کد خبر: ۱۴۴۰۰۳
زمان انتشار: ۰۴:۰۰     ۰۸ تير ۱۳۹۲
۳ عضو هيات مديره به جلسه امروز نمي‌روند
موضوع برکناري رويانيان از مديرعاملي پرسپوليس آنقدر پيچيده شده است که مسئولان وزارت ورزش هم فکر آن را نمي کردند که اتخاذ چنين تصميمي، اين هجمه را عليه آنها ايجاد کند.
هفته گذشته و در جريان سفر رويانيان به روسيه، از سوي هيات مديره اعلام شد که وي برکنار شده و قرار است جعفر کامبوزيا رئيس فدراسيون شطرنج به عنوان مديرعامل جديد پرسپوليس انتخاب شود. رويانيان در بازگشت به تهران در يک مصاحبه هدفدار به برخي پيشکسوتان اين باشگاه انتقاد کرد و گفت که برخي ها ماليات پيشکسوتان را بخشيده اند و به آنها وعده پست داده اند تا پشت رويانيان را خالي کنند. بعد از اين مصاحبه بود که ورق به نفع رويانيان برگشت و محمود خوردبين و علي پروين در مصاحبه هايي به انتقاد از وزارت ورزش و جوانان پرداختند و از حضور در جلسه روز شنبه هيات مديره با محمد عباسي انصراف دادند. اين اتفاق در حالي رخ داد که محمد رويانيان نيز قبلا اعلام کرده بود حاضر به حضور در نشست هيات مديره نيست.مديرعامل برکنار شده پرسپوليس که پنجشنبه شب از روسيه به ايران بازگشت، عصر ديروز ضمن تاييد اخبار فوق گفت: تا آنجايي که من مي دانم علاوه بر آقاي خوردبين و پروين که در نشست روز شنبه هيات مديره شرکت نخواهند کرد، آقاي کامبوزيا هم در اين نشست حضور نخواهد داشت.
نشست خصوصي با وزير
رويانيان در پاسخ به اين پرسش که بالاخره تکليف پرسپوليس در اين اوضاع پيچيده چه مي شود گفت: من با قدرت هستم و کارم را در پرسپوليس دنبال مي کنم. روز شنبه (امروز)هم اگر اعضاي هيات مديره در اين نشست شرکت نکنند به وزارت ورزش و جوانان خواهم رفت تا به طور مستقيم و خصوصي با وزير ورزش و جوانان صحبت کنم و حرف هايم را بزنم.
پشت پرده تغييرات پرسپوليس
اما اين پايان صحبت هاي رويانيان نبود، او روز گذشته دست به يک افشا گري زد و دلايل برکناري خودش را براي هواداران باشگاه تشريح کرد. وي گفت: «از 15 روز قبل فينال جام حذفي ، دولت من را برداشت. آنها با تشکر از زحمات من گفتند که بايد برگردم به محل خدمت خودم. 2 ماه است که بلاتکليفم. آنها از قبل مي خواستند چنين کاري را بکنند. با اين حال در اين مدت بنده يک پولي را براي استقلال و پرسپوليس از دولت گرفتم که براي خودمان دردسر شد . چون پول را به استقلالي ها دادند ولي سهم ما را نگه داشتند. آنها خواستند اين پول را به مدير جديد بدهند. ولي اميدوارم اين پول را به تيم بدهند چون اين پول حق بچه هاست. من از اول روز نقل و انتقالات تا امروز 5 ميليارد هزينه کرده ام ، بايد يک مقدار ديگر هم پول بگيريم که 30 درصد حق و قرارداد بچه ها را به آنها بدهيم. يک ماه است پول ما را نمي دهند چون تصميم شان اين است که اين پول در دست مدير بعدي باشد.» او ادامه داد:«يکي از مقامات عالي رتبه کشور به يکي از آقايان قول داده که سرپرستي پرسپوليس را به او بدهد و اين حرف هايي که امروز مي شنويم از همان قول‌ها ناشي مي شود. بابا مگر اين پست ها چقدر ارزش دارد؟با دو‌زار منصوب شديم ، با 2 زار هم رفتني مي شويم.»
حمايت دايي از رويانيان
پس از اين صحبت ها بود که سرمربي پرسپوليس هم به حمايت از رويانيان پرداخت و گفت: اگر رويانيان برکنار شود تصميم ديگري مي گيرم. من با يک مديرعامل ديگر صحبت کردم و تا بخواهم با مديرعامل جديد آشنا شوم، زمان مي‌برد که اين زمان نه به نفع من است و نه به نفع پرسپوليس. دايي ادامه داد: در اين خصوص بايد رئيس‌جمهور منتخب مردم تصميم‌گيري کند. ما اگر مي‌گوييم پرسپوليس و استقلال مردمي هستند بايد اجازه دهيم کسي که مردم او را به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب کردند در اين خصوص تصميم‌گيري کند. با صحبت هاي دايي و موضع گيري پيشکسوتان باشگاه پرسپوليس حالا شرايط کمي تغيير کرده است. در اين ميان نکته جالب توجه سکوت وزارت ورزش و جوانان بوده است. آنها ترجيح دادند در قبال صحبت هاي رويانيان سکوت اختيار کنند و تصميم گيري را به هيات مديره باشگاه واگذار کنند؛ هيات مديره اي که مشخص نيست جلسه تعيين کننده اش در چه زماني برگزار مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها