کد خبر: ۱۴۵۹۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۳ تير ۱۳۹۲
دبیر کل حزب مردم‌سالاری ‌گفت: ‌با صراحت می‌گوییم که در ‌انتخابات ریاست جمهوری ‌هیچگونه تقلب و ‌تخلفی صورت نگرفت‌.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان مصطفی کواکبیان چهارشنبه شب در همایش مردم‌سالاری ‌در تالار خانه کارگر اصفهان ‌با انتقاد از ناقص بودن قوانین کشوری برای بیان شرایط لازم ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: در طول سال‌های قبل با وجود تذکرات کارشناسان متعدد کم توجهی زیادی نسبت به این موضوع شده است

وی عنوان کرد: روند انتخابات برای اصلاح‌طلبان از سال 88 تا 92 به گونه‌ای پیش رفته است که با صراحت می‌گوییم که در این انتخابات نه هیچگونه تقلب و نه تخلفی صورت گرفته است.

کواکبیان تصریح کرد: نواقص قوانین در امور انتخابات و تبلیغات نامزدها بسیار زیاد است و باید اصلاح و تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه اصل مشارکت حداکثری اصلاح طلبان در عرصه سیاسی و پای صندوق‌های رای امری بود که همواره حزب مردم سالاری بیان می‌کرد و مسئله بعدی که این حزب مکرر بر آن نظر داشت و فریاد می‌زد اجماع اصلاح طلبان بر یک نفر بود.

دبیر کل حزب مردم سالاری ابراز داشت: اصلاح طلبان با تاکید بر این دو امر ذکر شده امروز به پیروزی بزرگ خود رسیده‌اند و در اینجا باید از فداکاری آقای دکتر عارف به منظور کناره گیری به موقعشان در انتخابات به نفع اجماع اصلاح طلبان هم تشکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین هدف حزب مردم سالاری در دوران انتخابات تغییر منش و خطمشی وضعیت فعلی کشور بود و سپس با حمایت از یک دولت اعتدال‌گرا یا نه و کامل به دنبال رفع نواقص و رفع بداخلاقی‌های موجود در جامعه است.

کواکبیان بیان کرد: الگوی خودم را در امر کار حزبی و تشکیلاتی، شهید بهشتی می‌دانم و با تبعیت از منش و تفکر این شهید بزرگوار ادامه خواهم داد و آقای حسن روحانی هم می‌دانم که در همین مسیر تشکیلات قدم برمی دارد.

وی اظهار داشت: گفتمان اعتدال گرایی گفتمانی است که پیروز شد و هر فردی اصلاح طلب و یا اصولگرایی واقعی و حقیقی است که اعتدال گرا باشد و در صورت افراطی بودن آن فرد، نه اصلاح طلب و نه اصول گرای واقعی است.

دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه افزود: اصلاح‌طلب و اصولگرای واقعی اعتدال‌گرا است و اعتدال‌گرایی یعنی قانون مداری و پیروزی اعتدال گرایی یعنی پیروزی قانون مداری و این به معنای نه گفتن بزرگ به بی قانونی‌های گذشته است.

وی بیان داشت: مردم و جامعه باید توقعات و مطالبات خود را در حد مقدورات و امکانات کشور داشته باشند و از هرگونه افراطی گری و تندروی در امر مطالبه گری از دولت بپرهیزند.

کواکبیان گفت: چنانچه دولت آتی حسن روحانی نتواند نسبت به وعده‌های تبلیغاتی خود و حل مشکلات اقتصادی کشور راه حل‌هایی مناسب ارائه دهد، مردم به طور قطع با رای چهار سال آینده خود قاطعانه جواب خواهند داد، و همه ما باید بدانیم که مردم باکسی یا جناح و حزبی عقد اخوت نبسته‌اند.

وی در پایان دلایل پیروزی حسن روحانی را چند عامل دانست و بیان کرد: اولین دلیل این پیروزی روش و منش و سابقه خوب اعتدال گونه خود حسن روحانی است و دومین دلیل اتحاد خوب بین اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در انتخابات بود.

دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه به این موارد اشاره کرد و گفت: خواست مردم و جامعه برای تغییر وضعیت فعلی و اعتراض به سیاست‌های دولت فعلی از دلایل دیگر است و دلیل مهم‌تر، رهنمودهای به جا و صحیح رهبر معظم انقلاب در دوران انتخابات است که در تحقق پیروزی حسن روحانی بسیار تاثیر‌گذار بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها