کد خبر: ۱۳۹۸۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۲ خرداد ۱۳۹۲
یادداشت ۵۹۸؛
سید هادی آیت

ایاک نعبد و ایاک نستعین

1-ماهیت انقلاب اسلامی برایند اراده جبهه حق است در تشکیل جامعه انتظار -در عصر خمینی عزیز- و حفظ آن نه به معنای توقف حرکت و نه به معنای رجوع به تمدن صفوی است که یکی تحجر نام دارد و آن یکی ارتجاع.

2- تحجر آن است که حرکت انقلاب را در دستاوردهای بهمن 57 متوقف کنیم و با نگاه حفظ وضعیت موجود به ساخت و ساز کشور بپردازیم اما نه از مسیر استمرار انقلاب و ارتجاع آن است که حرکت انقلاب را ادامه دهیم اما نه به سمت آرمان‌های آن که تشکیل تمدن انتظار و تحقق ظهور است.

3- متحجرین به خوبی می‌دانند که دستاورد انقلاب اسلامی در بهمن 57، استقلال سیاسی و تشکیل نظام سیاسی مبتنی بر قواعد دینی است اما نظام اقتصادی؛ سیستم فرهنگی؛ ساختار اجتماعی و فرایند علمی همچنان منتظر رسیدن امواج انقلاب و شکستن طاغوت‌های نظری و ساختاری است.

4- انقلاب اسلامی اگر چه سه دهه است که از مرزهای سیاسی جهان عبور کرده اما در رسیدن به تمدن انتظار ناکام مانده! چرا که ساختار تمدنی نیازمند آن است که حرکت انقلابی مستضعفین جهان به دروازه‌های اقتصاد و فرهنگ و علم نیز برسد و نظام آنان را نیز بر اساس قواعد دینی منقلب نماید.

5- اگر امروز سیاست‌مداران جمهوری اسلامی از میادین داخلی و خارجی ظفرمندانه بیرون می آیند حاصل تلاش‌ها و خون انقلابیون دهه 50 است و اگر خطر تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و تزلزل اجتماعی احساس می‌شود، حاصل آن است که این حوزه ها همچنان طاغوتی مانده و انقلابیون دهه 80 برای آن خون نداده اند، انقلابی از جنس اسلام.

6- اما حرف متحجرین امروز تفاوت بسیار دارد با انقلابیون آن روزها! اینان به ساختار سیاسی اسلام رضایت داده‌اند –و حتی تحسینش می کنند- ولی پای اقتصاد که به میان می آید، دَم از چین، کره و ایالات متحده می زنند؛ ساختار اجتماعی مطلوب آنها فرانسه است و مدینه فاضله شان کوالالامپور.

7- متحجرین هم‌آن انقلابیون سه دهه‌ی گذشته اند که آرام آرام در ساختار جمهوری رسوب کرده و قدرت حرکت برای فتح قله‌های جدید را از دست داده اند. ساختار جمهوری آنان را بخوبی هضم نموده و بجز چند برگ خاطره و عکس و یاد، چیز دیگری از انقلاب برایشان باقی نمانده است.

8- در این میان اما روزگار خامنه‌ای‌ها حکایت دیگری است. کسانی که انقلابی بوده اند و انقلابی مانده اند، آنان به خوبی می‌دانند که حفظ و تحکیم دستاوردهای بهمن 57 در حرکت روبه جلوی آنان در جهت رساندن انوار و امواج انقلاب به اقتصاد و فرهنگ و جامعه است.

9- اگر رهبری عزیز، امت را به اصلاح سبک زندگی دعوت می‌کند و نخبگان را به طراحی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت؛ اگر اهالی علم را به نهضت تولید علم فرا می‌خواند و دغدغه علوم انسانیِ اسلامی دارد؛ اگر از الگوی اقتصادی غربی و شرقی هم آن اندازه نگران است که از ناتوی فرهنگی؛ به آن جهت است که او در پی رساندن الگوی قواعد دینی به اقتصاد، فرهنگ و جامعه و استمرار انقلاب اسلامی است.

10- متحجرین خاطرات زیادی با انقلابیون دارند، از امام بزرگوار با عظمت یاد می کنند، برسر مزار هم‌رزمان شهید خود اشک می ریزند، چفیه بر گردن می‌اندازند، رهبری را فصل الخطاب می‌دانند و نباید غیر از این از آنان انتظار داشت. رفتارهای آنان حتی از روی تظاهر و عوام فریبی نیست چرا که از عمق جان به انقلاب اسلامیِ روح الله دل‌بسته‌اند.

11- اما نقطه آغازین اختلاف انقلابیون و متجرین در همین جاست! متحجرین هنوز به انقلاب اسلامیِ سیدعلی ایمان نیاورده اند در حالی که انقلابیون خود را برای مجاهدت و شهادت در این راه آماده می‌کنند.

12- متحجرین، هنوز به انقلاب اسلامیِ خامنه ای عزیز ایمان نیاورده و تنها ولایت او را فصل الخطابی برای مشاجرات سیاسی می دانند و در بیست و دومین روز از بهمن ماه پنجاه‌و‌هفت خود را جا گذارده اند، و انگیزه‌ای برای انقلاب در حوزه علوم انسانی نداشته و حتی حکومت طاغوتی غرب را در حوزه اقتصاد و فرهنگ و جامعه پذیرفته اند.

13- اما انقلابیون آمده اند تا تمدن اسلامی عصر غیبت را بنا نهند و از این رو چاره ای نیست جز انقلابی بودن و انقلابی ماندن و این هم آن پذیرش ولایت موعود است در کالبد ولایت فقیه و دعوای خرداد 92 نه برسر آب است، نه نان و نه نرخ ارز! این هم آن دعوت حضرت روح الله است در خرداد 42 که جامعه اسلامی را به انقلاب و به ساخت تمدن اسلامی فرا می‌خواند.

14- خرداد 42 بودند متحجرینی که می گفتند همین به رسمیت شناختن فقها و مراجع توسط حکومت شاهنشاهی را غنیمت بدانید و دست از مبارزه و تغییر ساختار سیاسی بردارید و خرداد 92 متحجرینی هستند که می گویند تشکیل حکومت سیاسی و به رسمیت شناختن آن در جهان غرب را غنیمت بدانید و دست از مقاومت و انقلاب در حوزه های جدید بردارید.

15- رقابت اصلی خرداد 92 را می‌توان در دو جبهه خلاصه کرد، کسانی که انقلابی بوده اند و کسی که انقلابی مانده است یا به تعبیر دیگر اهل سنت خمینی و اهل نهضت.

16- آنچه اتفاق افتاد لبیک مستضعفین جهان بود به ندای خمینی کبیر و عقب راندن متحجرین از سازمان اندیشه‌ی جامعه و آنچه امروز اتفاق خواهد افتاد لبیک آحاد مردم است به ندای خامنه ای عزیز و عقب راندن متحجرین از ساختار سیاسی جامعه؛ انشالله. 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها