کد خبر: ۱۴۰۳۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رای دادن دفاع و حفاظت از خودمان در برابر دشمنان است.

حسین شیخ الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره ضرورت مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در هر کشوری مهمترین مساله امنیت ملی‌اش است. امنیت ملی حفاظی است که شما در آن زندگی می‌کنید و در آن آزادی و قدرت بیان‌تان را دارید.

وی ادامه داد: هر رای به مثابه آجری است که بنای امنیت ملی کشور را می‌سازد اگر همه ملت رای دهند و نقش خود را ایفا کنند، این حفاظ از همه حفاظت خواهد کرد؛ اما اگر آجری سرجایش نباشد، بلاشک این بنا نفوذپذیر خواهد بود و طمع دشمن را برخواهد افروخت.

وی افزود: این را بدانیم که همه ما در حفاظت از کل وجودی خودمان باید نقش خودمان را خوب ایفا کنیم. این یک وظیفه، عقلی، شرعی، قانونی و تکلیف است. کسانی که در یک خانه زندگی می‌کنند، می‌دانند که این خانه باید در مقابل باد، زلزله و تهاجم هوشمند پایدار بماند و برای این پایداری به مشارکت همه برای ساخت نیاز دارد.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس درباره تاثیر این حضور بر عرصه‌های داخلی و خارجی نیز تصریح کرد: از نظر داخلی این حضور نشان‌دهنده امیدواری است و این که برخی حاضرند به خاطر منافع کل از برخی مشکلات جشم پوشی کنند و مشارکت یعنی همه ما با هم هستیم. وقتی تک تک رای‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، غیرقابل شکست می‌شوند، اما وقتی در آن خللی باشد شکست‌پذیر می‌شود. از نظر خارجی هم وقتی دشمن تصمیم به حمله بگیرد اگر ببیند با برج و باروی محکمی مواجه است به آن حمله نمی‌کند، اما اگر این برج و بارو سست باشد، به آن حمله می‌کند.

وی تاکید کرد: در واقع رای دادن دفاع از خود و منافع خود است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها