کد خبر: ۱۴۵۹۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۳ تير ۱۳۹۲
یکی از مراجع تقلید گفت: باید در سیاست خارجی رویکرد تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم هدف جمهوری اسلامی صلح دوستی با کشورها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سخنانی با اشاره به اینکه مأموریت حساس و مهمی به شما سپرده شده است، گفت: امیدواریم خیر مردم را در نظر گرفته و برای حل مشکل گرانی و دیگر مسائل به وجود آمده در کشور تلاش لازم را داشته باشید.

وی با بیان اینکه مقاصد اساسی اسلام باید هدف اصلی شما باشد، تصریح کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های خود این اصل را مدنظر قرار داده و به گونه‌ای عمل کنید که عزت اسلام و مسلمین متبلور شود.

این مرجع تقلید توجه به عقلانیت در دولت را مهم و اساسی دانست و بیان داشت: مسئولان و مدیران در دولت شما باید در این راستا حرکت کنند.

وی ادامه داد: دنیا در وضعیت نابسامانی قرار دارد  و عقلانیت می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

صافی‌گلپایگانی ضرورت بهره‌گیری از افراد بصیر و آگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید همه در راستای تقویت دین و اهداف نظام حرکت کنند.

وی با اشاره به بروز مشکلات در کشورهای اسلامی تصریح کرد: امروز شیعه‌کشی و مسلمان‌کشی رواج یافته و باید با تعامل و مدیریت جلوی این مشکلات را گرفت.

استاد حوزه علمیه قم بروز مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داد و افزود: دولت باید بتواند وضعیت اشتغال و معیشت را سامان دهد.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائلی در زمینه زن یا مردن بودن رئیس جمهور تأکید کرد: نباید در مسائل اسلامی تنزل کرده و به خاطر مشکلات کوتاه بیاییم و باید مراقب بود حدود دین رعایت شود.

صافی‌گلپایگانی عظمت اسلام و مسلمین را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تقویت فرهنگ دین و اسلام دغدغه شما باشد.

وی یادآور شد: در سیاست خارجی باید رویکرد تعامل و گفت‌وگو را در پیش بگیریم و نباید با دیگر کشورها دعوا داشته باشیم هدف جمهوری اسلامی حفظ صلح و دوستی با دیگر کشورها است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها