کد خبر: ۱۴۲۹۴۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۰۳ تير ۱۳۹۲
وزیر خارجه آمریکا که به دهلی‌نو سفر کرده است از عضویت دائم هند در شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه پاکستان تودی، جان کری وزیر خارجه آمریکا که از روز یکشنبه در سفری 3 روزه در دهلی نو به سر می‌برد، ضمن تمجید از رشد روزافزون هند از گنجاندن این کشور به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرد.

وی درباره گفت‌وگوهای استراتژیک بین واشنگتن و دهلی نو گفت: این یک دستور کار مهم جاری بین این دو کشور است و نشانگر اعتقاد شدید ما به این است که یک هند قوی به نفع آمریکا است.

کری در این پیام پنج دقیقه‌ای که از تلویزیون هند برای مردم این کشور پخش شد گفت: آمریکا نه تنها از هند به عنوان یک قدرت نوظهور استقبال می کند، بلکه به شدت حامی آن است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: به همین دلیل رئیس جمهور باراک اوباما و من از پیوستن هند به عنوان عضو دائم در یک شورای امنیت اصلاح و گسترش یافته حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد که روابط هند و آمریکا هرگز به اندازه کنونی مهم نبوده است.

امروز دوشنبه چهارمین دور گفت‌وگو های راهبردی هند و آمریکا در زمینه تجارت دو جانبه، مسایل مربوط به امنیت و دفاع و همچنین انرژی و آموزش عالی و مسائل منطقه‌ای ازجمله افغانستان با حضور وزاری خارجه آمریکا و هند آغازشده است.

روزنامه فایننشال تایمز درباره سفر جان کری نوشت: وزیر خارجه آمریکا قرار است یک قرارداد فروش تسلیحات نظامی با هند امضا کند.

هند که طی 3 سال گذشته بیش از 40 میلیارد دلار صرف تجهیزات نظامی و دفاعی خود کرده است قصد دارد به منظور نوسازی و مدرنیزاسیون ارتش، 100 میلیارد دلار دیگر تا سال 2021-2022 هزینه کند.

واشنگتن به هند به عنوان یک بازار بزرگ فروش تسلیحات نظامی خود نگاه می‌کند.

براساس این گزارش، هند قرار است میلیاردها دلار تجهیزات نظامی شامل بالگرد نظامی، خمپاره انداز، سیستمهای تسلیحاتی و سیستم‌های الکترونیکی تسلیحاتی از آمریکا بخرد.

انتظار می‌رود این قراردادها تا پایان سال 2013-2014 نهایی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها