کد خبر: ۱۳۹۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۲۰ خرداد ۱۳۹۰
رئيس جامعة‌المصطفي العالميه تحولات كنوني منطقه و قيام‌هاي مردم كشورهاي اسلامي را نوعي بازگشت به تمدن اسلامي دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي در نشست «امام خميني و بيداري ملت‌ها» كه در مجتمع آموزش عالي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به تاثيرات قيام امام خميني(ره) در جهان اظهار داشت: امروز پيام و صداي نهضت امام راحل پس از 33 سال در كشورهاي اسلامي شنيده مي‌شود.
وي با بيان اينكه اين قيام‌ها ريشه در انقلاب اسلامي دارد، افزود: اين قيام‌ها زنجيره‌هاي به هم پيوسته‌اي هستند كه سراسر عالم را فرا خواهد گرفت و ما بايد خود را براي رويارويي با تحولات و مسائل جديد آماده كنيم.
به گفته اعرافي در طول 100 سال گذشته، دنياي اسلام قيام‌ها و نهضت‌هاي زيادي را به خود ديده است اما هيچ يك به جز انقلاب اسلامي نتوانسته موج ايجاد كند در حاليكه قيام كشورهاي اسلامي با توجه به اينكه از متن مردم برخاسته قدرت فراگيري فراواني داشته و موجي جديد با ويژگي‌هاي ممتاز ايجاد كرده است.
وي با بيان اينكه انقلاب‌ها با رنگ سوسياليستي و كمونيستي در جهان بسيار اتفاق افتاده است، بيان داشت: برخي قيام‌هاي دنيا ناسيوناليستي و ناسيوناليست عربي و بيشتر مبتني بر ارزش‌هاي ملي كشورها بوده است.
رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نوع ديگري از نهضت‌ها اشاره كرد كه در آن انديشه خالص غربي وجود دارد و گفت: تحولات عالم اسلام را مي‌توان در سه طبقه يادشده دسته‌بندي كرد با اين وجود انقلاب اسلامي دسته ديگري است كه با هر سه نوع انقلاب‌هاي معرفي شده تفاوت دارد.
وي تصريح كرد: موج بيداري اسلامي نوعي از مدل چهارم و به نوعي بازگشت به تمدن اسلامي است كه در آينده ظهور و بروز بيشتري خواهد داشت.
طبق گفته اعرافي انقلاب اسلامي نگاهي تمدني، فرامليتي، فراقومي و فرا مذهبي داشته و در صدد است همه معرفت و شئون بشري را تغيير دهد مانند آنچه كه امام راحل در مورد قضيه فلسطين كرد و آن را از قضيه‌اي منطقه‌اي به مسئله جهاني تبديل كرد.
وي تصريح كرد: جهان اسلام با وجود اسلام‌ستيزي‌ها به سمت نگاه ديني و معنوي در حال حركت است و امروز امت اسلام بر اين مسئله آگاه شده كه در بسياري از كشورهاي به اصطلاح اسلامي خبري از دموكراسي و راي مردم نبوده است.
رئيس جامعة‌المصطفي العالميه فساد اقتصادي و اداري در جهان اسلام، عقب‌ماندگي‌هاي كشورهاي اسلامي و وجود رژيم صهيونيستي در منطقه را از جمله دلايل قيام مردم دانست.
وي با تاكيد بر هويت اسلامي مسلمانان منطقه خاطرنشان كرد: اقتدار، بزرگي، عظمت و پيشرفت در همه زمينه‌ها تنها در پرتو حفظ اسلام اصيل و هويت اسلامي امكان‌پذير خواهد بود.
وي بر اسلامي بودن قيام‌هاي اخير مردم كشورهاي منطقه تاكيد كرد و افزود: گرچه رسانه‌هاي غربي مي‌كوشند اسلامي بودن اين انقلاب‌ها را مخفي كنند اما اين قيام‌ها مردمي است و حزبي يا چريكي نيست.
وي حضور جوانان، فراگيري و عمق اين انقلاب‌ها را ويژگي ديگر اين قيام‌ها عنوان كرد و بيان داشت: برخلاف آنچه كه برخي مدعي هستند آمريكا اين انقلاب‌ها را هدايت مي‌كند، آمريكا قادر به سازماندهي و معماري اين انقلاب‌ها نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
مظاهر تمدن اسلامی امپراتوری خلفای عباسی واموی ویا در اخیر عثمانی است . این منطق آقای رفسنجانی است ولی منطق امام خامنهای بازگشت به انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی درست است .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها