کد خبر: ۱۴۵۸۹۵
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۱۲ تير ۱۳۹۲
احمدی‌نژاد افزود: روزی کسی گوشه روزنامه‌ای اسم و شماره خود را نوشته و به رییس جمهور می‌دهد آیا باید آن را دور انداخت یا باید با او تماس گرفت و کار او را پرسید.
رییس جمهور در ادامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: نسبت هزینه 10 درصد بالاترین درآمد کشور به 10 درصد پایین‌ترین درآمد کشور در سال 84 از 13/94 امروز به 91/ 9 رسیده است که این اتفاق برای اولین بار افتاده که این عدد به زیر 10 برسد. البته این مطلوب نیست و باید به زیر 5 برسد. همین نسبت در روستاها از 12/74 به 8/81 رسیده و این اتفاق بزرگی است، یعنی فاصله طبقاتی کاهش یافته که به معنای عدالت است.

وی ادامه داد: ضریب جینی در شهرها از 0/4023 در سال 84 به 0/3575 در سال 91 رسیده است و در روستاها نیز به 0/335 رسیده است یعنی هدف برنامه همین الان محقق شده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که برخی فکر می‌کردند با توجه به مشکلات اقتصادی ضریب جینی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: ضریب جینی کاهش پیدا کرد و هدفمندی و کارها در روستاها و درآمد کشاورزان ضریب جینی را کاهش داده است.

رییس جمهور با اشاره به این‌که در زمینه شاخص انسانی هم در طبقه‌بندی جهانی رتبه 94 داشتیم که به 76 رسیده است گفت: قبلا در طبقه متوسط بودیم و الان در طبقه بالا هستیم و اگر گام دیگری برداریم، به طبقه خیلی بالا خواهیم رسید.

وی افزود: از طرفی ضریب جینی‌مان کاهش یافت و نسبت هزینه دهک درآمدی بالا به پایین کاهش یافته است و از طرف دیگر درآمد سرانه جهش یافته است، یعنی رفاه عمومی بالا رفته است.

احمدی‌نژاد افزود: وقتی به سمت عدالت حرکت می‌کنیم، احساس امید و خودباوری به وجود می‌آید و امروز می‌بینیم بچه مدرسه روستایی این باور را دارد که می‌تواند به بالاترین مقامات در کشور برسد و برایش آرزوی خیالی نیست و محکم می‌گوید می‌خواهم وزیر و رییس جمهور بشوم، در حالی که قبلا حداکثر می‌گفت می‌خواهم معلم بشوم. البته مقام معظم خیلی بالاست و فعلا در مورد مقام بحث نمی‌کنیم، بلکه به خودباوری در افراد می‌پردازیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که وقتی دولت همه جا حضور دارد و هیچ جای کشور از حضور دولت خالی نیست و همه حس می‌کنند دولت کنارشان است و پشتیبان آنهاست، امید به وجود می‌آید ، گفت: هنوز تا عدالت فاصله زیاد است و اصل عدالت را باید عدالت‌گر اصلی بیاید و پیاده کند، اما همین که حرف آن زده می‌شود و پای آن می‌ایستیم، حتی اگر نیم‌متر جلو برویم و یا حتی به دلیل وجود موانع نتوانیم جلو برویم، اما همین که برای عدالت پافشاری می‌کنیم، احساس خودباوری و امید می‌آورد.

رییس جمهور با بیان این‌که امروز هرجای ایران برویم، نشاط و امید وجود دارد، تصریح کرد: نشاط و امید در بین روستاییان ما که فاضل‌ترین، باصفاترین و مفیدترین افراد برای کشور هستند، وجود دارد.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که عدالت برکت هم می‌آورد، خاطرنشان کرد: ما منابع‌مان بیشتر نشد، اما محصولمان خیلی بیشتر شد.

احمدی‌نژاد در جواب سوالی در مورد خدمت‌رسانی این دولت در مقایسه با دولت‌های گذشته گفت: باید به فلسفه و ضرورت خدمت‌رسانی پرداخت و من این سوال را مطرح می‌کنم که وظیفه حکومت چیست، چون مسوول و وزیر که ملت آنها را برگزیده‌اند و مسوولیت اداره کشور را به آنها داده‌اند، مسوولیت خدمت‌گذاری دارند.

وی افزود: در تاریخ و دنیا بوده است و در گذشته ایران هم وجود داشته است و الان هم دیده می‌شود که عده‌ای وقتی در مناصب قرار می‌گیرند، این احساس را می‌کنند که برتر از مردم و حاکم بر مردم هستند که این باید معکوس شود، چون حاکم، مردم هستند و مسوولان خادم مردم هستند و همین حس که به وجود بیاید، صحنه بسیار عوض می‌شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: وقتی فردی خود را بالاتر از مردم بداند، یک قدم که بردارد، خود را طلبکار می‌داند، اما اگر خود را خادم بداند، اگر صد قدم بردارد، باز هم احساس بدهکاری می‌کند.

وی با بیان این‌که این دولت توانست در برانگیختن حس خادم بودن در مسوولان تا حدود زیادی موفق باشد، تصریح کرد: در گذشته خیلی سنت‌ها، آداب و رسوم اداری و اشرافیت دولتی شکل گرفته بود که مخالف خدمت‌گزاری است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که نوکری برای مردم افتخار ماست، اظهار کرد: ما تلاش کردیم روحیه خدمت‌گزاری را به سیستم اداری کشور برگردانیم و کسی به مردم فخر نفروشد.

وی افزود: وقتی در خیابان راه می‌رویم و یک نفر دست بلند می‌کند باید بایستیم یا برویم؟ شاید بخواهد حرفی بزند یا نامه بدهد پس اگر فکر کنیم حاکم بر مردم هستیم، می‌رویم، اما اگر احساس کنیم خادم مردم هستیم، می‌ایستیم.

احمدی‌نژاد افزود: روزی کسی گوشه روزنامه‌ای اسم و شماره خود را نوشته و به رییس جمهور می‌دهد آیا باید آن را دور انداخت یا باید با او تماس گرفت و کار او را پرسید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که تا حدود زیادی توانستیم روحیه خدمت‌گزاری به ساختار اداری کشور برگردانیم، خاطرنشان کرد: درها باز شد و ارتباطات برقرار شد و دولت با خدماتش برای مردم تعریف شد، نه با ماشین‌های گرانقیمت، تبلیغات و اتاق‌های پرزرق و برقش.

رییس جمهور گفت: بارها در بین تمام مدیران در تمام استان‌ها گفته‌ام همانقدر مدیر هستید که خادم باشید و همانقدر وزیر هستید که به مردم خدمت کنید، در غیراینصورت یک اسم را روی هرچیزی می‌توان گذاشت و می‌توان یک سیب‌زمینی را گذاشت و به آن گفت رییس جمهور.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها