کد خبر: ۱۴۲۲۵۴
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598 دکتر محمد ولی علیی مدرس دانشگاه و کارشناس جمعیت شناسی با بیان اینکه رشد جمعیتی منفی در ایران، در گفتگو با بی باک اظهار داشت: زمانی که خانواده به طرف الگوی تک فرزندی پیش می رود قطعا فرزندان بعدی مشکلات عدیده ای خواهند داشت و از همه مهمتر این که یک نوع فردگرایی در جامعه شکل می گیرد.

این جامعه شناس در بیان مشکلات فرزندان خانواده های تک فرزندی گفت: فرزندان خانواده هایی که با تعداد فرزندان بیشتر رشد کرده اند بسیار کمتر از تک فرزندان است این در حالی است که بسیاری از وظایف نهاد خانواده به بیرون از خانواده مثل آموزش و پرورش و رسانه سپرده شده است.

دکتر علیی در ادامه یکی از الویت های کاری رئیس جمهور منتخب  را توجه به خانواده ها و بحث رشد جمعیت دانست و افزود: خانواده به عنوان اصلی ترین و مهم ترین نهاد اجتماعی در یک جامعه اسلامی است که باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ غلط فرزند کمتر، زندگی بهتر به یک هنجار در جامعه ایرانی تبدیل شده است، اظهار داشت: توجه دولت ها به اینکه نرخ تجرد قطعی در حال بالا رفتن است بسیار مهم است و بایستی در برنامه های فرهنگی دولت آینده مورد توجه جدی قرار گیرد.

کارشناس جمعیت شناسی با ابراز تاسف عدم فرهنگسازی و آشنایی خانواده ها از مضرات و آسیب های ماهواره ها گفت: خانواده و مهم تر از ان استحکام خانواده با وجود  شبکه های ماهواره ایی که به شدت فعالند و متاسفانه ماهواره ها در خانواده ها بدون توجه به عواقب ان مورد استفاده قرار می گیرد در معرض خطر جدی است و استحکام خانواده ها  در حال متزلزل شدن است.

این کارشناس علوم اجتماعی مهمترین برنامه امور اجتمایی در دولت آتی را رسیدگی به بنیان و استحکام خانواده ها عنوان و تصریح کرد: عدم توجه به این مهم منجر به بالا رفتن آمار طلاق و در نهایت گسست خانواده ها را به همراه دارد، همچنین تمایل به تجرد هم بسیار کاهش می یابد.
 
وی در پایان تاکید کرد: هر نوع برنامه ریزی فرهنگی در جامعه اسلامی - ایرانی فقط در غالب تحکیم بنیان های خانواده قابل اجرا است در غیر این صورت نتیجه ای نخواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها