کد خبر: ۱۴۱۱۹۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
وزارت خارجه سوریه در واکنش به اقدام مصر در قطع روابط دیپلماتیک خود با سوریه با صدور بیانیه‌ای مرسی را جزئی از جوخه توطئه‌ گران آمریکایی علیه سوریه دانست.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «رویترز»، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اقدام مصر در قطع روابط دیپلماتیک با سوریه را محکوم کرد و آن را «غیر مسئولانه» خواند.

دمشق افزود: «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر بعد از پیروزی‌های مکرر ارتش سوریه برابر تروریسم در مناطق مختلف کشور، با اعلام  قطع کامل روابط با دمشق به جوخه توطئه‌گران آمریکایی-اسرائیلی علیه سوریه پیوسته است.

وزارت خارجه سوریه این اقدام قاهره را غیر مسئولانه خواند و تأکید کرد که این اقدام نشان‌ دهنده تلاش مرسی برای تن دادن به خواسته‌های اخوان المسلمین و فرار از تعهدات داخلی به جنبش ملت مصر است؛ خواسته‌های جنبشی که مرسی و اخوان المسلیمن آن را به نفع خود مصادره کرده‌اند.

دمشق افزود: درخواست مرسی برای دخالت خارجی در سوریه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در حریم هوایی این کشور در واقع تجاوز، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی منطقه به نفع اهداف اسرائیل،آمریکا و  هم پیمانانشان است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که بهتر بود مرسی این اقدام «حماسی» را در قبال سفارت اسرائیل در قاهره اتخاذ می‌کرد و روابط را با دشمنی که هنوز برادران فلسطینی را در نزدیکی چشمان مرسی به قتل می‌رساند قطع می‌کرد.

پیشتر «محمد مرسی» طی سخنانی در کنفرانس موسوم به «یاری سوریه» در قاهره، قطع کامل روابط دیپلماتیک با سوریه را اعلام کرد.

مرسی گفت: مصر از امروز تصمیم گرفت که تمامی روابط خود با نظام کنونی سوریه را قطع و سفارت سوریه در قاهره را تعطیل و کاردار مصر در دمشق را احضار نماید.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که مرسی طرح تشکیل کمیته چهارجانبه متشکل از ایران، عربستان، ترکیه و مصر برای حل سیاسی بحران سوریه را ارائه کرده بود.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز پیشتر تأکید کرد که دمشق اهمیتی برای سخنان رئیس جمهور مصر قائل نیست و می‌تواند میان نقش مصر در جهان عرب و تصمیمات مرسی تفاوت قائل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها