کد خبر: ۱۴۷۵۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۰۴ تير ۱۳۹۰
سرویس سیاسی بی باک؛ رشيد غريبي اندبيلي : همزمان با آغاز اجلاس بين المللي مبارزه با تروريسم كه با حضور سران ومسولين 80 كشور و سازمان بين المللي در تهران سري به سيستم جستجوي برخي از سايتهاي مهم و پر بيننده اينترنتي دنيا زديم تا ببينيم افكار عمومي دنيا درباره تروريسم چه فكر مي كنند و چه كساني را تروريسم مي خوانند.

متاسفانه نتايجي كه از اين جستجو به دست آوردیم نه تنها خوشايند ما نبود بلکه کاملا عکس واقعيت بود چرا كه نتايج بيش از نود درصد اين جستجو به نوعي تروريسم را با مسلمانان ،ايران ، عراق و افغانستان مرتبط دانسته و در ذهن مخاطب خود مسلمانان و كشورهاي ياد شده را به همراه القاعده و طالبان تروريسم قلمداد مي نمايند هر چند كه ما بر اساس مستندات متقن اعتقاد داريم اين دوگروه آخر يعني القاعده و طالبان دست ساخته خود نظام سلطه و در راس آن امريكاست اما بر اساس ان چيزي كه بر افكار عمومي دنيا قبولانده اند اين است كه اين دوگروه بخشي از مسلمانان و اعتقادات آنان است.

اين در حالي است كه ترور و تروريسم نه تنها در دين اسلام جاي نداشته و ندارد بلكه در آموزه هاي ديني ،تروريسم همواره مورد نكوهش قرار گرفته و دين اسلام، دين مهرباني و همدلي وهمزيستي مسالمت آميز مي باشد. اما اينكه چرا كشورهاي همچون ايران و عراق و افغانستان كه خود قربانيان اصلي پديده تروريسم هستند و به جرات مي توان گفت كه بيش از 85درصد قربانيان تروريسم در اين كشورها توسط عوامل استكبار جهاني مورد ترور واقع شده اند اين گونه مورد ظلم افكار عمومي قرار مي گيرند، شايد بيش از يك پاسخ نتوان به آن داد و آن توپخانه غول رسانه اي نظام سلطه و عقب ماندگي مفرط رسانه هاي كشورهاي مستقل و اسلامي است .

در پديده تروريسم كوچكترين سند و ادله اي كه بتوان به عنوان حمايت اسلام از اين پديده به دست آورد وجود ندارد چرا كه تروريسم يكي از بزرگترين چالش‌هاي جامعه جهاني است كه باعث از ميان بردن جان هزاران انسان و تحميل هزينه‌هاي مادي و معنوي سنگيني شده است. گروه‌ها و عناصر تروريستي نشان داده‌اند كه هيچ حد و مرزي و يا محدوديتي را براي اعمال خطرناك خود نمي‌شناسند و براي رسيدن به اهداف خويش حاضر به زير پا گذاشتن كليه ارزش‌هاي انساني و الهي و همچنين نقض مقررات و تعهدات بين‌المللي هستند.

اما متاسفانه در همين پديده تروريسم علي رغم اينكه ما بيشترين لطمات را از بعد تروريسم متحمل شده ايم بلكه در افكار عمومي نيز توسط غول رسانه اي نظام سلطه مورد ناجوانمردانه ترين هجمه تبلیغاتی تروريسم واقع شده ايم.

 شايد به نظر بيايد كه مبارزه با تروريسم نيازمند اراده استوار، قاطع و همكاري همه اعضاي جامعه بين‌المللي است. در اين راستا، اتخاذ رويكردي جامع، يكپارچه و موثر در عرصه جهاني امري لازم است. به اعتقاد جمهوري اسلامي ايران ظرفيت‌هاي بالقوه و بالفعل زيادي در عرصه جهاني براي مبارزه با تروريسم وجود دارد كه تحقق آن نيازمند يك نگاه و رويكرد سازنده، مثبت و يكپارچه ميان همه اعضاي جامعه بين‌المللي است.

از طرفي برگزاري اين اجلاس در سطح بين المللي مي تواند ضمن مخاطب قرار دادن افكار عمومي دنيا، بخشي از واقعيت هاي اين پديده شوم را به جهانيان بنماياند و اگر هنوز چشم بينايي براي ديدن حقايق وجود داشته باشد مي توان از اين فرصت و ظرفيتهاي رسانه اي جهان اسلام و رسانه هاي مستقل دنيا حقايق را در انظار عمومي به نمايش گذاشت .

به هر حال بر گزاري اين اجلاس برگزاري نشست‌هاي بين‌المللي با مشاركت كليه كشورها و مراجع بين‌المللي و منطقه‌اي مسلما نقش موثري در رسيدن جامعه بين‌المللي به يك رويكرد جامع و موثر در مبارزه با تروريسم دارد. و اجلاس تهران فرصتي مناسب براي تبادل نظر پيرامون دلايل روند رو به رشد فعاليت‌هاي تروريستي در عرصه جهاني، چالش‌ها و موانع موجود در راه مبارزه با تروريسم، نقش سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي در خصوص مبارزه با تروريسم، ديدگاه اديان الهي در خصوص مبارزه با تروريسم، راهكارها و سازوكارهاي مناسب براي تقويت همكاري‌هاي بين‌المللي جهت مقابله با تروريسم در سطوح دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي است.

و نكته آخر اينكه براي نشان دادن چهره هاي اصلي و پشت پرده اين پديده شوم كه همه ساله هزاران هزار نفر را به كام مرگ می کشاند، افشاي دست هاي پشت پرده اين پديده که سودهاي كلاني را نصيب خود مي كنند و آن هم تنها و تنها با روشن نمودن افكار عمومي دنيا به وسيليه بسيج رسانه اي و استفاده از ظرفيتهاي رسانه هاي مستقل دنيا و حركت به سمت ايجاد يك جريان رسانه اي مستقل از كشورهاي آزادخواه دنيا است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها