کد خبر: ۱۴۳۲۸۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۰۴ تير ۱۳۹۲
رئیس‌جمهور سودان، رئیس جدید ستاد کل ارتش سودان، فرمانده نیروی هوایی و رئیس دستگاه اطلاعات نظامی این کشور را تغییر داد.

به گزارش 598،  فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در چارچوب تغییرات پس از حملات شورشیان علیه دولت سودان، امروز ارتشبد مصطفی عثمان عبید به ریاست ستاد کل ارتش سودان منصوب شد.

امروز طی مراسمی در خارطوم عصمت عبدالرحمن، رئیس سابق ستاد ارتش سودان پرچم این کشور را به ارشتبد عبید تحویل داد.

از جمله دیگر تغییرات در کادر نظامی سودان تعیین فرمانده جدید نیروی هوایی و همچنین رئیس دستگاه اطلاعات نظامی این کشور است.

یک تحلیلگر منطقه‌ای درباره عزل و نصب‌های جدید در کادر ارشد نظامی سودان گفت: به طور معمول دوره ریاست فرماندهان ارتش سودان که سه سال است در ماه مه به پایان می‌رسید اما این بار به دلیل درگیری‌های منطقه ابوکرشولا در کردفان جنوبی بین نیروهای دولتی با شورشیان این انتقال سرپرستی پست‌های نظامی به تعویق افتاده بود.

ارتش سودان پس از یک ماه درگیری با شورشیان جبهه انقلابی این شهر را  ماه گذشته از آنان بازپس گرفت.

شورشیان جبهه انقلابی در حملات خود علیه مناطق راهبردی و امن سودان شهرهای ام روابه و ابوکرشولا را به اشغال خود درآورده بودند آنها ساعتی پس از اشغال ام روابه در پی حمله نیروهای سودانی از این شهر عقب نشینی کردند اما ابوکرشولا را در اشغال خود داشتند.

تغییرات در کادر نظامی سودان در حالی صورت گرفت که در نوامبر گذشته نیز دولت خارطوم اعلام کرد که یک طرح کودتایی را خنثی کرده است.

عمر البشیر در آوریل گذشته 15 تن از افسران این کشور را پس از محاکمه به اتهام شرکت در کودتای نوامبر گذشته عفو کرد.

یک تحلیلگر نظامی سودانی نیز گفت: عمر البشیر با این تغییرات به دنبال تضمین وفاداری فرماندهان ارتش و بالا بردن قدرت این نهاد نظامی در برابر چالش‌های امنیتی این کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها