کد خبر: ۱۴۵۸۹۶
زمان انتشار: ۲۳:۱۰     ۱۲ تير ۱۳۹۲
احمدی‌نژاد با اشاره به کاهش ارزش دلار اظهار کرد: پنج سال پیش که در اجلاس سران اوپک شرکت کردیم قیمت نفت 80 دلار بود و پادشاه عربستان در این اجلاس گفت قیمت نفت در زمان کنونی معادل قیمت نفت در 1360 ما یعنی 32 سال پیش است.
احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود در شبکه یک سیما گفت: دولت،‌ دولت پاکی بود و با تمام وجود در خدمت مردم قرار داشت.

رییس‌جمهور ادامه داد: برخی اوقات شرمنده همکارانم می‌شدم که مدت طولانی فعالیت می‌کردند، فشارها و جلسات زیادی بود، کارها سنگین و توقعات نیز سنگین بود.

وی به اهمیت خدمت به مردم اشاره کرد و با بیان اینکه "ما تلاش کردیم که دغدغه مردم و دولت یکی شود"، اظهار کرد: ‌البته این به معنا نیست که دولت نگاه کلان و یا برنامه‌ریزی نداشت ولی غم و شادی مردم، غم و شادی دولت نیز بود و برایش این مسائل مهم بود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "ما وقتی احساس نوکری می‌کنیم و اینکه آمده‌ایم به مردم خدمت کنیم دیگر این ذهنیت وجود ندارد که از فرصت‌ها برای مال‌اندوزی استفاده کنیم"، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و فرصتی که برای خدمتگزاری پیش آمده فرصتی نیست که بخواهیم چیزی برای خودمان برداریم. وقتی نگاه این باشد که برای خدمتگزاری به مردم آمده‌ایم، کارهای فراوانی نیز انجام می‌شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با رد برخی اظهارات مبنی بر اینکه درآمدهای دولت بویژه در بخش درآمدهای نفتی نسبت به سال‌های قبل بسیار بیشتر بوده است، اظهار کرد: درآمدهای دولت بیشتر نشده است. آنها برای این سخن خود این استدلال را می‌آورند که درآمد نفتی بیشتر شده است در حالیکه توجه نمی‌شود که قیمت نفت به طور واقعی در اقتصاد دنیا بالا نرفته است و ارزش دلار سقوط کرده و اینگونه قیمت نفت بالا رفته است.

وی با بیان اینکه "مصرف ارزی ما بیشتر شده ولی واردات کالای ما به لحاظ وزنی بیشتر نشده است"، ادامه داد: کارهایی که در دولت انجام شده بسیار زیاد است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به نقش طلا و قیمت آن در معادلات اقتصادی و با تاکید بر اینکه "طلا یک کالای ثابت است که هر چیزی با آن سنجیده می‌شود"، گفت: زمانی که ما بر روی کار آمدیم هر انس طلا 290 دلار بود که البته ما زرنگی کردیم و مقدار زیادی طلا خریدیم و الان شاهد بودیم که قیمت هر انس طلا حتی به دو هزار دلار نیز رسید.

احمدی‌نژاد با اشاره به کاهش ارزش دلار اظهار کرد: پنج سال پیش که در اجلاس سران اوپک شرکت کردیم قیمت نفت 80 دلار بود و پادشاه عربستان در این اجلاس گفت قیمت نفت در زمان کنونی معادل قیمت نفت در 1360 ما یعنی 32 سال پیش است.

وی همچنین به برخی تحلیل‌ها در مورد چند برابر بودن افزایش درآمد دولت از درآمدهای نفتی در طول این سال‌ها نسبت به سال‌های قبل را تحلیل‌های ساده‌انگارانه‌ای از اقتصاد عنوان کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها