کد خبر: ۱۴۳۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
دکتر احمدی نژاد گفت: تك تك ایرانی‌ها به همان میزانی كه مراقب جسم، فرهنگ و اقتصاد خانواده خود هستند، باید از محیط زیست نیز مراقبت كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه طرح ملی محیط یار كه در پارك پردیسان برگزار شد ، با بیان اینكه هر میزان بشر بزرگ تر و نگاهش جهانی تر شود و ارزش و حقیقت انسانی بیشتر روشن شود اهمیت محیط زیست و حفظ آن نیز والاتر خواهد شد، گفت: صیانت از محیط زیست به معنای جلوگیری از پیشرفت، ترقی و سازندگی نیست، می توان بهترین جاده ها، زیربناها و عمران و آبادانی را داشت و در عین حال به محیط زیست آسیبی زده نشود و چه بسا می توان به تعادل محیط زیست كمك هم كرد.

رییس جمهور افزود : كسانی كه در دوره ای برده داری را در دنیا راه انداخته اند و هزاران خانواده را از هم متلاشی كرده و از آنها به نفع سیر كردن هوس های خود استفاده كردند در دوره ای دیگر با استعمار و حمله به كشورها، سرزمین ، فرهنگ و جوامع انسانی را متلاشی كرده و در دوره اخیر هم با برپایی اندیشه سرمایه داری طبیعت را مورد هجوم قرار داده اند و هیچ یك از حد و مرزهای طبیعی در نظر آنها محترم نمانده است .

احمدی نژاد خاطر نشان كرد: سلطه گران برای پر كردن جیب های بی انتهای سرمایه داران فاسد و ضد بشری، همه مناسبات انسانی و از جمله مناسبات محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده و در هم كوبیدند و برای اینكه بتوانند كالاهای خود را بفروشند با برانگیختن حرص و ولع و با تبلیغات كاذب مصرف كاذب را در دنیا گسترش داده اند .

رییس جمهور بخش عمده ای از مصرف كاذب در دنیا را موجب آسیب زدن به محیط زیست دانست و اظهار داشت: سلطه گران برای اینكه بتوانند فروش بیشتری داشته باشند باید قیمت كالاهای خود را پایین بیاورند اما حاضر نیستند خطوط تولید ، فناوری و سیستم های خود را اصلاح كرده و آنها را سازگار با محیط زیست طراحی كنند.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز چند كشور معدود بیش از 50 درصدآلودگی محیط زیست و تخریب آب و هوا را انجام می دهند گفت: جالب است كه دولتمردان همین چند كشورها كه فقط ثروت و چپاول را می شناسند و طبیعت و به تبع آن انسانها را قتل عام می كنند امروز شعار حقوق بشر سر می دهند.

وی با بیان اینكه امروز همه چرخه آب و هوا در دنیا دچار اختلال شده به خشكسالی ها ، سیل ها و طوفان‌های عجیبی كه در سالهای اخیر رخ داده اشاره كرد و گفت : این حوادث همگی حاصل حرص و طمع عده ای است كه می خواهند همه بشر را قربانی زیاده خواهی های خود كنند.

رییس جمهور مقابله با اندیشه مصرف گرای افراطی را اولین گام در جهت حفاظت از محیط زیست دانست و یادآور شد : ترویج اندیشه انبیاء الهی درباره محیط زیست گام دومی است كه در این جهت باید برداشته شود چرا كه در این اندیشه حفظ بدن و حفظ محیط زیست به عنوان اموری واجب برشمرده شده و هیچ كس حق ندارد محیط پیرامونی خود را آلوده كند.

احمدی نژاد با بیان اینكه گام سوم در حفاظت از محیط زیست را مسوولیتی دانست كه ملت ایران بر دوش دارد و گفت : همان طور كه در طول تاریخ ملت ایران پرچمدار عدالت ، پاكی ، محبت و انسانیت بوده امروز هم باید پرچمدار صیانت از محیط زیست باشد.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه صیانت از طبیعت و محیط زیست یك مسوولیت همگانی است و ایرانیان باید در این زمینه نیز الگو باشند ، خاطر نشان كرد : تك تك ایرانی ها به همان میزانی كه مراقب جسم ، فرهنگ و اقتصاد خانواده خود هستند، باید از محیط زیست نیز مراقبت كنند.

احمدی نژاد افتتاح طرح محیط یار و ورود نوجوانان به كار حفاظت از طبیعت را موضوعی بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت : محیط بانان و محیط یاران فرزندان هوشمند و مصمم ایران زمین هستند و امروز اقدامات خوب ، ارزشمند و قابل تقدیری در صیانت از محیط زیست در حال انجام است و موضوع محیط زیست به موضوع اول جامعه بشری تبدیل شده است.

رییس جمهور افزود: همه صنعتگران ، تولید كنندگان ، بازرگانان و مردم باید در هر قدمی كه بر می دارند به اثرات آن كار نسبت به محیط زیست نیز توجه داشته باشند. دستگاه های فرهنگی و تبلیغی نیز باید بخش قابل توجهی از فعالیت خود را به معرفی و شناخت محیط و نحوه برخورد سالم با محیط زیست قرار دهند.

وی با بیان اینكه روح و حقیقت انسانی در بستر بدن انسان موجودیت پیدا كرده و به كمال می رسد گفت: هر گونه خللی در هر یك از بخش های این نظام و سیستم منظم و دقیق موجب اختلال ، عدم تعادل و كاركرد نامنظم بدن می شود و به محض اخلال در كاركرد بدن انسان، روح انسان دچار اختلال شده و رشد ، كمال ، آرامش و سعادت انسانی مختل می شود.

احمدی نژاد ادامه داد : روح انسان در بستر بدن انسان حیات یافته و شكوفا می شود اما تك تك انسان ها در بستر طبیعت و محیط زیست كه بین اجزاء آن نیز ارتباط منطقی و دقیق برقرار است متولد شده و رشد می كنند.

احمدی نژاد با بیان اینكه مجموعه اجزاء در محیط زیست با یك نظم دقیق و به هم پیوسته كار می كنند تا در یك بستر آرام، انسان ها متولد شده و زندگی كنند و روح انسانی شكوفا شده و سعادت و كمال در برابر انسان قرار گیرد ، گفت : اگر در این ارتباط خللی ایجاد شود بلافاصله آثارش را بر زندگی انسانی نشان می دهد زیرا همان گونه كه درون بدن یك محیط به هم پیوسته به شمار می آید طبیعت نیز یك محیط به هم پیوسته است كه اختلال در یك قسمت به سرعت آثار خود را بر همه جا می گذارد .

رییس جمهور با بیان اینكه صیانت از سلامت محیط زیست به اندازه صیانت از سلامت جسم انسان اهمیت دارد ، خاطر نشان كرد : همان طور كه تك تك انسان ها مسوول هستند تا از سلامت درونی جسم خود حفاظت كنند به همان نسبت باید از محیط زندگی انسان ها پاسداری كنند چرا كه هر آسیبی به محیط زیست در هر گوشه ای از دنیا به همه بشر منتقل می شود .

احمدی نژاد با اشاره به اینكه در تعلیمات انبیاء الهی و پیامبر اسلام(ص) دستورات بسیار دقیق ، حكیمانه و عالمانه ای برای صیانت از محیط زیست وجود دارد، تصریح كرد : در تعالیم انبیاء الهی یك شاخه درخت هم در تعادلی با محیط در حال كار كردن است و شكستن این شاخه درخت گناه به شمار آمده و حتی شكار حیوانات خارج از قاعده به منزله بر هم زدن تعادل طبیعت و شكستن بال فرشتگان است .

رییس جمهور همچنین در این مراسم با تسلیت وفات حضرت زینب(س) گفت : حضرت زینب(س) سفیر عزت و سرافرازی برای جامعه بشری بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها