کد خبر: ۱۴۵۱۲۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۱ تير ۱۳۹۲
نگاه انتفاعي و درآمدزایی با عرصه فرهنگ همچنان ادامه دارد:
تصاويري كه از مهمانداران هواپيماي پرسپوليس در رسانه‌ها منتشر شده چيز ديگري را به ذهن متبادر مي‌كرد و انسان را بيشتر به ياد شوهاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي و مانكن‌هاي خياباني مي‌انداخت تا يك تاكتيك اقتصادي پيشرونده براي توسعه باشگاه!! هرچند اين رويه الگو برداري غربي است كه مي‌تواند زمينه‌ساز نسبتا خوبي هم براي اجرايي كردن پروسه ناتمام خصوصي‌سازي باشد اما يادمان نرود كه دركجا هستيم و چه فرهنگ و ارزش‌هايي براي ما معتبرهستند قرار نيست عينا متشابه وخط به خط غربي‌ها شويم.
سرویس فرهنگی پایگاه 598 - معصومه طاهری/  چند روز پيش خبر هواپيماي اختصاص باشگاه پرسپوليس موضوع داغ محافل ورزشي و رسانه‌اي شده بود؛ ماجرا از اين قرار است كه شرکت هلدینگ سورینت و هواپیمای قشم ایر براي تبليغ و معرفي خود، ‌اسپانسر يكي از ابر باشگاه‌هاي فوتبال ايران شدند حركتي كه در ظاهر امر اتفاق بدي نيست زيرا با اقدامي دو جانبه از سوي طرفين قرارداد، هم بارسنگيني از دوش دولت برداشته مي‌شود و هم اين شركت‌ها بيشتر معرفي و شناسانده مي‌شوند.

رويانيان نيز در جايي گفته است این اقدام در راستای درآمدزایی برای باشگاه و ارايه خدمات ویژه به هواداران همچنین ورزشکاران پرسپولیس انجام شده است، اما تصاويري كه از مهمانداران هواپيماي پرسپوليس در رسانه‌ها منتشر شده چيز ديگري را به ذهن متبادر مي‌كرد و انسان را بيشتر به ياد شوهاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي و مانكن‌هاي خياباني مي‌انداخت تا يك تاكتيك اقتصادي پيشرونده براي توسعه باشگاه!! هرچند اين رويه الگو برداري غربي است كه مي‌تواند زمينه‌ساز نسبتا خوبي هم براي اجرايي كردن پروسه ناتمام خصوصي‌سازي باشد اما يادمان نرود كه دركجا هستيم و چه فرهنگ و ارزش‌هايي براي ما معتبرهستند قرار نيست عينا متشابه وخط به خط غربي‌ها شويم.



باشگاهي كه با حواشی بسیاری روبرو می باشد چرا بايد براي بازيكن‌ها و هواداران جوان و اغلب مجرد كه هيجان بازي و مسابقات را دارند در هواپيماي اختصاصي از دختران جوان  به عنوان مهمانداران آن استفاده  كند بدون اين‌ كه مسئولان باشگاه اعتراضي كنند و آن را انعكاس بدهند؟!

چرا ناخواسته زمينه حريم‌شكني‌ها را ايجاد مي‌كنيم و بعد به دنبال مقصر و معلول‌ها هستيم؟! قطعا وقتي چنين فضاها سازي‌هايي ايجاد مي‌شود هر چقدر هم برنامه‌ريزي ورزشي هدفمند وجود داشته باشد و هزينه‌هايي هم صورت بگيرد بازهم نتايج خوبي به بارنخواهد داشت. چرا بستر ارزش‌زدايي و ابتذال را فراهم مي‌كنيم؟! همه مي‌دانيم كه رنگ قرمز رنگ تهييج و برانگيختن هيجانات جنسي است معنا و مفهوم خاص به خودش را دارد و حالا قرار است تا خانم‌هاي جوان مهماندار هواپيماي پرسپوليس با پوشش و آرايش قرمز خدمت‌رساني ‌كنند!!

استفاده از مهمانداران زن براي هواپيمايي كه مسافرانش همه مردان جوان هستند كاري منافي عرف و مصداق بارز نهي از منكر است  البته در چنين اموري از ستاد امر به معروف و نهي ازمنكر توقع بيشتري مي‌رود؛ چرا كه اگر چنين رويه‌اي در باشگاه پرسپوليس كه هواداران زيادي هم دارد و ورزشكاران آن گروه مرجع نوجوانان و جوانان بسياري محسوب مي‌گردد، اجرايي شود بايد با كمال تاسف گفت آقايان در ستاد امر به معروف ونهي ازمنكر تنها با مردم عادي كه معلول وقايع هستند سروكار دارند و ازالگوهاي ارايه شده در جامعه غفلت كرده‌اند.

مگر قرار نيست تا سبك زندگي  و المان‌هايي كه حضرت آقا سال گذشته در خراسان جنوبي بيان فرمودند عملياتي و اجرايي شود؟! پس لطفا حرف و عمل را يكي كنيم و تنها در حرف و سخنراني و بورشور به آن نپردازيم قرار نيست هر چيزي كه در غرب عرف و رايج است اينجا هم عينا تكرار شود اصلا چه لزومي دارد در هواپيمايي كه مسافران آن هيجان فوتبال را دارند وهمه مردان جوان، مشهور و اغلب مجرد هستند از مهمانداران زن و دختران جوان استفاده شود كه اين چنين عكس‌هاي‌شان در فضاي رسانه‌ها منتشر شده است؟! درحالي كه مهمانداران مرد هم داريم  و مي‌توان در فضاي سالم بابخش خصوصي مرتبط بود بدون اين‌كه حاشيه‌سازي هم وجود داشته باشد.

آياخود مسئولان باشگاه خواسته و ناخواسته درحاشيه آفريني باشگاه و فوتبال ايران سهيم هستند؟! در جامعه اسلامي از باشگاه‌هاي ورزشي،‌ ورزشكاران و مديران ورزشي توقع مي‌رود تا در راستاي فرهنگ‌سازي ایرانی اسلامی گام بردارند و سيل جمعيت علاقه‌مند وهوادار را در اين مسير هدايت كنند كه متاسفانه  كمتر شاهد اين مساله  هستيم  اما با اين وجود حداقل انتظار داريم تا برخلاف عرف و شرع حركت نكنند و فرهنگ ديني و ملي ما را دست مايه  درآمدزايي و نگاه انتفاعي قرار ندهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جالب بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۸
۱۱
مارو با این فرهنگ و ارزشهاتون درست کردید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۱
۱۴
حرفهاي شما كاملا درست است و من نيز با شما موافق هستم. تنها مطلبي كه باقي مي‌ماند اين است كه آقا در سفر به خراسان شمالي مطالبي را در مورد سبك زندگي بيان فرمودند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۳
۴۶
دیگه شما نویسنده ها هم شورشو درآوردید
پاسخ
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۶
۳
ميخواين با سرويس سرويس بدن من زياد با هواژيما ميرم اينور و اونور خداييش اينا خيلي با حجاب تر از اونان.
پاسخ
salia
THAILAND
۱۱:۰۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۱۶
۳۹
حرف مفت نزن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۲
۴۳
مگه همه مثل شما بی جنبه هستند ؟ کل این اراجیف رو نوشتی که بگی بازیکنان شهوتران هستند ؟ !!!!!!!!!!!!! کافر همه را به کیش خود پندارد
پاسخ
تسنیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۴۱
۳۴
واقعا متاسفم به خاطر همچین خانم هایی که شدن ویترین!!!!!!!
پاسخ
فائزه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۱
۳۳
همش حسودي
پاسخ
مريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۱
۵
واي حداي من!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۶
۴۰
این چرت و پرتا چیه ؟!
واقعا اگر خفه بشید کسی نمیگه لالید ها
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۴۰
۵۴
مانکن مادرته چرا به دختر مردم تهمت میزنی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۴۸
۴۳
برای آقای رویانیان و مسولین باشگاه پرسپولیس بسیار متأسفم که این چنین ارزش های اسلام را زیر پا می گذارند.
هر چه زودتر دست از این کار قبیح بکشند و از ملت عذرخواهی کنند.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۵
۳۹
واقعا براتون متاصفم که انقد دیدتون منفیه
پاسخ
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۳
۲۹
ای بابا حجاب و پوشش کیلویی چند،بگذارید مردم خوش باشند نه خوب ، ایمان و معرفت بفروشند و کاغذ چرکین بستانند پول در بیارند، کی به این حرفها اهمیت می دهد تو اروپا دخترها از این هم قشنگ تر هستند مگه فوتبالی های ما از اروپا تقلید نمی کنند.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۴
۳۹
ماتاسفم براتون مگه تیپشون چه اشکالی داره اخه تا به کی تحجر
پاسخ
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۱۴
۶
خود فوتبال از لوازم سبک زندگی غربیه-حواشی و این طور اتفاقها هم ازش توقع میره و چیز غیرقابل تصوری نیست. این بختک فوتبال خطرش بمراتب از بدحجابی و ماهواره بیشتر و عمیقتره-یه بررسی بکنید ببینید چرا آمریکا به این ورزش زیاد اهمیت نمیده.چرا نمیگذاره فوتبال امریکایی در جهان گسترش پیدا کنه!...
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۶
۳۱
سلام بر شهیدان
آقای رویانیان جواب همسنگرهای شهیدت روچی میخای بدی

شهداشرمنده ایم
پاسخ
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۳۰
۲۶
من خودم پرسپولسی خستم اما اخر بی غیرتی اگر از این خانم ها استفاده کنیم اقای رویانیان که ادعای میکنی مه پشتیبان رهبری هستی پس سخنان اقا یادت رفت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۵
۱۹
اینا محجبه هستند بدبختا او فوتبالیستا هم زن و بچه دارند واسترس بازی دارند افکار رمانتیک که ندارن برن تو خط و خال چهار تا مهماندار ساده بدبخت تیپ زدن محض ابرو /فکر بد نکنید.
پاسخ
وا مصیبتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۲
۲۱
۲۴
بد بخت ما که طرفدار چه تیمی هستیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۲۹
۱۷
شما به جای اینکه از هواپیما و مهمانداران این هواپیما ایراد بگیرین اول یه فکری بحال قوه تفکر خود بکنید که اینچنین سر مساله ای که کسی زیاد به آن توجه نمی کند جو سازی نکنید . اولا از لحاط پوششی به هیچ عنوان نمیشه که ایرادی به این مهمانداران گرفت و ثانیا اگر شما با دیدن اینها قوه جنسیتون تحریک شده و دچار هیجانات جنسی می شوید این مشکل از شماست و عدم کنترل حس جنسیتون پس هواداران و مردم رو مثل خودتون نپندارید . اگه شما با دیدن اینچنین چیزها تحریک میشوید باید یه فکری برای رفع این مشکل و بهبود در ضمینه اخلاقی کنید و دلیل نمیشه که ابن رو مشکلی عمومی بدانید . واقعا آدمی که با این چیز تحریک حنسی بشه قطعا یه بیمار هستش . بازم تاکید می کنم شما مدعی العموم نیستید و نباید از جانب همه مردم صحبت کنید (امیدوارم جسارت درج نظر رو داشته باشید که البته بعید می دانم)
پاسخ
چیزه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۲
حالا شما از دله تمامه طرفداران خبر دارید
پونه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۲۴
۱۵
من به عنوان یک طرفدار شدیدا قرمز بسیار برای مسولان وبازیکنانی که این شرایط را دیدند و اعتراض نکردند متاسفم البته زیاد عجیب نیست چون همسر و اطرافیان اغلب بازیکنان حجابی بهتر از انها ندارند!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۱۸
۱۳
از رویانیان بعید بود . خیلی بعید بود .
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۱۴
۲۴
ای کسی که این مطلب رو نوشتی و ای کسی که داری این سایت تندرو و متحجر رد اداره میکنی باید بگم از دست مضخرفاتی که میگی خسته شدم واقعا آدمای تندرو و متحجر و ماقبل حجری هستید خوب شد امثال شما تقسیم کننده بهشت و جهنم نیستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۱۶
۱۷
این خانم ها آمدند کار کنند یا با عشوه گری هایشان بازار گرمی کنند و پول در بیارند فکر نکنم تو یک کشور اسلامی که آقای رویانیان بهتر آشنا با مسائل اسلام هستند این فرم و شکل درست باشد
پاسخ
جواد استقلالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۱۲
۱۳
چند نکته:
1-اسپانسر شدن و تلاش برای تبلیغ و از طرفی تلاش برای درآمد زایی امری پسندیده است.
2-پرسپولیس را چه به این کارها؟؟؟؟
3-آقای نویسنده کمی عمیق تر فکر کن. همه جای ایران و جهان از مهمانداران زن برای این منظور استفاده می شود. بفرمایید که پسران مجرد هواپیما سوار بشوند یا نه؟ با این تحلیل ها به شعور دینی جوانان مسلمان و اصل دین توهین نکنید. مگر نشنیده اید که می گویند کافر همه را به کیش خود پندارد؟
پاسخ
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۱۵
۱۱
نمیدونم این خانمی که این مطلب را نوشتن چه اعتقاداتی دارن ولی هیچ کجای دین ما نگفته که خانها حق زندگی ندارن.در ضمن خانم خبرنگار؟؟؟؟هوادار مجرد پرسپولیس مگه قراره با چارتر پرسپولیس مسافرت کنه که شما از پوشش مهمانداران خورده میگیرید.خواهشن خود زنی نکنید
پاسخ
محمدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۲۰
۱۰
احسنت.
من میگم باید این موارد رو با قاطعیت دنبال کرد و مانع شد.
اینها اولین خط قرمزهایی هستن که می تونن در مقوله سبک زندگی رعایت بشن و رعایت اونها راه رو برای جا افتادن سبک زندگی ایرانی-اسلامی باز میکنه.
اگه مرتب کوتاه بیاییم و اجازه بدیم مدیران ما این مقوله ها رو به شوخی بگیرن بحث سبک زندگی در عمل به هیچ جا نمی رسه.
از بروبچه های 598 تشکر می کنم و خواهش می کنم به شکل نمادین هم که شده این مورد رو دنبال کنید تا مشکل رفع بشه.
این دیگه چیزی نیست که نیاز به بحث و جدل نظری داشته باشه. یعنی فکر نمی کنم کسی شبهه ای در این مورد داشته باشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۲
۳۰
۱۲
استفاده از زنان به عنوان مهماندار آن هم برای مردان جوان مصداق بارز بازگشت به دوران جاهلیت آن هم از نوع عربی آن است.حال که مدیران به این امر واقف نیستندبهتراست حداقل زنان ارزش ومنزلت خود را بیش از این خدشه دار نکنند.
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۲
۱۵
۱۶
واقعا متاسفم برا این طرز فکرتون که مثل افرار 1400 سال پیش میاندیشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها