کد خبر: ۱۴۳۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری میدان مشترک پارس جنوبی قابل تقسیم نیست، از برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی 11 ساله در توسعه این میدان مشترک خبر داد و گفت: در پارس جنوبی هر کشوری که گاز بیشتری برداشت کند، قطعا برنده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی آبادی امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به وجود تاخیرهای متعدد در راه اندازی فازهای مختلف این میدان مشترک با قطر گفت: در مراسم امروز از آخرین وضعیت ساخت و اجرای فازهای جدید پارس جنوبی و صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دبازدید می شود اما بررسی دقیق مسائل فنی و مهندسی باید با مطالعه مدارک و مستندات انجام شود.

سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه اولویت وزارت نفت تکمیل طرحهای مشترک میدان گازی پارس جنوبی در زمانبندی تعیین شده است، تصریح کرد: در مجموع پیش بینی می شود با راه اندازی فازهای مختلف این میدان مشترک گازی یک سکوی جدید برای پرش اقتصاد ایران ایجاد شود.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه باید از تمامی امکانات موجود با مشارکت بخش خصوصی، بانکها و اختصاص منابع داخلی نفت برای تامین سرمایه فازهای پارس جنوبی استفاده شود، اظهار داشت: در دولت دهم برنامه ریزی وسیعی برای تامین مالی فازهای مختلف پارس جنوبی تدوین شده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید 11 سال عقب ماندگی در توسعه و استخراج گاز از میدان پارس جنوبی جبران شود، بیان کرد: مقام معظم رهبری در بازدید از این حوزه مشترک گازی اعلام کردند این میدان مشترک قابل تقسیم نیست و هر کشور باید به صورت مشارکتی از گاز این میدان استفاده کند.

به گفته علی آبادی، هر کشوری که در میدان مشترک پارس جنوبی گاز بیشتری برداشت کند، برنده است و از این رو نظام، دولت، مجلس شورای اسلامی و در راس امور مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به توسعه این میدان مشترک دارند.

وی در ادامه از برگزاری نشست مشترک بین مقامات اوپک و اتحادیه اروپا در تیرماه امسال خبر داد و افزود: در این نشست مشترک که بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انرژی برگزار می شود هر دو طرف مسائل و مشکلات خود را مطرح می کنند.

سرپرست وزارت نفت ادامه داد: اتحادیه اروپا و اوپک دارای منافع مشترکی هستند و از این رو این مذاکرات به منظور تعامل بیشتر بین این دو گروه انجام می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها