کد خبر: ۱۴۰۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
هشت نکته پیرامون انتخابات و فرد برآمده از اراده ملت:
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی پس از ماه ها فراز و فرود جریانات و شخصیت های سیاسی کشور بالاخره پایان یافت. پر واضح است که پیروز اصلی میدان انتخابات مردم شریف ایران بودند و مغبون و شکست خورده اصلی این انتخابات کسی جز دشمن این نظام و انقلاب نبود
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی پس از ماه ها فراز و فرود جریانات و شخصیت های سیاسی کشور بالاخره پایان یافت که ذکر نکاتی کوتاه در خصوص حماسه سیاسی امت و فرد برآمده از اراده ملت را لازم دانستیم که بیان نماییم.

1- پر واضح است که پیروز اصلی میدان انتخابات مردم شریف ایران بودند و مغبون و شکست خورده اصلی این انتخابات کسی جز دشمن این نظام و انقلاب نبود. حضوری که در لبیک به ندای امام امت، حماسه سیاسی دیگری را خلق نمود و برگ زرین جدیدی را در تاریخ سراسر حماسه اتقلاب اسلامی آفرید.

2- حضور حماسی و مشارکت 72/7 درصدی مردم در پای صندق های رای که غربی ها هم در انکار آن ناتوان بودند در اصل تحقق پیش بینی رهبری معظم انقلاب در سال 88 و مژده ایشان به خلق حماسه ملت در سال های آینده بود که نشان از درایت و شناخت بالای ایشان از ظرفیت های انقلاب را دارد که آمام خامنه ای در تاریخ ۸۸/۶/۲۰  فرمودند: "ان‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌اى که مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌خبران داخلى کردند، یک حضور مستحکمِ قوى‌‌‌اى در انتخابات خواهند داشت "


3- در تحلیل رای آوری حجت الاسلام حسن روحانی که تا روزهای آخر نیز خارج از ذهن رقیبان بود می توان اعتماد بیش از 18 میلیونی ملت ایران به ایشان را برآیند دو عامل دانست:

نخست آنکه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را می توان اولین انتخاباتی دانست که در آن جریان سازندگی و جریان اصلاحات و اصولگرایان با همکاری یکدیگر و ضرب کردن توان هر سه گروه درهم توانستند نتیجه انتخابات را به گونه ای دیگر رغم بزنند که شروع همکاری این سه جریان را می توان از روزهای آغازین دولت دهم و ایجاد حجم عظیمی از تخریب ها و ایجاد فضای  ابهام برانگیز نسبت به فعالیت های رئیس جمهور برآمده از اراده امت با آراء قاطع 24 میلیونی دانست.

دوم اینکه با نگاهی بر تحلیل کیفی جدول آراء دکتر حسن روحانی می توان مشاهده نمود که حجم بالا و بیش از 70 درصدی آراء ایشان مربوط به اقبال مردم روستاها و شهرهای کوچک که در سالهای گذشته با توجه و اختصاص تسهیلات بیشتری توسط دولت مداران روبرو بوده اند مواجه گردیده است.

در تقسیم بندی منطقی حدود یک سوم از آراء ایشان را باید سبد رای اصلاح طلبان و جریان کارگزاران نظام دید و حدود دو سوم آن را رای بدنه جامعه در شهرها و روستاهای اقصی نقاط کشور دانست که در اصل رای آنان رای به شخصیتی روحانی و برآمده از دل حوزه های علمیه و منتسب و مورد تایید رهبر معظم انقلاب (همان طور که حسن روحانی در مستند تبلیغاتی، تراکت های معرفی و سخنرانی هایش بر آن تاکید می کند) دانست که دکتر روحانی به خوبی با استفاده از این فرصت توانست آراء بدنه جامعه را به خود اختصاص دهد.

4- برگزاری انتخابات شفاف و رای آوری دکتر حسن روحانی از جناح مخالف دولت در نظامی که 4 سال پیش محکوم به تقلب یازده میلیونی گردیده بود خود نشان از عدالت سیاسی نظام تحت مدیریت ولی فقیه می باشد و خط بطلانی بر ادعاهای کذب شخصیت هایی که بعضا تا کنون نیز هنوز حاضر به اعتراف نسبت به اشتباه خود در سال 88 نشده اند است.

5- حضور گفتمانی دکتر جلیلی در عرصه رقابت های این دوره از انتخابات به خوبی توانست با به جریان انداختن مجدد آرمان ها و ارزش های گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر کشور صحنه ای جدید از رقابت انتخاباتی اخلاق مدارانه و بدون وعده وعیدهای پر زرق و برق را به نمایش بگذارد که این همان برداشتی است که رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات سال 84 درباره احمدی نژاد فرمودند که احمدی نژاد اگر هم رای نمی آورد با مطرح کردن شعار عدالت و گفتمان صحیح و اصولی خدمت بزرگی به انقلاب نمود.

6- همان طور که رهبری معظم انقلاب روز گذشته در پیام تبریک به مردم و منتخب ملت بیان فرمودند "رئیس جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌ ی ملت است. همه باید برای دست یافتن به آرمانهای بزرگی که رئیس‌جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک و با آنان همکاری صمیمانه کنند" جناح ها و سلایق سیاسی مختلف باید با همکاری و تعامل سازنده با دولت یازدهم بدور از برخورد های سیاسی و بی انصافی هایی که بعضا در مواجهه با دولت نهم و دهم شاهد بودیم شرایط را برای تحقق بیش از پیش آرمان های انقلاب فراهم نمایند.

7- امیدداریم که منتخب ملت بر سر قول هایی که رهبر امت در 14 خرداد امسال در حرم امام خمینی(ره) بیان داشتند بماند و قول بدهد که: "قول بدهند با عقل و درايت عمل خواهند كرد؛ اگر برنامه‌اى در هر موردى از مسائل دارند، آن برنامه را براى مردم ارائه كنند؛ قول بدهند كه با پشتكار و ثبات قدم در اين ميدان پيش خواهند رفت؛ قول بدهند كه از همه‌ى ظرفيتهاى قانون اساسى براى اجراى وظيفه‌ى بزرگِ خودشان استفاده خواهند كرد؛ قول بدهند كه به مديريت اوضاع كشور خواهند پرداخت؛ قول بدهند كه به مسئله‌ى اقتصاد - كه امروز ميدان چالش تحميلى بر ملت ايران از سوى بيگانگان است - بخوبى خواهند پرداخت؛ قول بدهند حاشيه‌سازى نميكنند؛ قول بدهند دست كسان و اطرافيان خود را باز نخواهند گذاشت؛ قول بدهند كه به منافع بيگانگان، به بهانه‌هاى گوناگون، بيش از منافع ملت ايران اهميت نخواهند داد."

8- ضروری است که دولت آقای روحانی با عبرت از سیاسی کاری های دولت های گذشته بخصوص در دوران اصلاحات، با فاصله گیری از التهاب آفرینی و ماجراجویی های مسببین فتنه سال 88 سکان اجرایی کشور را در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی و میثاق نامه ملت ایران در چهار سال اینده هدایت نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶۶
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۳۵
۳۳
بذارید حداقل تنفیذ بشه بعد شروع کنید علیه شون حرف بزنید جز تخریب چیزی بلدید
پاسخ
ناشناس
United Kingdom
۱۳:۳۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
اتفاقا داریم توی این زمینه از شما الگو برداری می کنیم :)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
شما فقط اینجور موقع ها مهربون و لطیف می شوید اما وقت حمله به طرف مقابل پدر صاحب بچه را در میآورید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
این که تخریب نیست این تذکر است و یاداوری مسولیت رییس جمهور.به قول خود روحانی زمان تجربه نیست باید درست عمل کنیم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۲۴
۱۶
تبریک اقای روحانی من به شما رای ندادم ولی ما عاشقان خامنه ای دارای اخلاق انتخاباتی عالی هستیم و به رقیب برای پیروزی اش تبریک گفته و برای موفقیتش دعا میکنیم . چون معتقدم نظام اسلامی آنقدر ارزش والایی دارد که حیف است من منتظر شکست شما باشم تا برای مردم ثابت شود اشتباه کردند شما را انتخاب کردند . و بر این اساس میدانم چهار سال عمر مملکت اسلامی بسیار گرانقدر است که اکنون سکان اجرای اش به دست شما افتاده پس از صمیم قلب دعا میکنم بتوانید خوب کار کنید و خدا شما را اگر خوبید بیشتر هدایت و اگر خدایی نکرده انحرافی دارید هدایت کند به سمت آرمانهای امام و شهدا و انقلاب و اسلام و رهبری و مردم
امیدداریم که منتخب ملت بر سر قول هایی که رهبر امت در 14 خرداد امسال در حرم امام خمینی(ره) بیان داشتند بماند و قول بدهد که: "قول بدهند با عقل و درايت عمل خواهند كرد؛ اگر برنامه‌اى در هر موردى از مسائل دارند، آن برنامه را براى مردم ارائه كنند؛ قول بدهند كه با پشتكار و ثبات قدم در اين ميدان پيش خواهند رفت؛ قول بدهند كه از همه‌ى ظرفيتهاى قانون اساسى براى اجراى وظيفه‌ى بزرگِ خودشان استفاده خواهند كرد؛ قول بدهند كه به مديريت اوضاع كشور خواهند پرداخت؛ قول بدهند كه به مسئله‌ى اقتصاد - كه امروز ميدان چالش تحميلى بر ملت ايران از سوى بيگانگان است - بخوبى خواهند پرداخت؛ قول بدهند حاشيه‌سازى نميكنند؛ قول بدهند دست كسان و اطرافيان خود را باز نخواهند گذاشت؛ قول بدهند كه به منافع بيگانگان، به بهانه‌هاى گوناگون، بيش از منافع ملت ايران اهميت نخواهند داد."
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۲۰
۱۶
امیدوارم اینقدر امانتدار باشید ومطالب را بیاورید واینکه:اولااقصی نقاط صحیح هست نه اقسانقاط.دوم اینکه سعی کنید دربرابرحتی دشمنتان هم مروت وانصاف داشته باشید رای 18 ملیونی بسیار معنادار روحانی باتوجه به شرایط هم بمانند رای عددهای بالاتر قاطع هست سوم اینکهاینقدر همچنان به شعور ملت توهین نکنید وشما چکاره هستید که آرا روحانی را تفسیر به رای خوتان میکنید وبه این وآن انتساب میدهید؟تجربه این همه انتسابات شما کفایت ندارد؟ضمنا ضرورتهایرییس جمهور را شما نمیتوانید تعیین کنید بلکه ملت وآرمانهایشان در جمعه سبز مشخص میکند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
باز شروع کردید که بگویید "شما چه کاره هستید"
دیگه دست از روحیه دیکتاتوری و بیماری انحصار طلبی خود بردارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
علي آقا شما متوجه حرفهاي خانم زهرا نشديدراي روحاني به خودش تعلق نداره چون به پشتوانه خاتمي و هاشمي كسب شده
دوم اينكه اختناق دوره احمدي نژاد ناشي از تنگناي سياسي و مافياي اقتصادي عوامل هاشمي و خاتمي بوده تا عوام فريبي بزرگ بنام محبوبيت آنها شكل بگيره احمدي نژاد ابوموسي اشعري بود كه عمرو عاصي مانند مشاعي و رحيمي و.. فريبشان دادن
اما ريشه حقيقي اين اختلاف اينجاست كه شما فكر ميكنيد دم سگهاي آمريكايي دلسوز تر از امام و رهبر و نظام خودمان هستند ما ميگيم ژاپن با همت و تلاش خودش ژاپن شد آمريكا هم زحمت بمباران اتمي رو براشان كشيد ما ميگيم هر نوع تغييري كه بخواد تو ملت و حاكميت انجام بشه بايد بستر سازي بشه و تغيير در نهاد ملت باشه اما يه مشت تنبل و تن پرور كه خواص همه جوامع هستند حريصانه بدنبال اغتشاش و بهره جويي هستند وقتي اين عناصر توي قالب اصلاح طلب رخنه كنن آرام ميشن؟ ... ما ميگيم فتنه 88 شايد در داخل يك اعتراض بود اما اصل برنامه در روي ميز كار استعمار يك آشوب بدتر از آشوب سوريه بود ... خرد بايد آنقدر قد بدهد تا انسان انديشه نمايد و به تدبير قضاوت كند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
سبز که تو گفتی مرده مردم به لباس روحانیت اطمینان کرده اندتازه خودش گفته اصلاح طلب نیست نکنه میخوای بگی راست نگفته
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۳۷
۴۴
اگراعتراضات88نبود انتخابات 92 اینچنین قانونی وپاک انجام نمیشد این خیلیها میدانند شهامت بیانش را ندارند
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
آنچه در سال 88 اتفاق افتاد فتنه بود نه اعتراض انسان گونه و مردم هم در 9 دی پاکی نظام رو فریاد زدن و کوبیدن تو دهن فتنه گران ، بنابراین اگر پاکی نظام رو قبول نداشتید چرا امثال هم وارد صحنه انتخابات شدید ؟!!!! از دو حال خارج نیست : یا عقل درست و حسابی ندارید که کاری رو انجام میدید که میدونید بیهوده ست یا دروغگو هستید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
اینو نگید چی بگید؟
ناشناس
United Kingdom
۱۳:۳۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
سنگ پای قزوین در مقابل شما رو سفیده بخدا! پرونده ی وحشی بازی های 88 رو همون 9 دی 88 بستیم رفت ! فقط موند روسیاهی سران فتنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
شما سال 84 هم شکست خورده اید و شورای دو هم
چرا اینقدر فراموش کار و بدجنس هستید
پايدار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
هموطن انگار هنوز در توهم به سر مي بري بزرگترهاتون هم به كليد واژه تقلب به عنوان رمز فتنه اعتراف كردند
نوروزی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۲۰
۲۱
http://avardgahe-ma.blogfa.com/

رأی به روحانی، رأی به گفتمان توسعه غربی نیست
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۳۴
۳۰
مردم با توجه به شخصیت آقای روحانی و برنامه هایشان به ایشان رای دادند اگر برنامه های شما را می خواستند به جلیلی رای می دادند لطفا تعیین تکلیف نکنید زیرا اصلا در این مقام نیستید
پاسخ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
پیشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۵۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
ببخشید آقای روحانی اصلا برنامه ارایه ندادن فقط سخنرانی کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۲۷
۲۳
لازم نكرده شما از حالا تعيين تكليف كنيد به كار خودتون برسيد (تخريب صالحان و دفاع از ناصالحان)
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۳۰
۲۰
خداوند دروغگویان را نابود کند. این رای خاموش حاصل از خفقان بود که تنها راه ابراز آن صندوق های رای بود!
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
رایی که آمریکا و پادشاه بحرین که دستشون تا مرفق تو خون مردم بی گناهه بهش احترام بذارن باید بهش افتخار کرد !!!!!!!!!
sharmandeh
United States
۲۱:۲۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۱۵
۱۳
انتخاب آقای روحانی بیش از هر چیز دیگری یک مطلب را به وضوح نشان داد
و آن اینکه پول و اقتصاد در دنیا حرف اول را میزنه بگذریم از شعر و ور هایی
که برخی نخبگان در روز های انتخابت میزدند که اول باید فرهنگ را اصلاح کرد
همین چند ساعت پیش یک نفر روی فیس بوک نوشته بود که شپ گذاشته بعد ازا علا م
برنده شدن آقای روحانی بالا شهری ها به جشن و پایکوبی پرداخته بودند اما نکته ای که
توجه نگارنده را جلب کرده بود این که یک عده جنوب شهر نشین ها هم با موتور به جمع
شادی کنندگان پیوسته بودند با خوندن مطلب فوق در فیس بوک یادم به مطالبی آمد که در
مورد کودتای بیست و هشت مرداد
و پول هایی که سازمان سیا به یک سری لمپن ها و شعبان بی مخ ها داده بود
که در خیابان راه بیفتند و زنده باد شاه و مرده باد مصدق بگویند افتاد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۲۷
۱۴
تحلیل سخیفی بود . مثل نتیجه نظر سنجی های که اعلام میکردید . ایا دزس نگرفتید
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
البته که درس گرفتیم ، و آن اینکه انسان آزاده آزادگی و عزت خودش رو به دنیا نمی فروشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
۱۴
۱۰
چرا عکس اینو از صفحه اول بر نمی دارید؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۲۲
۸
یعنی می خواهید بگید طرفداری هاشمی و خاتمی هیچ تاثیری در رای آوری نداشته است.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
در مقابل کل ملت ناچیز بودند
علیرضا یاری
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۱
۴
عراق و مشکلی به عنوان هویت ملی عراقی
دولت عراق طی سالهای پس از صدام،با آنکه با رای مردم انتخاب می شود،اما همواره با بی مهری قسمتی از مردم رو به رو شده است.اگر صندوقهای رای را مرجع نظر بگیریم همواره تفکر اکثریت پیروز است که می تواند دولت تشکیل دهد،اما این مهم حاصل نمی شود مگر آنکه روند جامعه سازی در یک کشور کامل شکل گرفته باشد و از مشکلی به عنوان هویتهای چندگانه و متضاد رنج نبرد.کشورهای منطقه خاورمیانه اکثراً چندین گروه اجتماعی عمده دارند،که اینها خود به دلیل تضادهای اساسی در پیش زمینه ها و ارزشها کمتر می توانند با یکدیگر همکاری نمایند،مگر در آنهایی که هویتی درست، با تعریفی درست، در آن کشور ها شکل گرفته است.

کشور عراق، سه گروه اجتماعی عمده دارد که هر کدام در قسمتی از کشور عراق اکثریت مطلق را دارا می باشند.عراق از سه گروه اجتماعی بزرگ و چندین گروه کوچک تشکیل شده است. گروه های اصلی،که بازیگران عمده ی سیاست در عراق می باشند عبارتند از اعراب شیعه،اعراب سنی و اکراد.ریز گروه ترکمنها نیز بعضاً توان تاثیر گذاری دارد.

الان درگیری اصلی بین همان سه گروه اصلی در جریان است،هر چند، هر کدام از این گروهها به احزاب و دسته های جداگانه تقسیم می شوند و خواسته های بعضاً متفاوتی در بین احزاب هر گروه نیز دیده می شود،اما اکثریت این احزاب درون جریانات، غالباً در مواضع کلی با هم هماهنگ هستند و تقریباً همسان عمل می کنند.شاید جریان صدر در بین شیعیان گاهاً ساز جدایی کوک کند اما در منافع اساسی با جریان شیعه همگام و همراه است.

نا آرامی هایی که در عراق شکل می گیرد،معمولاً حاصل این تضاد منافع است.(البته این تضادها نیز گاهاً از بیرون شارژ می شود)اعراب سنی که در زمان صدام،قدرت را در دست داشتند الان جز کوچکی از قدرت را دراختیار دارند و این قضیه باعث نارضایتی شدید آنهاست.کردها همواره،تشکیل یک کشور مستقل جزیی از آرمانهایشان بوده و هیچ گاه نتوانسته اند تماماً دل بسته ی عراق باشند و الان هم ساکن اقلیم خودمختارند.شیعیان نیز که در گذشته هیچ سهمی از قدرت نداشتند و الان قدرت را در اختیار گرفته اند،حاضر نیستند اجازه دهند کوچکترین صدمه ای به قدرتشان وارد شود.

امروز بزرگترین مشکل عراق این است که اعراب شیعه یک هویت دارند،سنی ها جور دیگری خود را تعریف کرده اند و کردها هم تکلیفشان مشخص است.در سیاست داخل و خارج این سه گروه موضع گیریهای کاملاً متضادی دارند که نمونه ی بارز آن درباره ی سوریه است.به این دلیل این سه جریان توان جمع شدن روی یک میز را ندارد و چون در این کشور یک گروه اکثریت را در اختیار دارد گروههای دیگر توان بازیگری چندانی در صندوقهای رای ندارند.

اگر هویت ملی عراقی،فارغ از هویت های قومی نتواند تعریف شود،یقیناً عراق با سرعت بیشتری به سمت تجزیه خواهد رفت،کما آنکه هرگاه نا آرامی ها شدت می گیرد،بحث فدرالیزم در عراق قوت می یابد.

دولت نوری المالکی نتوانسته به دلیل زیاده خواهی و گروکشی سنی ها و کردها، اجماعی از بین اقوام و مذاهب شکل دهد و همچنین انحصار طلبی نوری المالکی نیز مزید بر علت شده است.

اگر دولت عراق بتواند پاسخ روشنی به نیازهای اجتماعی،گروه ها بدهد می تواند،مانع از بروز نا آرامی های بیشتر شود و کشور عراق به سمت آرامش خواهد رفت.اوضاع کنونی تصویر روشنی از آینده ی عراق به دست نمی دهد.دولت باید بتواند هویت عراقی را برای اقشار مختلف مردم فارغ از مذهب و قومیت تصویر کند تا آنها بتوانند به دولت فارغ از هر جو سازی اعتماد کنند.یعنی آنکه احزاب فارغ از مذاهب و طایفه ها شکل بگیرند.که گام اول آن باید توسط دولت شکل بگیرد.و مردم صندوقهای رای را پاسخ دهنده به نیاز روز کشور بیابند نه آنکه،آن را نماینده ی یک مذهب یا طایفه بدانند.تا این مهم یعنی تعریف هویت ملی عراق میسر نشود،عراق نمی تواند روی آرامش ببیند
پاسخ
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۲۰
۱۰
از جمله قولهای ایشان دوری کردن از روشهای تهدیدآمیز دیپلماسی زمان جلیلی است و باید به آن عمل کند تا کور شود هر آنکه نتوان دیدن...
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
دیپلماسی آقای دکتر جلیلی تحدید آمیزه نه تهدید آمیز چون اجازه نمیده زیاده خواهان و دشمنان پررو پاشونو از حد خودشون فراتر بذارن. به وجود ایشون افتخار می کنیم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
ما بخیل نیستیم اگه تونست با نرمش حق مردم را از امریکا بگیره کوته فکریه که فکر کنیم دشمن با نرمش حق ما را مدهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۱۱
۱۱
9- ضروري است دولت حجت الاسلام والمسلمين روحاني با عبرت گرفتن از اشتباهات دولت آقاي احمدي نژاد سعي بر انتخاب راهي جديد براي رسيدن به اهداف والاي نظام بردارد تا ديگر شاهد اشتباهات دوره ي قبل نباشيم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
وعبرت گرفتن از اشتباهات دولتهای هاشمی و خاتمی
حسن باقری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۲۳
۱۰
به فرموده ولی امرمون با تمام توان از رئیس جمهور ملت حمایت می کنیم
ولی ای کاش سال 88 هم عده ای که جفتک به حضور 85% مردم زدند همین کارو می کردند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
خجالت بکشید
بی ادبی هم حدی دارد
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
جفتک زدن و نعره کشی ! متاسفم که در کنار چنین موجوداتی روزگار می گذرونم.
ناشناس
United Kingdom
۱۳:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
مغز و شعور جلبک که بیش از این قدرت تحلیل نداره! توقعی داری ازشون هاااااا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
مسخره
جفتک مال خوتدتونه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۶
۱۰
اصول گرايان نشان دادند بدون دكتر احمدي نژاد نمي توانند كاري انجام دهند. دكتر بود كه اصول گرايان را ساماندهي كرد. اصول گرايان سرباز و افسران جزء و ژنرال هاي خوبي دارند. ولي رئيس ستاد و سرفرماندهي ندارند. بايد براي اين نقصيه بزرگ فكري نمايند.
پاسخ
سمانه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۱۱
۱۰
واقعا زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد چه افتضاحی که تو مملکت به بار نیاوردند
ولی الان میگن انتخابات صحیح و درست برگزار شده اگه جلیلی هم رئیس جمهور شده بود همینو میگفتین
فکر نمیکنم
ولی یه چیز مشخصه شعور قبول منتخب مردم
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
خوب عزیزم سطح فرهنگ انسان های فرهیخته با افراد خودبین و خود رای زمین تا آسمون فرق میکنه. شما فکر میکنی همه مردم در یک درجه از شعور قرار دارن؟!
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۱۸
۱۲
ای وای بر مردمانی که دین به نان میفروشند ، در تاریخ عاشورا وارد است که بسیاری به خاطر بهبود وضعیت معیشت به لشکر ابن زیاد پیوستند اما غروب عاشورا تنها چیزی که نصیبشان نشد یک کیسه جو بود.!!!
صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین....
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
در تایید نظر جنابعالی
امام حسین علیه السلام :
إِنَّ النَّاسَ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُون‏ .

همانا مردم دنياپرستند و دين از سر زبان آنها فراتر نرود و دين را تا آنجا كه زندگى‏شان را رو به راه سازد بچرخانند و چون در بوته آزمايش گرفتار شوند دينداران اندك گردند.
ناشناس
United Kingdom
۱۳:۴۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
اشتباها رای منفی دادم!

بسیار قبول دارم
مهدی261
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
ما دینمان را به دنیا فروختیم و خیلی هم از نتیجه آن خوشحال و راضی هستیم . ای یاور حسین بر تو باد که تا زمان هلاکت و خفت در لشکر حق از برای پستی و امتیازی سفسطه و مغالطه ببافی !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۱۱
۹
حجالت بکشید
پاسخ
ایران دخت
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
جالبه ! از اینکه عزت ابدی رو با دو روز دنیا معامله نکردیم باید خجالتم بکشیم !!!!!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۱۶
۲
واميدوارم به ارزش هاي اين مردم كه بر پايه و مباني اسلامي هست ايشون احترام بذارنو بر اساس مباني اسلامي پيش برن..
پاسخ
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
والله تاجایی که من دیدم با دو چشمان خودم یکی از مطالبات مردم از روحانی در همه شهرها و تجمع های انتخاباتی شعار یاحسین میرحسین بود غیر از این اگر شما چیز دیگری شنیدید والله اعلم!!!
پاسخ
سلمان سلیجه نطنزی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
پیروان شیطان بزرگ و وطن فروشانی در 88 خیانت کردند در 24 خرداد هم رای ندادند که توجه به رای تهران این واقعیت رانشان می دهد. ضمنا حاج شیخ حسن روحانی که از جامعه روحانیت است که هیچ سنخیتی با اصلاح طلبان ندارد. پس بیهوده صابون به شکمتان نزنید. اغلب روحانیت به دلیل برخوردهایی که از احمدی نژاد نسبت به تذکرات رهبری و مراجع دیدند به هم کسوت خود رای دادند . رای قم نشان این مطلب است . البته کسانی از روحانیت که نگرشی دیگر داشتند به کسی رای دادند شیاطین از او در هراس بودند.
پاسخ
جانم فدای رهبرم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
من به دکتر روحانی رای ندادم.
ولی اغلب مردم به خاطر روحانی بودن ایشان بهش رای داد.
چندتا از آشنایانمون میگفتن چون روحانیه بهش رای دادیم حرفا و مناظره ها رو اصلا گوش نکردیم.
اون عزیزانی که میگن به خاطر خاتمی و رفسنجانی رای آورده کاملا اشتباه میکنن.
مردم به جامعه روحانیت اعتماد کردن و به ایشان رای دادن.
پس بهتره ایشان هم به آرای مردم احترام بذارن و از اسلامیت ایران تا پای جان دفاع کنن....
اجازه چپ نگاه کردن هیچ احدی رو به کشورمون ندن
اونوقت مطمئن باشن ملت محکم پشتشان ایستادند
پاسخ
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۰
۱
یکی از دلایل اصلی رای به روحانی، پشتیبانی آقای هاشمی از ایشان بود که شما چیزی جز تهمت و تخریب ایشان بلد نیستید. پس رای به ایشان نه به شما تندروها بود.
پاسخ
دوست
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
خواهشن داستان ننویسد هیچکس حوصله خوندنش رونداره
پاسخ
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
در آخرین روز تبلیغات سایت خبری 598نوشت که90درصد روستاییان به جلیلی رای میدهند و حالا نوشته که 70درصد آرا روحانی مال روستاها بوده... عجب...
پاسخ
ناشناس
United States
۰۰:۵۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
این سایت وسایت وابسته به اصول گراها جز توهین وتهمت کاری ندارند .ایا 18میلون +رای رضای-غرضی که به شما گفتند نه کاری دارید.حرف از ایمان وتقوا هم میزنی
پاسخ
بگمراد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
۷
۲
باید رشته پر رویی سیاسی در ایران تاسیس و از شما حضرات بعنوان استاد تمام این رشته استفاده شود .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
ورشته مودب بودن هم لازمه گسترش پیدا کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
۱
۲
منم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
خدا کنه دکتر روحانی دروغ گو نباشد!
پناه بر خدا
پاسخ
ناشناس
Pakistan
۱۵:۵۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
چرا نظرات من را که مخالف بود نشان ندادید؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
براي رهبرم نگرانم كه هم بايد از دشمنان خارجي خون دل بخورد و هم از رئيس جمهور داخلي .
خدا به داد ما برسد و در اين چهار سال به ما صبر بدهد .
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
متاسفم براي 598 . شما را چه به تحليل .
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
۱
۱
شما همه چیز توجه میکنید جز اینکه حمایت سید خدا خاتمی رهبر اصلاحات روحانی را رییس جمهور کرد چرامی خواهید بقبولانیدکه خود روحانی مطرح بوده کاش خاتمی وهاشمی روز 4شنبه حمایت نمی کردند ان موقع می فهمیدید میزان مشارکت چقر است ولی شما دوست ندارید واقع بین باشید مردم این نوع اصول دوست ندارن 2جشن خیابانی رو دیدید مردم واقعی همینا هستند به نظر با اندیشه شما فرابتی داشتند
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
تحلیل از این ابکی تر نشنیدم واقعا شما جه موجوداتی هستید
پاسخ
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
۰
۰
هم وطن عزیز
توازکجا میدونی که انتخابات 92 پاک وقانونی انجام شده؟

فقط به صرف اینکه نامزد شما برنده شده؟
واگرنامزدشما برنده اعلام نشده بود،لابد تقلب صورت گرفته. . .
باورکن استدلال شما وهمتایان شما ،خیلی بی پایه ،بچه گانه وآب دوغ خیاری است.
اینروزها شاهد عقده گشایی افراد بی جنبه هستیم ،که باید باهوشمندی وشکیبایی،این هیجانات ناهنجاررا پشت سر بگذاریم.
واما الزبد فیاذهب جفاءا. . .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها