کد خبر: ۱۴۶۱۵۴
زمان انتشار: ۰۳:۱۳     ۱۴ تير ۱۳۹۲
رئیس جمهور منتخب امروز برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) و دیدار با مراجع تقلید و علما به قم سفر کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی برای دیدار با علما و مراجع وارد قم شد. وی در بدو ورود با حضور در حرم حضرت معصومه(س) بارگاه ایشان را زیارت کرد.
 
رئیس جمهور منتخب پس از زیارت به دیدار مراجع عظام قم رفت.
 
آیت الله مکارم شیرازی: تورم مشکل مهم مردم است/ به مسائلی فرهنگی اهمیت داده شود/ حوزه‌های علمیه و مراکز تبلیغی تقویت شوند
 
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام  روحانی با تبریک انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب ملت بزرگوار ایران،‌ اظهار کرد: ما معتقدیم این انتخابات یک عنایت الهی بود؛ من ختم امن یجیب می‌گرفتم که این انتخابات را به سلامت بگذرانیم و به برکت دعاهای مردم خداوند این انتخابات را به نحو احسن هدایت فرمود به نحوی که قطره خونی از دماغ کسی ریخته نشد.
 
وی سلامت انتخابات را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به این که همه گفتند که انتخابات در سلامت برگزار شد،گفت: حتی خارجی‌ها هم به سلامت انتخابات اذعان کردند و در داخل نیز درباره این انتخابات تشکیک و تردید نشد؛ در تمام کشور بحمدالله تنشی سر صندوق‌ها پیدا نشد این هم جزو عنایات الهی بود.
 
معظم له با بیان توصیه‌هایی به رئیس جمهور منتخب، مساله تورم را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرد: تورم مشکل مهم مردم است و سه سرچشمه دارد، یکی تحریم‌های خارجی است، دیگری سوء تدبیرها بود که در آن هم شک نداریم، سومین عامل بی انصافی بعضی از کسبه و تجار است که متاسفانه با ارز مرجع جنس وارد کردند و به ارز آزاد به مردم فروختند در حالی که چنین درآمدی کسب حرام است و باید آموزش‌های فرهنگی لازم از طریق رسانه‌ها و حوزه‌های علمیه در این راستا صورت گیرد تا چنین بی انصافی‌هایی در حق ملت صورت نگیرد.
 

وی نکته‌ای را نیز درباره مساله یارانه‌ها بیان و تاکید کرد: چه دلیلی دارد به 70 میلیون نفر یارانه بدهیم، یارانه‌ها برای 30 الی 40 درصد مردم است؛ اگر به متمکنان ندهیم و به اینها اضافه شود وضع آنها بهتر می‌شود بدون اینکه هیچ تورم تازه‌ای اضافه بشود، منتهی این کار آسانی نیست ولی باید انجام شود که آنهایی که نیاز ندارند نگیرند.
 
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بعضی از مسئولان می‌گفتند ما عدالت را رعایت کردیم، در حالی که باید توجه داشت عدالت این نیست که فردی که همه چیز دارد یارانه بگیرد و آنکه هیچ چیز ندارد مساوی با آن باشد، این چه عدالتی است؟ عدالت آن است که از آنها بگیرد و به اینها بدهد؛‌ به گونه‌ای برنامه ریزی شود که یارانه‌ها به مسیر صحیح سوق داده شود.
 
وی در ادامه به اهمیت مسائل فرهنگی اشاره کرده و با بیان این که در این 8 سال بی مهری‌هایی به مسائل فرهنگی اسلامی شد، یادآورشد: می‌خواستند اوهامی را جانشین عقاید اسلامی بکنند که موفق نشدند و بر اساس آن اوهام بقیه چیزها را سست گرفتند و اهمیت ندادند.
 
آیت الله مکارم شیرازی متذکر شد: مواد مخدر و آمار طلاق بالا رفته، آمار ازدواج پایین آمده، بدحجابی‌ها را همه می‌بینند؛ هر وقت هم خواستند اقدامی بکنند متاسفانه عده‌ای نه تنها سکوت نکردند بلکه کارشکنی هم کردند و این مساله سبب شد که مسائل فرهنگی رها شود و حتی این امور را به دست متولیان هم ندادند.
 
معظم له خطاب به رئیس جمهور منتخب گفت: انتظار از جنابعالی این است که به مسائلی فرهنگی اهمیت داده شود؛ من معتقدم مسائل فرهنگی روی مسائل اقتصادی و سیاسی هم اثر می‌گذارد، اگر مردم از نظر فرهنگی و مذهبی پایبند باشند مسائل اقتصادی بهتر سامان و مسائل سیاسی بهتر رشد پیدا می‌کند؛ اینها در هم تأثیر متقابل دارد.
 
وی افزود: نباید فراموش کنیم موضوع مهمی که در برابر دشمن کارآمد و مهم است همان اعتقادات مذهبی است و الا آنها حمله می‌کردند؛ دشمنان ما می‌دانند یک عده از جان گذشته طالب شهادت در هر شرایطی در مقابل دشمن می‌ایستند و آنها از این نیرو و عقیده می‌ترسند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که متولی حفظ دین انقلاب و کشور حوزه‌های علمیه است، بیان فرمودند: باید حوزه‌های علمیه و مراکز تبلیغی تقویت شوند، صداوسیما همکاری بیشتری بکند، و شرایط به گونه‌ای شود که این مسائل از رهاشدگی درآید.
 
وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین کارها در هر کشور این است که مرکزی آمار قوی مطمئن باشد تا همه برنامه ریزی‌ها بر اساس آن چیده شود،‌ تاکنون مرکز آمار قوی فراگیر مطمئن نداشتیم و گاها آمار متناقض ارائه می‌شود و باید توجه داشت که با این نحو آمار نمی توان برای کشور برنامه ریزی کرد و از شما می‌خواهیم به این نکته اهمیت دهید.
 
معظم له با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت، همگان را به همکاری با دولت توصیه کرده و گفتند: ان شاءالله مردم، مراجع و حوزه‌های علمیه هماهنگی می‌کنند تا مشکلات حل شود.
 
وی خطاب به رئیس جمهور منتخب با بیان این که شما با مشکلات زیادی مواجه هستید ولی با توکل بر خدا مشکلات آسان می‌شود، تاکید کرد: باید به هم مردم هم بگویید که این کارها و مشکلات یک شبه حل نمی شود و نیازمند حوصله و گذشت زمان است؛ مردم اگر انتظار داشته باشند که مشکلات با حضور شما یک شبه حل می‌شود و معجزه‌ای صورت می‌گیرد درست نیست.
 
آیت الله  مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: باید این مسائل را به مردم گفت تا توقع نابجایی ایجاد نشود چرا که این توقعات نابجا مانع راهتان خواهد بود و یکی از عوامل ایراد کردن افراد بدخواه خواهد بود.
 
روحانی نیز در این دیدار اظهار کرد: سرمایه گذاری تولید در صورتی است که سرمایه دار احساس ثبات کند و امید به آینده داشته باشد، خوشبختانه فضای انتخابات امید خوبی ایجاد کرده ولی باید این امید را پیوسته کرد.
 
رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه جز اراده حق نمی توانست چنین انتخاباتی به وجود بیاورد، مشارکت حدود 73 درصدی مردم را نشان دهنده اهمیت آنان نسبت به مسائل کشور و نظام دانست و گفت: همه از برگزاری این انتخابات متعجب شدند، در داخل هم متعجب شدند و باید از این ملت تشکر کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: دولت در شرایطی می‌خواهد شروع به کار کند که وضع اقتصادی وضع خوبی نیست، تغییر در روابط خارجی نیز زمان بر است و باید در چنین شرایطی با منطق و تدبیر به سمت کاهش مشکلات و بهبود شرایط حرکت کرد.
 
رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: با وجود همه مشکلات، به حل مشکلات امیدوارم و تحقق این مساله در صورتی است که همه کمک کنند، البته به طور طبیعی رهبر معظم انقلاب کمک خواهند کرد، من اطمینان دارم که ایشان به دولت کمک خواهند کرد چون بدون کمک ایشان نمی شود کار را پیش برد مردم نیز همواره کمک کار بوده و ان شاءالله با نشاط و امید همکاری و کمک می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به جایگاه علما و مراجع عظام تقلید تاکید کرد: علما و مراجع و حوزه‌ها جایگاه والا و برجسته‌ای دارند و ما به کمک و عنایت آنها نیاز داریم، آنها بیشتر به صحنه می‌آیند و کمک می‌کنند و اگر همه دست به دست هم دهند با لطف حق مشکلات حل می‌شود.
 
دیدار با آیت الله شبیری زنجانی/ مشارکت مردم معادلات را به نفع نظام رقم زد
 
حجت الاسلام حسن روحانی در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:‌ قبل از انتخابات افراد حرف‌های مختلفی را می‌زدند؛ گروهی می‌گفتند که انتخابات را باید تحریم کنیم؛ گروهی می‌گفتند باید در انتخابات مشارکت کرد  و گروه دیگری بین نامزدها مردد بودند.
 

وی افزود: الحمدالله با مشارکت گسترده مردم همه چیز به نفع نظام تغییر کرد.
 
رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: شرایط کنونی کشور بسیار پیچیده است اما خوشبختانه بخشی از مشکلات بعد از انتخابات کم شده است.
 
آیت الله صافی گلپایگانی:  گرانی مردم را ناراحت کرده/ تلاش کنید تا عزت اسلام در جهان محقق شود
 
در ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب با مراجع تقلید وی با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر ماموریت مهم رئیس جمهور منتخب گفت: امیدواریم با الطاف امام زمان در ماموریت خود موفق باشید.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: تلاش کنید در ماموریت‌های خود خیر مردم را در نظر بگیرید. زیرا وضع گرانی و مشکلاتی که به وجود آمده است مردم را ناراحت کرده است.
 

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در کارهای خود مقاصد اصلی اسلام را مورد هدف قرار دهید و تلاش کنید تا عزت اسلام در جهان محقق شود.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی توجه به عقلانیت را در این دولت مهم دانست و گفت: باید در راستای عقلانیت و تدبیر حرکت کنید تا امید مردم به نظام و رضای الهی تقویت شود.
 
آیت الله نوری همدانی: پول‌های مردم را در کارهای اقتصادی به کار بگیرید 
 
آیت الله نوری همدانی در دیدار با رئیس جمهور منتخب، با اشاره به اینکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر به یک شخصیت روحانی اعتماد کردند، اظهار کرد: امسال حماسه سیاسی چشم گیری به وجود آمد و یکی از مزایای آن، انتخاب یک روحانی به عنوان رییس جمهور است که مساله ویژه ای است.
 
وی افزود: مردم براساس فطرت و دین و ایمان خود به علما علاقه خاصی دارند و از اول علما را در کسوت هدایت گری دیده اند و به علما یک کشش فطری دارند.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: علما شیعه در مرزی هستند که آن طرف آن شیاطین هستند و علما مرزبانان این مرز عقیدتی هستند. البته مرزهای هوایی و دریایی و زمینی و .. هم داریم که مرزبانان آن قابل تقدیر هستند ولی این مرز اعتقادی بسیار مهم تر است.
 
وی افزود: در این زمینه، هم شناخت مرزها و هم مرزبانی خوب، مهم است. در امور سیاسی نیز باید مرزها را بشناسیم و راه نفوذ به آنها را پیدا کنیم و جلوی نفوذ دشمن را بگیریم و این مساله در امور اقتصادی نیز نافذ است.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به انتخاب روحانی، تصریح کرد: الحمد لله حضرتعالی هم به مسائل متعارف توانایی دارید و هم نسبت به مسائل علمی و حوزوی مسلط هستید و سوابق شما مشخص است.
 

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که وجود دارد، گفت: باید همواره امیدوار کننده صحبت کنیم و مانند امام خمینی(ره) باشیم که حتی در هنگام قبول قطع نامه نیز می‌گفتند تا آخرین نفس می‌جنگیم.
 
وی افزود: انتظار نیست که همه مشکلات و کارها در یک مقطع کوتاه حل شود و ملت باید صبر کنند و شما هم زمان تعیین نکنید.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه در روزهای اول انتخاب آقای روحانی، گفت: در روزهای نخست انتخاب شما قیمت ارز و سکه پایین آمد ولی دوباره اندکی بالا آمد و این به خاطر انتظار مردم است و اینکه از نظر گرانی بسیار در مضیقه هستند.
 
وی افزود: باید قدم به قدم حرکت کرد و صلاح در این است که مردم امیدوار شوند و نسبت به آینده خوش بین باشند.
 
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: ارتباط با حوزه و علما بسیار مهم است و هر چه این ارتباط بیشتر باشد، ما هم می‌توانیم کمک کنیم و مطالبی را به شما انتقال بدهیم که خدمتتان عرض خواهم کرد.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم در بانک‌ها پول زیادی دارد ولی این پول‌ها بلوکه شده است و شما باید این پول‌ها را در کارهای اقتصادی مانند کشاورزی و صنعت به کار بگیرید و بانک‌ها نباید وارد امور اقتصادی شوند بلکه باید بانک باشند و الا مثل بانک‌های غربی خواهند شد که برای کسب سود هر کاری می‌کنند.
 
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: آمریکا و نوکران آن در منطقه و عربستان، می‌خواهند به ما فشار بیاورند تا ما تسلیم ایشان شویم و سازش نشان بدهیم تا به ما مسلط شوند ولی الحمدلله مواضع شما خیلی خوب است.
 
روحانی نیز با ابراز خوشحالی ایجاد فرصت دیدار با مراجع تقلید اظهار کرد: خداوند در انتخابات ریاست جمهوری وسائلی را فراهم کرد که مردم بتوانند مشارکت خود را نشان بدهند.

وی افزود: شیرینی این انتخابات تلخی‌های قبلی را هم از بین برد و مسائلی را که در گذشته در افکار عمومی دنیا یا در ذهن برخی مطرح بود حل و فصل کرد.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: این انتخابات موجب شادی مردم ایران شد و دشمنان هم نتوانستند بهانه ای به دست بیاورند تا این انتخابات شکوهمند را زیر علامت سوال قرار بدهند.
 
روحانی با اشاره به امیدواری مردم به آینده، افزود: مردم از مشکلات پیش رو مطلع هستند و حتی در روزهای اخیر هم به تحریم‌های موجود اضافه شده است که می‌تواند مشکلات بیشتری را پدید بیاورد.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مشکلات موجود در یک زمان کوتاه حل نخواهد شد ولی علی رغم این که حل این مشکلات بسیار پیچده است، دولت برای حل آنها امیدوار است و نیازمند صبر و استقامت و مشارکت مردم است.
 
رئیس جمهور منتخب افزود: حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید با نفوذ کلامی که دارند، بسیار تاثیرگذار می‌توانند باشند و از ایشان انتظار حمایت از دولت را داریم.
 
روحانی تصریح کرد: فکر نمی کنم هیچ دولتی حتی در زمان جنگ کار خودش را با این همه مشکل شروع کرده باشد. در آن زمان یک کشور بود که با آن طرف بودیم ولی الان ده‌ها کشور در حال جنگ اقتصادی و سیاسی و حتی تبلیغاتی علیه ما هستند.
 
وی افزود: حتی شاهد قطع پخش شبکه‌های ماهواره ای جمهوری اسلامی هستیم و البته در میان این همه مشکل، امید به حل آنها هم زیاد است و این دولت از حوزه‌های علمیه انتظار همراهی و حمایت برای حل مشکلات را دارد.
 
آیت الله سبحانی: لزوم برنامه ریزی برای حل مشکلات مردم
 
آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت با اشاره با مشکلات مردم و لزوم برنامه ریزی برای حل آنها گفت: مشکلات کشور زیاد است، اما ان‌شاء‌الله برنامه‌ریزی‌ها قرین موفقیت خواهد بود.
 
وی به شرایط کشور در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و افزود: همه مسائل کشور باید در عرض هم جلو برود تا مشکلات حل و فصل شود.
 
 

آیت‌الله سبحانی رئیس جمهور منتخب را رئیس جمهور همه ملت ایران عنوان کرد و یادآور شد: کسانی که به شما رای دادند و حتی افرادی هم که به دیگر کاندیداها رای داده‌اند، به لطف الهی امیدوارند و خواستار موفقیت دولت یازدهم در حل مشکلات کشور هستند.
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: همه می‌دانیم مشکلات سنواتی در یک فرصت کوتاه حل و فصل نمی‌شود اما مهم این است که تنش‌ها کم شود و این روند خود به خود به حل مشکلات در عرصه‌های داخلی و خارجی کمک می‌کند.
 
وی در پایان خطاب به رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: برای موفقیت شما و دولت یازدهم در عرصه خدمت به نظام و مردم دعا می‌کنیم.
 
رئیس جمهور منتخب نیز در این دیدار با تشکر از رهنمودهای آیت‌الله سبحانی گفت: برای حل مشکلات سخت و پیچیده فراروی کشور به حمایت مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علما، حوزه‌های علمیه و مردم نیازمندیم.

آیت الله موسوی اردبیلی: انتخابات اخیر شرایط بسیار خوبی برای کشور فراهم کرده است

آیت الله موسوی اردبیلی، در دیدار حجت الاسلام روحانی با تبریک به رییس جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای وی و دولت یازدهم، گفت: انتخابات موفق اخیر ریاست جمهوری همگان اعم از دوست و دشمن را متحیر و شرایط بسیار خوبی را برای کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی فراهم کرده است.
 
وی با بیان این که امروز مردم خوشحال و امیدوار هستند، افزود:بهتر است تا رئیس جمهور منتخب قبل از شروع به کار دولت یازدهم، گزارشی از وضعیت کنونی کشور در بخش‌های مختلف به مردم ارائه دهد و بعد در فواصل زمانی مناسب، عملکرد دولت یازدهم به اطلاع مردم برسد.
 

این مرجع تقلید با اشاره به شرایط سیاسی کشور، اظهار امیدواری کرد: فضای سیاسی- اجتماعی کشور با روی کار آمدن دولت یازدهم تلطیف و تلخی‌ها و خسارت‌هایی که احیانا پیش آمده است، جبران شود.
 
 روحانی نیز در در ابتدای این دیدار با ارایه گزارشی از برنامه‌های خود، گفت: امیدواریم دولت یازدهم بتواند با برقراری ارتباط موثر با حوزه و مراجع معظم تقلید و علما، مشکلات داخلی و خارجی کشور را کاهش و حل و فصل نماید.
 
دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری
 
رئیس جمهور منتخب ظهر امروز پس از دیدار با تنی چند از مراجع عظام تقلید و زیارت حرم کریمه اهل بیت(س)، با تعدادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت وگو کرد.
 
در این دیدار که در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد، آیات عظام، بوشهری، دری نجف آبادی،‌هادوی، استادی و مقتدایی حضور داشتند و با رییس جمهور منتخب دیدار و گفتگو کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها