کد خبر: ۱۳۸۹۰۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۲     ۱۸ خرداد ۱۳۹۲
همزمان با ایام خجسته عید بزرگ مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و در آستانه شعبان‌المعظم، مضجع منور رضوی غبارروبی شد.
به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نخستین آئین غبارروبی مضجع منور حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در سال جاری، صبح امروز با حضور آیت الله واعظ طبسی،‌ نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از علما و روحانیون، استاندار خراسان رضوی، مدیران استانی و مسئولان و خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم معنوی و باشکوه که با تلاوت کلام الهی توسط قاریان برجسته بین‌المللی آغاز شد و حدود دو ساعت به طول انجامید، پس از گشوده شدن درب ضریح مطهر، آیت الله واعظ طبسی به همراه حضرات آیات هاشمی‌ شاهرودی، رسولی محلاتی، مرتضوی، موسوی خلخالی، علم‌الهدی، موسوی جزایری و حجج اسلام والمسلمین مقدسیان و علی واعظ طبسی وجوهات، نذورات و هدایای خیل ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام را خارج کردند.

سپس قسمت‌های مختلف ضریح و سنگ مضجع منور با گلاب ناب ایرانی شست و شو داده شد و پوش سبز رنگ سنگ مضجع منور با شکوه و جلال خاصی تعویض شد.

این گزارش حاکی است، در طول برگزاری مراسم، تلاوت قاریان بین‌المللی قرآن کریم نورانیت فضا را مضاعف و نوای مداحان اهل بیت عصمت و طهارت که ذکر مناقب و فضایل حضرات معصومین علیهم‌السلام را همراه داشت، نیز موجبات بهره‌مندی بهتر و بیشتر حاضران را از فضای مراسم فراهم می‌کرد. میهمانان و خادمانی که با عنایت حضرت رضا(ع) در این مراسم فیض حضور داشتند، در قسمت بالای سر حلقه ادب تشکیل داده و با گوهر اشک به عرض ارادت به پیشگاه آن حضرت پرداختند.

پایان بخش این مراسم که با حال و هوای خاص میهمانان حاضر نیز مناسبت داشت، زیارت امین الله در محضر امام مهربانی‌ها، حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام بود که همزمان با پایان این زیارت، مراسم غبارروبی نیز به اتمام رسید تا ضریح مطهر دقایقی بعد میزبان خیل عظیم ارادتمندانی باشد که به احترام آئین غبارروبی، ساعتی در انتظار ورود و زیارت روضه منوره بودند.

در ادامه این مراسم معنوی، حضور میهمانان در رواق دارالزهد حرم مطهر و دریافت غبار متبرک به عنوان هدیه‌ای ارزشمند و معنوی از آیت الله واعظ طبسی بود که با استقبال پرشور حاضران همراه شد.

لازم به ذکر است این مراسم به صورت همزمان در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی جهت بهره‌مندی زائران پخش شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها