که مگر شما ائتلاف تشکیل ندادید؟ از این اختلاف نظرها پیداست که اختلاف‌نظرهای جدی دارید. برای ما توضیح دهند که چرا اینطور شده است.

-غرضی پشت تریبون مشغول صحبت بود که حیدری به او گفت که زمانش تمام شده و واقعا شرمنده است!

-غرضی در واکنش به سخنان میان عارف و قالیباف گفت: از اول جلسه تاکنون بحث بر سر دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب بوده است. درحالی که 30 سال است که قدرت در انحصار این آقایان بوده است.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر کشور در حال حاضر دست دو گروه بود، دو نفر اینجا بودند اما می‌بینیم که از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان چند نفر اینجا هستند که این نشانه شکست قطعی اصولگرا و اصلاح‌طلب است.

وی با بیان اینکه این دو گروه باید امروز تکلیف ما را مشخص کند، تصریح کرد: طبق آیه سوره مومنون که درباره حزب است، آیا در نفی حزب است یا خیر. اگر نیست بگویند چه گروهی هستند.

غرضی با اشاره به اینکه گروهی در کشور آمدند و حکومت کردند و دبیرکل این حزب در انتهای کار گفت، قانون اساسی اصلاح‌طلب، منشور سازمان ملل است، تاکید کرد: آیا ما واقعا رویمان می‌شود بگوییم که هنوز اصلاح‌طلبیم؟

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر رأی و دولت دارید، نوش جانتان اما اینکه اصلاح‌طلبان امروز بخواهد با ایراد به بقیه حکومت کند، نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حرف‌های آقای عارف ناشی از این است که هم اصلاح‌طلب است و هم می‌خواهد با قرض گرفتن از آن اسامی، مردم به وی رای دهند، لذا باید گروه اصلاح‌طلب و اصولگرا وضع خود را با متن مردم تعیین کند.

-رضایی در مناظره سوم با موضوع مسائل سیاسی گفت: صحبت‌های ما به این معنی نیست که بگویند کاندیداهای ریاست جمهوری پته یکدیگر را روی آب ریختند، این میز میز صداقت دولتمردان ایران با مردم است و مردم از صحبت‌های ما جمع‌بندی می‌کنند تا کاندیدای اصلح خود را انتخاب کنند بنابراین ما نباید بگوییم به دلیل اینکه دشمن سوء استفاده می‌کند حرف نزنیم.

-در آغاز بخش دوم حیدری در سخنانی اعلام کرد که بیش از 65 درصد (رقمی معادل 45 میلیون نفر) بیننده دو مناظره قبلی بوده‌اند.

-یادداشت‌برداری و نکته نویسی نامزدهای ریاست جمهوری از نکات قابل توجه مناظره سوم بود.

-عارف در بخشی از سخنانش اعلام کرد که در وقت استراحت به من گفتند که آقای معین اظهارات جلیلی را تکذیب کرده است که جلیلی در میان صحبت عارف گفت: 10 سال دیر تکذیب کرده‌اند. سخنان جلیلی با هشدار حیدری مبنی بر کمبود وقت تمام شد.

-غرضی در سخنان پایانی خود گفت: اگر رای بیاورم دست رانت‌خوار و رانت‌گیر را قطع می‌کنم.

-رضایی با نشان دادن نموداری تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها و بی‌کاری را پایان می‌دهم و مردم خودشان را برای پیروزی‌های بزرگ آماده کنند.

-ولایتی در وقت پایانی خود عنوان داشت: بنده وزیر امور خارجه دفاع مقدس بودم و هر بار که دولتی انتخاب می‌شد، امام راحل پیام می دادند که فلانی باید وزیر امور خارجه باقی بماند.

-مناظره سوم و پایانی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری درست پیش از اذان مغرب به پایان رسید و حیدری خطاب به نامزدها اعلام کرد اگر کم و کاستی در برگزاری مناظره‌ها بوده به بزرگی خود ببخشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها