کد خبر: ۱۴۳۵۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۰۵ تير ۱۳۹۲
یک دادگاه سعودی رئیس کنونی جمعیت حقوق مدنی و سیاسی عربستان با عنوان «حسم» را به هشت سال زندان محکوم کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، دادگاه عربستان عبدالکریم الخضر را که در تاسیس جمعیت حسم مشارکت داشت و بعد از زندانی شدن دو تن از همقطارانش در ماه مارس گذشته ریاست این جمعیت را برعهده گرفت، به هشت سال زندان محکوم کرد.

دادگاه به الخضر اتهام اشاعه هرج و مرج و اخلال در امنیت و آرامش عمومی وارد کرد. این اقدام بعد از فراخوان جمعیت حسم برای برقراری نظام مشروطه سلطنتی در عربستان و برگزاری انتخابات در این کشور انجام شد.

دو همقطار الخضر به نام های علی محمد فهد القحطانی و عبدالله حمد پیش از این با اتهاماتی نظیر اشاعه هرج و مرج، اخلال در امنیت و نظم عمومی و خدشه به وجهه عربستان به 10 سال زندان محکوم شدند.

فعالان حقوق بشر گفتند: حکم صادره تاکید می کند که الخضر سه سال زندان را خواهد گذراند اما پنج سال دیگر تعزیزی خواهد بود و اگر فعالیت خود را از سربگیرد، اجرایی خواهد شد.

وی همچنین به مدت 10 سال ممنوع الخروج شده است.

جمعیت حسم بعد از صدور احکام علیه قحطانی وهمقطارش در ماه مارس گذشته، ممنوع الفعالیت شد و این جمعیت دولت سعودی را به نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و زندانی کردن فعالان سیاسی و بازداشت بدون محاکمه متهم کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها